Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: forum T4 TDI





Temat: JAK PODKRĘCIĆ AUDI B4 1.9TDI SILNIK 1Z
Slyszal ktos o firmie "Afermarket" Ponoc za granica jest chwalona i zbiera dobre opinie. Jeszcze mnie zastanawia fakt jak to jest z tymi oznaczeniami. Znalazlem wlasnie na necie opis po Polsku jak i angielsku ze koncówki z AELa z VW T4 2,5 TDI 140 KM to tez sa "216" i maja oznaczenie DSLA 150 P 502. Te koncówki od T4 2,5TDI ale 150 KM (AHY) to tez niby "216" z oznaczeniem DSLA 150 P764. cowboy, podawales na forum golfa ze te od AELa to maja otwory "210" ale caly net przeszperalem i nie znalazlem potwierdzenia. Moze ktos ma inne info na ten temat??





Temat: [T4 TDI ACV] Czarny dym, pekniety waz, brak mocy
Witam,
potrzebuje Waszych opinii jak postąpić w diagnostyce usterki:
zaczęło sie od tego ze zobaczyłem czarny dym w duuuuzych ilościach wylatujący z wydechu i do tego brak mocy. Zacząłem szukać i czytać forum usterka zlokalizowana i usunięta (pęknięty gumowy waz intercooler-kolektor ssacy, VAG pokazal blad: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference).
Bus przestal kopcic po wymianie ale dalej brak mocy; VAG pokazuje niskie cisnienie po turbinie - jakby nie dzialala, choc sie kreci. No i nie wiem czego sie czepic? Chciałbym posluchac waszych rad. Wyeliminowalem/usunalem juz katalizator (ale akurat chyba sprawny - choc sporo sadzy. Wiem tez ze w dolocie sporo jest pomieszanej sadzy z olejem. Mam zamiar to wyczyścić tylko nie wiem czy to wystarczy ?

Z gory dzieki.





Temat: Awaria skrzyni - lock up

Witam ja jestem świeżo po remoncie skrzyni w VW T4 2,5 TDI. Miałem
podobne objawy. Jak jechałem stałą prędkością auto wpadało w wibracje,
tak jakby jechało po drobnych nierównościach (jakiejś tarce). Jak sie
okazało po prostu tarczki sie ślizgały bo były zjechane dość znacznie.
Do tego walnięty było sprzęgło i przy okazji wymieniłem pare innych
pierdółek i wyszło 3kzł. Powiedz jaki masz model skrzyni? Mój to DXS,

=====

Moja skrzynia to najprawdopodobniej AG4-01N.
http://automat.pl/forum/viewtopic.php?p=9515&sid=3e6dde8dba46de7f2252...

Z tego wynika, ze moze wystarczyc plukanie, a jak nie to uszkodzony jest
sterownik lub sprzeglo hydrokinetyczne.
W sumie to nie wiem do konca co robic. Ale chyba musze zdac sie na warsztat,
bo z reguly opinie o nim sa pozytywne.

Pozdr





Temat: Witam serdecznie wszystkich i pozdrawiam z Górnego Śląska
Mam na imię Marek a ksywa Max od trzeciego imienia (Maksencjusz) ,moja rodzinka to kierowniczka czyli Ola córka Karolina ( l.14) i syn Filip (l.4) wielki fan Scooby doo i Wechikułu tajemnic .
Od dawien dawna jeżdżę samochodami marki VW i nic tego nie zmieni
Nie będę wymieniał wszystkich moich sprzętów ,wspomnę tylko o związanych z forum
Więc na początku lat 90 jeździłem klasykiem VW T2 wersja campera SYRO , potem było T4 Caravelle 2.4D a teraz jest T4 Multivan Generation 2.5 TDI w chwili obecnej rozglądam się za czymś trochę większym z czym miałem do czynienia przez parę lat zawodowo (niestety w wersji blaszak) mianowicie szukam LT najlepiej Sven Hedin lub typowa Westfalia . Mamy zamiar ruszyć w połowie lipca w Polskę więc czasu coraz mniej .Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do kontaktu na forum lub w plenerze



Temat: Wyścigi, drifty - może jakiś tuning ładny - volvo oczywiście
Mielismy w LBN maly spocik "poscigowy" Testowane byly 2xV70 2.5 TDi automat, 850 t5, V40 T4, A6 avant 2.5 TDi R5 no i "e-tatowe A4 2.5 tdi.... Bylo szybko i smiesznie zarazem. Moze kiedys sie to powtorzy... ale teraz kazdy zajety wiekszymi lub mniejszymi sprawami. Na forum nie ma sztywniakow, sa ludzie rozsadni i rozsadni z fantazja...
Moja "Czarna Wdowa" w automacie juz nie jednego zadziwila... jak na 1700Kg to jakos to jedzie... Ostatnio start na mokrym asfalcie pod gore ze swiatel z Toyota MR2 zadziwil pana strasznie... a moja zona "Kochanie, czy my sie scigamy?" odp. "ja? nie... tylko troszke gwaltownie ruszylem i tak mi zostalo..."



Temat: T4 czy Vito do firmy
Witam

Jakis czas temu rozgladalem sie za autem tego typu i w sumie rozgladam sie
nadal...

Z opini znajomego, co mial kilka T4 i nieszczescie tego drugiego Vito moge
powiedziec, ze lepiej brac VW.

Vito znajomego, to byl rocznik 1999 i z tego co ostatnio mowil, to raz w
miesiacu stoi w warsztacie, bo padaja jakies duperelki, elektronika,
problemy ze wspomaganiem i dodatkowo w 7 letnim mercu pojawia sie korozja :(

Natomiast o T4 slyszalem duzo dobrego, nie wiem jak jest z kwestia turbiny w
TDI VW, ale ogolnie ludzie robia tymi silnikami ponad 0,5mln km i jezdza
dalej...

Moim zdaniem do Twoich potrzeb lepszy bedzie 2.5TDI, bo 1.9 pali
zdecydowanie wiecej i jak zaladujesz go na transport 1,5t to bedzie sie
dlawic.

Poza tym polecam forum na www.autocentrum.pl

Z tego co wiem, to przy tych autach nie ma co patrzec na przebiegi, bo
czesto sa krecone. Warto zwrocic uwage na wytarcie kierownicy, siedzen itp.,
bo te autka rocznie to robia od 30 do 100kkm ;/

pozdrawiam
Pawel





Temat: Wyścigi, drifty - może jakiś tuning ładny - volvo oczywiście

Mielismy w LBN maly spocik "poscigowy" Testowane byly 2xV70 2.5 TDi automat, 850 t5, V40 T4, A6 avant 2.5 TDi R5 no i "e-tatowe A4 2.5 tdi.... Bylo szybko i smiesznie zarazem. Moze kiedys sie to powtorzy... ale teraz kazdy zajety wiekszymi lub mniejszymi sprawami. Na forum nie ma sztywniakow, sa ludzie rozsadni i rozsadni z fantazja...
Moja "Czarna Wdowa" w automacie juz nie jednego zadziwila... jak na 1700Kg to jakos to jedzie... Ostatnio start na mokrym asfalcie pod gore ze swiatel z Toyota MR2 zadziwil pana strasznie... a moja zona "Kochanie, czy my sie scigamy?" odp. "ja? nie... tylko troszke gwaltownie ruszylem i tak mi zostalo..."

hehe.... To trzeba powtózyc... koniecznie...



Temat: [ Rover 600 tdi] niewłaściwa praca silnika
Tak na szybko:
1. Popraw w tytule "600 SDi" a nie TDI
2. Sprawdź przewody a w szczególności kostkę obok pompy wtryskowej (oczyść, posprawdzaj styki)
3. Tak się zastanawiam, czy jednak masz wszystko z pompą OK. Mi co prawda falowały lekko obroty w dolnym zakresie - ale wina była w ustawieniu dawki paliwa na pompie wtryskowej.
Czy byłeś w warsztacie, gdzie podpinał się mechanik KTSem?
4. Odpinałeś przepływkę?
5. Jesli zapala Ci sie kontrolka "Check Engine" - warto byłoby odczytać błędy - opis w jaki sposób to zrobić - znajdziesz w artykule na stronie głównej.
6. Sprawdź na stronie klubowej polecane warsztaty - może warto przejechać się troszkę dalej do mechanika znającego się na Roverach oraz mającego Testbooka T4?
7. Czy szukałeś na forum "falujące obroty" ?
8. Poczekaj aż znawcy tematu wrócą z długiego weekendu i naprowadzą Cię na właściwy trop
9. Głowa do góry: "Pomożecie??!!! POMOŻEMY !!"



Temat: Spotkanie we Wrocławiu

zgadłeś - to to czarne z napisem TDI

Mam wrażenie że Twoje T4 jest seria limitowana masz wykończenie ala karbon w kabinie
http://www.v40.pl/forum/v...ight=limitowana



Temat: [1.8] ubywa płyn chłodniczy
10,5 katalogowo. A ile było realnie? Ile z tego pozostało? To będę musiał sprawdzić któregoś pięknego razu jak GPS pożyczę. Pewnie jest już zamulony, niczego nie wykluczam. Kiedyś widziałem T4 na hamowni ... 160 czy 170KM wyszło.

http://www.v40.pl/forum/download.php?id=2069 - tu są dane do modeli przed liftem, wszędzie na necie 1.8 są tylko w wersji 122KM, 2.0 136KM i diesle 102 i 115KM.

I wyszedł piękny offtop. Ogólnie nie chodzi mi konkretnie o Diesle w Volvo bo te rewelacyjne nie są i do TDI im sporo brakuje.

Co do spalania przy szybkiej jeździe można tutaj zerknąć jakie średnie mają chłopaki w Vectrze śmigającej po trasie (czasem muszą przybutować, ale większość jadą czekając na wariata) - wyświetlacz po lewej:
http://moto.onet.pl/50657...my.html?node=32



Temat: rozrząd w vw t4 multivan

Zwracam się do wszystkich znawców tematu z zapytaniem dotyczącym regulacji PO wymianie rozrządu.
Mamy vw T4 multivana z 2002 roku z silnikiem 2,5 TDI 102KM (75Kw). Niecały 1000 kilometrów wstecz wymieniłem rozrząd w stacji obsługi. Mechanik powiedział mi, ze po 1000-1500 kilometrów dobrze byłoby, bym wpadł i wyregulował (chyba) paski, bo dobrze jest to zrobić po wymianie rozrządu.

Czy zgadzacie się z tym? Czy taka regulacja jest faktycznie wskazana?

Pozdrawiam
Wojtek

Troszkę z opóźnieniem bo ostatnio rzadziej bywam na Forum. Rada nie jest pozbawiona uzasadnienia. W silniczkach VW który ma dwa paski ( min AEL) ustawianie początku tłoczenia jest osiągane przez rolkę mocowaną mimośrodowo. Po pewnym przebiegu jak pasek się ułoży ( czytaj troszeczkę wyciągnie) może wymagać niewielkiej korekcji ustawienia początku tłoczenia. Miałem taką konieczność bo autko nie chciało ładnie się uruchamiać na ciepło i po skorygowaniu wszystko wróciło do normy. Zaznaczam jeszcze raz dotyczy to tylko takiego silnika jaki podałem lub klonów z podobnie rozwiązaną regulacją początku tłoczenia pompy wtryskowej.



Temat: Co to jest?
po tym jak zobaczyłem tu na forum zasyfione kolektory ssące w TDI,postanowiłem wymontować i wyczyścić w swoim T4 2.5tdi 102KM.Dużo czasu zajęło mi wymontowanie go...i zdziwiłem się bo okazało się że jest prawie czysty,było trochę oleju ale nie musiałem go czyścić bo nie było nagaru.Przebieg prawdziwy 277tys.km(egr- nie zaslepiony) .Dlaczego tak się dzieje że w niektórych autach po 200tys. jest już co skrobać a w moim czysto?Panie Bogumile jak to jest?



Temat: Czujnik temperatury powietrza w T4 2.5 tdi
Witam wszystkich użytkowników forum!
Mam problem z t4 2.5 tdi w którym nastąpił spadek mocy.
Cdif 2 wskazuje błąd czujnik temperatury powietrza g72
Mam problem związany z lokalizacją tego czujnika.
Może ktoś wie coś na ten temat.Z góry dziękuje za pomoc



Temat: Zegary-przekładka.
To mój pierwszy post na Forum dlatego witam wszystkich i grzecznie pytam czy zegrary z czterocylindrowego passata TDI będą prawidłowo działać (prędkość, obroty, poziom paliwa, MFA) w T4 z silnikiem TDI ale z motorem pięciocylindrowym. Auto i zegary bez szyny CAN.



Temat: Co wybrać v70, passat, bmw 3, mercedes c????
mnich63,luka, ale o czym Wy piszecie, jeśli chodzi o te 2.5 TDI, bo czegoś nie kumam. To jeden z najlepszych silników VW. Owszem, jeśli ma przejechane 500 000 KM to zaczyna mieć dosyć... a to zwykle średni przebieg, który jest cofany do magicznej 177 000 lub 227 000... Więc nie ma szans, żeby po jakimś czasie nie padło coś w nim.
Zresztą poczytaj sobie tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/index.php, a zwłaszcza posty Bogumiła... szukaj też pod hasłem AEL, bo tak nasz 5252T się zowie w nomenklaturze VW, był do A6 głównie wkładany...
Innym powodem problemów z TDI czy HDI jest fatalana jakość paliwa w PL. Często ktoś oszczędza 0,25 PLN/l, a potem płacze, że wtryski padły albo listwa. Zresztą mam kolegę, który jeździc na Ukrainę i raz pojechał Volvo V70 D5 od razu remont całego układu wtrysku...
Sam miałem już trzy auta Volvo z tym silnikiem (wszystkie nadal pomykają) z różnymi przebiegami i jakoś nie widziałem problemu - pod warunkiem, że kowal tego nie naprawiał
Teraz mam od roku czasu T4 Multivana z TDI 2.5 (ten sam, zresztą) i pracownicy zrobili już nim ponad 150 000... drugi raz rozrząd + co 10 000 olej i filtry. Ale kupiłem go od Niemca, sam, osobiście, i przeglądałem w salonie ,w którym on serwisował to auto... miałem 175 000 przejechane. Teraz prawie 330 000, więc za 1,5 roku osiągnę magiczne 500 000 i auto pójdzie do sprawsowania, zapewne...

Co do pękania wałków, to 1.9 TDI też nie jest tej wady pozbawiony... poszperaj dobrze w necie... u sąsiadów za miedzą jeżdżą Octavki TDI... co 70-80 kkm wałeczek... pewnie im w kitę przedstawiciele nieźle dają, a diesel, to diesel, specjalnie przeciążeń nie lubi.



Temat: Jak ona mogla mi to zrobic 320d TURBO DEFEKT

Kupcie sobie młotek to sie wam nie zepsuje!! A zna ktos taki modej czy firmę nawet co produkuje niepsujące sie samochody!?

A po forum nie badajcie awaryjności- tutaj pisze każdy komu sie coś popsuło czyli awaryjnośc 100%!! Bez jaj. Gdybyście sprawdzali ilu skazanych jest w więzieniu zakłądając ze stanowią całą populację to by wam wyszło ze 99% siedzi!!!

Gdyby do ogólnej liczby sprzedanych diesli z turbiną zestawić uszkodzone turbiny mielibyście poglad ale jesli pytacie tych co im sie popsuło czy sie popsuło to sie dowiecieze 100% zjeba...ło się!!!1 Tłumacze sorry jak chłop krowie na rowie ale ta dyskuzsa z założenia nie może przyniesc żadnego rozwiązania.
Co z tego ze 3.0d mniej awaryjne jak klamoty droższe- o tej mniejszej awaryjności tez nie jestem przekonany. 330d jest duzo droższe wiec mniej osób je kupiło a wiec na forum mniej zgłąsza problemy- na tej podstawie nierozsądne byłoby wyrokowanie awaryjności!

Turbo moge skatować przez 30 tkm- i co napiszecie ze BMW słąbe turbiny montuje? Sorry ale to BEZ SENSU!!!

Misztalowi w maybachy trzymak do szampana sie złamał i co? Maybach na psy schodzi?

Forum Maybacha nie zwiera żadnych zapytań! To co uznajemy ze jednak są IDEALNIE BEZAWARYJNE?


FILON powiedz ze 2.0d jest super i sie bardzo rzadko psuje juz nie tyle psuje co jakies [BAD] dokuczaja, na tym forum chyba najwiecej jest o 2.0d ze cos jest nie tak to fakty nikt tego sobie nie wymysla,wejdz na forum VW i pokaz mi tyle awari jednostki 1.9 lub 2.5TDI jaki byl montowany w TRANSPORTERZE T4, tam silnik wytrzymywal nawet 800tys bez remontu, glowne awarie to przeplywka,poloska,sprezyny tylne w maxach, turbo to rzadkosc to sa samochody do pracy, mercedes przy nim gorzej wypada jedynie stare 2.8 ale tez TDI. BMW jest fajne i nikt tu nie przeczy tylko ze BMW powinno miec mniej awari wkoncu jest leprze




Temat: Jak ona mogla mi to zrobic 320d TURBO DEFEKT

Kupcie sobie młotek to sie wam nie zepsuje!! A zna ktos taki modej czy firmę nawet co produkuje niepsujące sie samochody!?

A po forum nie badajcie awaryjności- tutaj pisze każdy komu sie coś popsuło czyli awaryjnośc 100%!! Bez jaj. Gdybyście sprawdzali ilu skazanych jest w więzieniu zakłądając ze stanowią całą populację to by wam wyszło ze 99% siedzi!!!

Gdyby do ogólnej liczby sprzedanych diesli z turbiną zestawić uszkodzone turbiny mielibyście poglad ale jesli pytacie tych co im sie popsuło czy sie popsuło to sie dowiecieze 100% zjeba...ło się!!!1 Tłumacze sorry jak chłop krowie na rowie ale ta dyskuzsa z założenia nie może przyniesc żadnego rozwiązania.
Co z tego ze 3.0d mniej awaryjne jak klamoty droższe- o tej mniejszej awaryjności tez nie jestem przekonany. 330d jest duzo droższe wiec mniej osób je kupiło a wiec na forum mniej zgłąsza problemy- na tej podstawie nierozsądne byłoby wyrokowanie awaryjności!

Turbo moge skatować przez 30 tkm- i co napiszecie ze BMW słąbe turbiny montuje? Sorry ale to BEZ SENSU!!!

Misztalowi w maybachy trzymak do szampana sie złamał i co? Maybach na psy schodzi?

Forum Maybacha nie zwiera żadnych zapytań! To co uznajemy ze jednak są IDEALNIE BEZAWARYJNE?


FILON powiedz ze 2.0d jest super i sie bardzo rzadko psuje juz nie tyle psuje co jakies [BAD] dokuczaja, na tym forum chyba najwiecej jest o 2.0d ze cos jest nie tak to fakty nikt tego sobie nie wymysla,wejdz na forum VW i pokaz mi tyle awari jednostki 1.9 lub 2.5TDI jaki byl montowany w TRANSPORTERZE T4, tam silnik wytrzymywal nawet 800tys bez remontu, glowne awarie to przeplywka,poloska,sprezyny tylne w maxach, turbo to rzadkosc to sa samochody do pracy, mercedes przy nim gorzej wypada jedynie stare 2.8 ale tez TDI. BMW jest fajne i nikt tu nie przeczy tylko ze BMW powinno miec mniej awari wkoncu jest leprze



Temat: [S40] Diesel - pytania
siwyV40, ma racje do uzupelnienia wiadomości

D- diesel
4- cztery cylindry
19- 1,9 pojemność po zaokrągleniu
2- dwa zaworu na tłok
T4 - turbo czwartej generacji

w twoim wypadku to TD z intercoolerem .TDI zarezerwowano dla koncernów VW i Audi

2. Jeżeli nie wiesz jaki olej ( nie ma w komorze żadnej info , ) to wymień sobie na taki jaki Ci podchodzi , nie widze żadnego problemu że zalany był pełnym syntetykiem , tak naprawdę do zalecałbym żebyś używał pełny syntetyk , ( dlaczego to możesz doczytać na forum)

3.Co do klucza musisz dorobić klucz i odrębny pilot , klucz ma immobilizer zintegrowany , wiec według mnie to pozostaje tylko volvo ASO ile to kosztuje warto zadzwonić do nich

4. Co do rozrządu to silnik Renault
Na rynku występują 4 różne typy silników 1.9 diesel. Najczęściej pomyłki
dotyczą doboru paska w samochodach produkowanych do 12/2000r. W
większości przypadków stosowane tam paski posiadają tą samą ilość
zębów, dlatego też ewentualna pomyłka nie jest widoczna podczas
montażu. W związku z tym znajomość właściwego kodu silnika jest
niezbędna dla prawidłowego doboru paska:
• D4192T: 66KW (90 KM), produkowany od 1996 r. do 09/1999r.
Silnik ten można rozpoznać po nazwie ”VOLVO” napisanej
srebrnymi literami, umieszczonej na pokrywie wygłuszającej silnika
W tym przypadku należy zastosować pasek 5212XS (do
numeru silnika 3534) lub 5485XS (od numeru silnika 3535). Oba
paski mają po 153 zęby. Ze względu na różny profil zęba nie
można ich stosować zamiennie.
• D4192T2: 70 KW (95 KM), produkowany od 10/99 do 12/00. W tym
silniku napis „VOLVO” wykonany jest czarnymi literami (foto. 2).
Pomimo to, że paski 5485XS i 5486XS odznaczają się takimi
samymi wymiarami i profilem zęba, różnią się konstrukcją
wewnętrzną i nie mogą być stosowane wymiennie. W tym silniku
powinien być stosowany pasek 5586XS.
• D4192T3 (85KW/116KM) i D4192T4 (75KW/102KM), produkowane
od 12/99 do 06/04. Silniki te napędzane są paskiem 5552XS o 132
zębach. Przez środek pokrywy silnika przebiega czarna błyszcząca
linia a napis „VOLVO” wykonany jest czarnymi literami.
Powyższe dane i kody dotyczą katalogu gatesa

możesz tez kupić BERGA

BERG

a np z katalogu GATESA masz

Kod silnika Pasek PowerGrip®
D4192T (do numeru silnika 3534) 5212XS
(od numeru silnika 3535) 5485XS

D4192T2 5486XS
D4192T3 i T4 5552XS



Temat: Historia T4 Czyli mojego autka!!
Metryczka

Do wyboru mamy auta o dwóch rozstawach osi (292 i 332 cm) i o różnych wysokościach. W zależności od potrzeb możemy wybierać między autami typowo dostawczymi (skrzynia ładunkowa), dostawczo-osobowymi (typu furgon z drzwiami przesuwnymi), osobowo-dostawczymi (przeszklone + kanapa). Dostępne są poza tym auta typu Caravelle, które oprócz kierowcy mogą zabrać na pokład siedmiu bądź ośmiu pasażerów, oraz Multivan, mogący spełniać rolę biura na kółkach (stolik) lub auta noclegowo-kempingowego (kanapa po rozłożeniu tworzy całkiem wygodne spanie dla dwóch osób). Od początku oferowano duży wybór silników - i to nie tylko Diesla, oczywistego w dostawczakach, lecz także benzynowych. W dostępnych u nas samochodach używanych do wyposażenia standardowego należy wspomaganie kierownicy, a w przypadku młodszych aut - także poduszka powietrzna dla kierowcy lub zaślepka. Klimatyzacja to luksus oferowany zwykle w serii Caravelle lub Multivan. O wiele łatwiej natomiast znajdziemy choćby "blaszaka" z dodatkowym ogrzewaniem postojowym, Vebasto.

Silniki

Właściciele aut z pierwszych lat produkcji najbardziej chwalą sobie Diesle - o pojemności 2,4 l (prawie 80 KM) i 1,9 l (61 lub 68 KM z turbosprężarką). Pierwszy o wiele lepiej radzi sobie z rozpędzaniem auta, zużywając przy tym ok. 9 l na "setkę". Potrafi w dodatku przejechać nawet pół miliona kilometrów bez remontu.

O wiele rzadsze są silniki benzynowe - 2,0 l (84 KM) i 2,5 l (110 KM). Wśród aut wyprodukowanych po 1995 r. znajdziemy już nowocześniejsze silniki TDI z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2,5 l i mocy 88-102 KM. Egzemplarze z końca produkcji mogą mieć nawet 150 KM. Do prawdziwych rodzynków (które dość szybko znajdują amatorów) należą wersje VR6 (prawie 200 KM) i Synchro (z napędem na cztery koła).

Bolączki

Od strony technicznej naprawdę trudno się do czegokolwiek przyczepić. Auto jest wyjątkowo trwałe i solidne. Jeśli poprzedni właściciel wykorzystywał je do celów zarobkowych, warto zwrócić uwagę, czy "pracowało" w kwiaciarni, czy w firmie kurierskiej - i pod tym kątem sprawdzić stan licznika.

Nie ma żadnych problemów z materiałami eksploatacyjnymi lub częściami zamiennymi. Transporterów jeżdżą dziesiątki tysięcy, więc w każdej niemal hurtowni znajdziemy nie tylko "oryginały", lecz także niezłej jakości zamienniki.

Jeśli auto napotkało kiedyś na swej drodze inny samochód (bądź drzewo), warto poprzedzić jego kupno kontrolą geometrii podwozia.

Nasze typy

Warto czasem spojrzeć na świat nieco z boku: sedan dla pięciu osób czy może bus w porównywalnej cenie, nieco mniej zwinny (nie dotyczy modeli z silnikiem 2,5 TDI, fabryczne 150 KM, które dzięki małej ingerencji w elektronikę łatwo i tanio zamienimy w 180 KM), ale o wiele bardziej praktyczny. Do tego drugiego bez problemu zmieścimy nie tylko wielu znajomych, lecz także psa, lodówkę, telewizor, pralkę, szafę itd. I to naraz. Możemy też skrzyknąć przyjaciół i udać się na narty lub pod żagle własnym, prywatnym "autobusem".

Nam najbardziej do gustu przypadł czarny Multivan z ciemnymi szybami i klimatyzacją. Auto wyprodukowano w 1996 r., silnik 2,5 Diesel, udokumentowany przebieg: 160 000 km. Bardzo zadbane wnętrze, powłoka lakiernicza w nienagannym stanie. Cena na pierwszy rzut oka wygórowana: 32 000 zł.

Przykładowe oferty:

1993, silnik 2,4 diesel, blaszak - 15 000 zł

1994, silnik 1,9 diesel, 8 osób - 20 000 zł

1995, silnik 2,5 benzyna, 9 osób - 25 000 zł

2000, silnik 2,5 diesel, salon, blaszak - 43 000 zł

DANE z:

http://www.bus-forum.pl/serwis/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl