Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: Forum T4 Caravelle





Temat: vw t4 / caravelle


witam,
Poczytalem troche grupe i przejrzalem net pod katem tych pojazdow.
Jestem wlasnie na etapie rozgladania sie za takim pojazdem (do 20.000 zl,
rocznikowo wychodza samochody
95-96 rok). Do tej pory rozgladalem sie za wersja 2.4 diesel, ale ostatnio
rozwazam wersje 2.5 benzyna+gaz+automat.
Pytanie do znawcow, co myslicie o trwalosci takiego auta, zwazywszy ze
wszystkie roczniki maja przejechane 200.000 km. czy pakowac sie w silnik
benzynowy z automatem, czy zostac przy szukaniu diesla? co jest awaryjne w
takich autach?
auto chce kupic z przeznaczeniem na weekendowe / wakacyjne wyjazdy.
Czy znacie we wroclawiu jakis sprawdzony dobry serwis gdzie moznaby
sprawdzic caravelke przed zakupem?


proponuje abys poczytal forum dyskusyjne na temat busow
tam jest między innymi wszystko o VW T4 Transporterze i Caravelle
http://www.bus-forum.pl

Pawel
posiadacz VW T4







Temat: Witam serdecznie wszystkich i pozdrawiam z Górnego Śląska
Mam na imię Marek a ksywa Max od trzeciego imienia (Maksencjusz) ,moja rodzinka to kierowniczka czyli Ola córka Karolina ( l.14) i syn Filip (l.4) wielki fan Scooby doo i Wechikułu tajemnic .
Od dawien dawna jeżdżę samochodami marki VW i nic tego nie zmieni
Nie będę wymieniał wszystkich moich sprzętów ,wspomnę tylko o związanych z forum
Więc na początku lat 90 jeździłem klasykiem VW T2 wersja campera SYRO , potem było T4 Caravelle 2.4D a teraz jest T4 Multivan Generation 2.5 TDI w chwili obecnej rozglądam się za czymś trochę większym z czym miałem do czynienia przez parę lat zawodowo (niestety w wersji blaszak) mianowicie szukam LT najlepiej Sven Hedin lub typowa Westfalia . Mamy zamiar ruszyć w połowie lipca w Polskę więc czasu coraz mniej .Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do kontaktu na forum lub w plenerze





Temat: Nasze zabawki... pochwalcie sie
Jako jest to mój pierwszy post witam wszystkich użytkowników forum :)

Co prawda nie moja zabawka,ale ojca,którego namawiam na różne mody przy nim.

VW T4 Caravelle,1995 r,2.4 D ( ),moc,80 km =D ,zmiany jakie w nim przeprowadziliśmy to tylko i wyłącznie kosmetyka,czyli grill bez znaczka,białe klosze kierunkowskazów,zderzaki w kolorze,następne będą lampy na tył czarno czerwone,i dekle na stalowe felgi,alusy odpadają :).



Temat: 1
Wina leży po stronie pompy wtryskowej.
Przerabiałem ten problem w VW Caravelle i VW T4 (silnik R5 2.5TDI).
Polecam poczytać forum VW ( VW T4 oraz VW LT).



Temat: Historia T4 Czyli mojego autka!!
Metryczka

Do wyboru mamy auta o dwóch rozstawach osi (292 i 332 cm) i o różnych wysokościach. W zależności od potrzeb możemy wybierać między autami typowo dostawczymi (skrzynia ładunkowa), dostawczo-osobowymi (typu furgon z drzwiami przesuwnymi), osobowo-dostawczymi (przeszklone + kanapa). Dostępne są poza tym auta typu Caravelle, które oprócz kierowcy mogą zabrać na pokład siedmiu bądź ośmiu pasażerów, oraz Multivan, mogący spełniać rolę biura na kółkach (stolik) lub auta noclegowo-kempingowego (kanapa po rozłożeniu tworzy całkiem wygodne spanie dla dwóch osób). Od początku oferowano duży wybór silników - i to nie tylko Diesla, oczywistego w dostawczakach, lecz także benzynowych. W dostępnych u nas samochodach używanych do wyposażenia standardowego należy wspomaganie kierownicy, a w przypadku młodszych aut - także poduszka powietrzna dla kierowcy lub zaślepka. Klimatyzacja to luksus oferowany zwykle w serii Caravelle lub Multivan. O wiele łatwiej natomiast znajdziemy choćby "blaszaka" z dodatkowym ogrzewaniem postojowym, Vebasto.

Silniki

Właściciele aut z pierwszych lat produkcji najbardziej chwalą sobie Diesle - o pojemności 2,4 l (prawie 80 KM) i 1,9 l (61 lub 68 KM z turbosprężarką). Pierwszy o wiele lepiej radzi sobie z rozpędzaniem auta, zużywając przy tym ok. 9 l na "setkę". Potrafi w dodatku przejechać nawet pół miliona kilometrów bez remontu.

O wiele rzadsze są silniki benzynowe - 2,0 l (84 KM) i 2,5 l (110 KM). Wśród aut wyprodukowanych po 1995 r. znajdziemy już nowocześniejsze silniki TDI z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2,5 l i mocy 88-102 KM. Egzemplarze z końca produkcji mogą mieć nawet 150 KM. Do prawdziwych rodzynków (które dość szybko znajdują amatorów) należą wersje VR6 (prawie 200 KM) i Synchro (z napędem na cztery koła).

Bolączki

Od strony technicznej naprawdę trudno się do czegokolwiek przyczepić. Auto jest wyjątkowo trwałe i solidne. Jeśli poprzedni właściciel wykorzystywał je do celów zarobkowych, warto zwrócić uwagę, czy "pracowało" w kwiaciarni, czy w firmie kurierskiej - i pod tym kątem sprawdzić stan licznika.

Nie ma żadnych problemów z materiałami eksploatacyjnymi lub częściami zamiennymi. Transporterów jeżdżą dziesiątki tysięcy, więc w każdej niemal hurtowni znajdziemy nie tylko "oryginały", lecz także niezłej jakości zamienniki.

Jeśli auto napotkało kiedyś na swej drodze inny samochód (bądź drzewo), warto poprzedzić jego kupno kontrolą geometrii podwozia.

Nasze typy

Warto czasem spojrzeć na świat nieco z boku: sedan dla pięciu osób czy może bus w porównywalnej cenie, nieco mniej zwinny (nie dotyczy modeli z silnikiem 2,5 TDI, fabryczne 150 KM, które dzięki małej ingerencji w elektronikę łatwo i tanio zamienimy w 180 KM), ale o wiele bardziej praktyczny. Do tego drugiego bez problemu zmieścimy nie tylko wielu znajomych, lecz także psa, lodówkę, telewizor, pralkę, szafę itd. I to naraz. Możemy też skrzyknąć przyjaciół i udać się na narty lub pod żagle własnym, prywatnym "autobusem".

Nam najbardziej do gustu przypadł czarny Multivan z ciemnymi szybami i klimatyzacją. Auto wyprodukowano w 1996 r., silnik 2,5 Diesel, udokumentowany przebieg: 160 000 km. Bardzo zadbane wnętrze, powłoka lakiernicza w nienagannym stanie. Cena na pierwszy rzut oka wygórowana: 32 000 zł.

Przykładowe oferty:

1993, silnik 2,4 diesel, blaszak - 15 000 zł

1994, silnik 1,9 diesel, 8 osób - 20 000 zł

1995, silnik 2,5 benzyna, 9 osób - 25 000 zł

2000, silnik 2,5 diesel, salon, blaszak - 43 000 zł

DANE z:

http://www.bus-forum.pl/serwis/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl