Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: Forum Mercedes A 140
Temat: Najczęściej zadawane pytania odnośnie A-klasy W168
ja bym miał taką banalną ale chyba praktyczną wskazówkę abyśmy zakaładając posty dodawali w nawiasie typ,model np A-140 lub A-150 bądź choć z jakiej jest serii ,pierwszej albo drugiej czyli W-168 albo W-169 pozwoli to szybciej czasem i konkretniej wyszukać to co szukamy bo jednak są to dwa różne samochody i choć jeszcze mają pare wspólnych cech a napewno są z rodziny A-Klasa
takie rozwiązania można spotkać na forach niemieckich polecam zajrzeć i zaraz widać przejrzystość i tym samy porządek,niemniej jednak cieszy mnie ,że forum się rozwija i oby tak dalej
pozdrawiam
http://www.motor-talk.de/forum/mercedes-b20.html
http://www.elchfans.de/wbb2/board.php?boardid=17&sid=b9028d42285a89b760e5dd6f7a60ed37
Temat: [sprzedam] SILNIK do Mercedes A 140
Sprzedam silnik do Mercedes A 140, pojemność skokowa 1,4
Sprawny, przetrzymywany w ciepełku, bez osprzętu.
Warszawa... więc bliziutko.
Przeznaczony do autek typu W168 czyli do tych starszawych od 1998 do 2003.
W razie pytań pozostaję do dyspozycji albo na forum albo na PW.
Cena niewygórowana (w granicach 2900 PLN).
Pozdrawiam
commor
Temat: Instrukcja obsługi do A klasy pilnie potrzebna
bardzo prosze o przesłanie na mojego meila instrukcji obsługi do Mercedesa A140 rok produkcji 1998. Widziałem na forum, , ze udało się niektórym Państwu sciągnąć instrukcje po Polsku. Bede bardzo wdzieczny jesli kto napisze adres do sciagniecia lub wysle instrukcje na adres czefir@op.pl koniecznie po POLSKU! z gory dziekuje
swetlin
Temat: Mercedes A 140 wymiana filtrów, oleju itd
Witam zakupiłem a klase 2000r. 157.000tyś przebiegu.Nie wiem jak sie zabrac za wymianę filtów i świec.Wiem że są 3 paliwa powietrza i oleju powietrza już wymieniłem ale pozostaja jeszcze 2.Poza tym jakie świece trza kupic bo olej już wiem z forum.Proszę o jakieś fotki co i jak Pozdrawiam
Temat: Pompa wspomagania
A ja jak dziecko zapytam jeszcze :A który to może być bezpiecznik ?Mercedes A 140 1,4benzyna 2000 rok i tylko tyle Bardzo proszę o podpowiedź ,przyspieszyło by mi to pracę znacznie .Musze jeszcze dodać że dzięki temu forum naprawiłem już samodzielnie połamany przełącznik od kierunkowskazów ,jestem wdzięczny ludziom którzy pomagają tutaj chyba nawet nie wiedząc jak bardzo, dziękuję
Temat: Problem: świecąca kontrolka ABS i ESP - A-klasa 140 W168
Witam kolegow,
Jestem nowy, wiec jak cos zrobie nie tak to prosze o wyrozumiałość. Moje pytanko dotyczy Mercedesa A 140 98 rok. Poczytałem forum i znalazlem sporo informacji ale nie wiem czy dotyczą one mojego przypadku.
Zostawilem autko na noc pod domem rano wsiadam odpalam i swieca sie kontrolki od ABS, ESP, wykrzyknik i jeszcze jakies kółka.
Zacząłem szukac usterki i stwierdzilem, ze na bezpiecznik nr 43 nie dopływa prąd i jest tam cały czas masa. Dodatkowo przestał dzialac licznik od prędkosci (km lecą), wiec jazda testowa - mam wrazenie, ze tylne lewe kolo nie hamuje i teraz moje pytanko co moze byc uszkodzone.
Czy mozna sprawdzic czujnik stopu? Bo to nr 1 na liscie podejrzanych.
Dodam, ze podłaczany byl pod kompa i wyszło ze uszkodzony MSM i instrument cluster.
Koledzy czego i jak szukac (probowałem kierownicą 2lewo max 2prawo max) dodam ze po jezdzie po dołach (przez chwile)do zgaszenia silnika było ok
Dziekuje za wszelką pomoc
Ocenzurowane /// Camel-
Temat: Wątek powitalny v3
Czesc wszystkim!
Ja rowniez trafilem na forum gdyz szukam odpowiedzi na nortujace mnie pytania ale jak MacMerc napisal to juz w innym dziale
Posiadam mercedesa 124 2.5D Automat z 89 roku i przynzma sie ze mam z nim troche porblemow... zeby nie bylo wybralem mercedesa jako swoj pierwszy wlasny samochod (mam 21lat) gdyz wiem ze merecedesem zawsze dojedziesz:p a ze jezdze raz na jakis czas w trasy po 1300km to jestem pewien ze mnie nie zawiedzie...
Coz przed zarejestrowaniem przejzalem forum i zauwazylem ze ludzie na nim sa bardzo mili i pomocni to tez postanowilem sie zarejestrowac gdyz moze bedziecie wstanei mi pomoc:p (ale poslodzilem)
Wracajac do samochodu mercedes gosci w mojej rodzinie od hmm 4 lat a wszytsko zaczeli moi rodzice kupuja mercedesa (ale mi sie dostanie za to ... ) A 140 long :p ale nie ma wogole porownania tego samochodu do W124 .... zreszta napewno wiecie co mam namysli ...
Mysle ze to tyle narazie kalaniam sie nisko i pozdrawiam serdecznie z snieznej Danii : p
Temat: Awantgarde, 1.7 CDI TDI, 2000 r., 140 000 na liczniku.
Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie?
Czy możliwe, żeby auto z tego roku miało taki mały przebieg?
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi.
Tu masz link do wątku na forum gdzie znajdziesz odpowiedz
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=34968&highlight=
Co do przebiegu to 140 tyś trochę mało ale jest to możliwe. Jeśli nie masz książki z potwierdzonymi przeglądami a tym samym przebiegu to pozostaje się zdać tylko na ocenę wizualną autka plus diagnostyka. Ja pytałem w salonie MB czy jest jakiś ślad po przestawieniu licznika i nie ma. Zwróć uwagę na pasek wieloklinowy, rolki i napinacz, koło alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym bo przy tym przebiegu może to być do wymiany a to spory wydatek. Nie żałuj na sprawdzenie tego autka szczególnie silnika, przeniesienia napędu bo naprawy nie są tanie w tym autku. Pamiętaj, że wiele elementów jest trudno dostępne i to jest główny czynnik decydujący o wysokich kosztach naprawy.
Temat: czy jest jakas grupa dyskusyjna....
| albo forum poświęcona samochodom Mercedes?
http://www.mercmania.pl/forum/forum3.htm
http://w114-115.org.pl/forum/index.php
http://mb201-124.eu/cat10.htm
http://www.w202.pl/index.php?c=1
To jest to co mam aktulanie otwarte w operze :-)
Pozdrawiam, Łukasz
Chodzi o model 140 więc skorzystam z pierwszego linku, dzięki !
Temat: numer code radia
Witam.
Oto co zawiera VIN.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5211
Znaki 1-3 WDB - światowy kod producenta (Mercedes-Benz, Europa)
Znaki 4-6 Kod modelu (168 - Mercedes A)
Znaki 7-9 Kod silnika (031 - A 140)
Znak 10 Kod położenia kierownicy (1 - dla ruchu prawostronnego; 2 - dla ruchu lewostronnego)
Znak 11 Kod skrzyni biegów (0 - manualna; A - automatyczna)
Znaki 12-17 Numer seryjny
nie widze tu kodu radia
Pozdrawiam
Temat: Mercedes W201 - 3 pytania
Dzieki za ponowne otwarcie tego tematu
Dzisiaj mialem obowiazkowy przeglad mojego Meredesa, oczywiscie problemow wielkich nie bylo ale Pan kontroler zwrocil uwage na nieregularna prace silnika. I tu ciekawostka, bo wg niego w moim mercedesie jest gaznik, a chwile potem podjechalem do takiego fajnego nowego warsztatu i tam koles od razu rozpoznal ze mam wtrysk benzyny K lub KE Jetronic Boscha. No kurcze sam jestem laikiem, ale co to ma znaczyc?
Tak czy inaczej umowilem sie juz z tym gosciem z tego fajnego warsztatu zeby mi spojrzal na te obroty w przyszlym tygodniu....
Co do problemu kilometromierza to rzeczywiscie nie moge wykluczyc ze ktos przy nim majstrowal, tym bardziej ze auto w momencie zakupu mialo przejechane ok.140 000 kilometrow, a przeciez wiek auta to 18 lat... Na korzysc auta przemawia jedynie to, ze mam oryginalna ksiazke napraw z tego samochodu, gdzie widac ze samochod byl regularnie serwisowany we wloszech i wg kilometrow ktore tam sa powpisywane to by sie ten przebieg nawet zgadzal...
I ostatnia kwestia LPG, to wczoraj po waszych namowach poczytalem sporo o LPG na tym forum i troche sie zniechecilem do tego pomyslu... Boje sie ze zrobie sobie niedzwiedzia przysluge z tym, bo czytajac problemy innych ludzi mozna sie zalamac.
A dla mnie najwazniejsza jest niezawodnosc samochodu, dlatego miedzy innymi zdecydowalem sie na zakup Mercedesa i poki co nie zaluje tej decyzji.
Temat: TURBINA [spadajacy waz]
wiem że admin to admin ale forum to chyba wolny sposób wyrażania myśli ......nie rozumiem cenzury w tym wypadku !!
niech sobie MMC Polska poczyta forum i wyciągnie wnioski z konstrukcji !!
(VW nie ma problemu z tą rurką bo jest zupelnie inaczej założona i może nie trzeba było tego zmieniać !!)
A marka jak marka czy to Mitsu czy VW czy Mercedes ma swoje wady i chyba można sobie ponarzekać ....powiem Ci Hubert że Twoje działania przypominają mi czasy w których się trochę żyłem i MAM do nich awersję jeśli ktoś komus ogranicza WOLNOŚĆ , formum to demokracja !! nie komunizm ,pozdr wszystkich
Ehh.. Daj spokoj, szkoda slow, ten rodzaj juz tak ma.... H. robi dobra mine do zlej gry (pewnie mu za to placa). Najlepiej jakby nie zabieral glosu (przynajmniej w tym przypadku), bo nic tym nie wnosi do tematu (pozatym, ze pokazuje chlopak jak sprawnie nauczyl sie cytowac innych ). Nie on wydal 140 tys i ma gowniane auto, ktorym czlowiek boi sie dalej wypuscic, bo nie wie czy uda mu sie normalnie wrocic do domu... Dla to nie jest tlumaczenie, ze ktos tam kaze -> albo sie umie zrobic albo nie... Zreszta nie o to chodzi, tylko o to ze M ma beznadziejna technlogie i tyle Gowno wypuszczaja i w dodatku nie umieja naprawic
Temat: problem z LEON TDI AGR 2000 rok 140 kkm
Po ok. 50kkm- delikatne klepanie pod pokrywą zaworów narastające wraz z przebiegiem /zawór, popychacz?/
Po ok. 100 kkm nierówne wolne obroty po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu- kopnięcie w gaz przywraca równomierną pracę silnika.
Wraz z przebytymi kilometrami dochodzi metaliczne klepanie po odpaleniu rano- przycicha dość szybko lecz nie zanika, a silnikiem trzęsie i hałasuje jakby palił na 3 cyl.
Odpala dobrze i bez kopcenia.
W czasie jazdy nawet po osiągnięciu temperatury pracuje nierówno i głośno.
Po wyłączeniu i kilkuminutowym "odpoczynku" jest nieco lepiej- pracuje dość równo, cicho i
trzyma wolne obroty ale tylko do 2500 obr/min i przy delikatnym operowaniu pedałem przyśpieszenia. Powyżej pracą przypomina starego Mercedesa.
Odma silnika jest mokra, w przewodach powietrza mokro, w przewodach i zaworze sterowania turbiną mokro.
W ASO wymienili przepływomierz /nic niepomogło/ i stwierdzili nierówne dawkowanie. Cylindry 1,2,3 wskazanie na minus, cyl. 4 na plus. Sugerują: regeneracja głowicy, pompy wtryskowej i turbosprężarki bez zagwarantowania sukcesu. Koszmar.
Jestem na forum nowicjuszem i mój tekst jest pewnie bełkotem dla starych wilków drogowych.
Z dyskusji wnioskuję, że Masters jest bdobrym doktorem ale nie wiem czy będzie to czytał
i czy można z Nim uwówić na leczenie.
Pozdrawiam wszystkich
Temat: NASCAR
a propos punktacji NASCAR w F1 juz to kiedyś na F1 forum podalem
1. (=) Michael Schumacher 2626
2. (=) Kimi RäikkÜnen 2542 (- 84)
3. (=) Juan Pablo Montoya 2486 (- 140)
4. (=) Rubens Barrichello 2379 (- 247)
5. (+ 1) Fernando Alonso 2338 (- 288)
6. (+ 1) David Coulthard 2321 (- 305)
7. (- 2) Ralf Schumacher 2274 (- 352)
8. (=) Jarno Trulli 2202 (- 424)
9. (=) Jenson Button 2138 (- 488)
10. (=) Mark Webber 2121 (- 505)
11. (+ 2) Cristiano da Matta* 2121 (- 505)
12. (+ 2) Nick Heidfeld 2078 (- 548)
13. (- 2) Heinz-Harald Frentzen 2028 (- 598)
14. (+ 1) Olivier Panis 1988 (- 638)
15. (- 3) Giancarlo Fisichella 1986 (- 640)
16. (+ 6) Jos Verstappen 1942 (- 684)
17. (+ 3) Justin Wilson* 1912 (- 764)
18. (- 2) Jacques Villeneuve 1862 (- 937)
19. (=) Ralph Firman* 1689 (- 1287)
20. (+ 1) Antonio Pizzonia* 1339 (- 1322)
22. (+ 1) Nicolas Kiesa* 623 (- 2003)
23. (+ 1) Zsolt Baumgartner* 245 (- 2381)
24. (- 7) Marc GenĂŠ 155 (- 2471)
25. (- 7) Takuma Sato 150 (- 2476)
* debiutant
Mistrzostwo Konstruktorów
1. (=) Ferrari 5005
2. (=) Williams BMW 4915 (- 90)
3. (=) McLaren Mercedes 4863 (- 142)
4. (=) Renault 4540 (- 465)
5. (=) BAR Honda 4150 (- 855)
6. (+ 2) Toyota 4109 (- 896)
7. (- 1) Sauber Petronas 4106 (- 899)
8. (- 1) Jaguar Cosworth 4068 (- 937)
9. (=) Jordan Ford 3920 (- 1085)
10. (=) Minardi Cosworth 3869 (- 1136)
Temat: Witam wszystkich z forum mercedesa
Witam wszystkich z forum mercedesa:) Tylko w 124 w 140 i nie ma lepszych do tej pory POZDRAWIAM:)
Temat: Problem tego forum to nie samochód tylko jego użytkownicy
Witam i na wstępie pytam gdzie moderatorzy mający to forum w opiece??? naprodukowano tu wiele niepotrzebnych postów i znalezienie jakiej kolwiek porady wydaje się graniczyc z cudem.....panowie moderatorzy wezcie sie za robote bo widze tu potworny bałagan .Następni z problemem.... produkują nastepne tematy o tej samej zawartości po co? proponuję cześciej kontrolowac tematy i kasowac te które juz były.....niech zainteresowani pokazą chociaz trochę dobrej woli i poszukają podobnego tematu..... odnoszę ,że to nie porady ale pogawędki......jest przecież GG to takie proste podac nr. i OK a nie zaśmiecac forum i robic z A klasy auto z monstrualnymi problemami....
A-klasa jest autem z monstrualnymi problemami. Jak zauwazyles pogawedki sa na temat tego samochodu, wiec twoj argument jest calkowicie bez sensu. Zgodze sie tylko z tym ze czasem niektore tematy sie powtorza, ale tak to jest juz chyba na kazdym forumie.
Wiesz kolego dołączyłeś do tego forum niedawno czyli od niedawna jesteś właścicielem Aklasy.Naprodukowałeś sam ponad 140 postów co ty chłopie kupiłeś? wrak ?samochódu?.Czasy napraw SAM skończły się dla mercedesa na modelu 124. A klasa jest autem nowoczesnym....wręcz bardzo trudnym do utrzymania dla osób które ignorują znaki które daje samochód. Pamiętaj jeden klucz to czas na przegląd a dwa to duży przegląd i raczej radzę się tego trzymac zrobic to w autoryzowanej stacji ,gdzie pracują ludzie przeszkoleni w tym temacie właśnie przez mercedesa....czas między przegladami liczy komputer w zależnosci od stylu jazdy i urzytkowania mercedesika wiec wkladanie swoich rączek w powazniejsze sprawy powoduje twoje monstrualne problemy z samochodem mercedes nie jest autem dla biednych wbrew pozorom nawet ten mały......lepiej kup sobie chłopcze jakiegoś vw z lat 90-tych jesli lubisz majsterkowac.....
Temat: Szukam pracy
Wiecie co...chcialem poruszyc sprawe "nie konstruktywnej" krytyki ktorej mam niestety zaszczyt zasmakowac w ostatnich dniach czytajac forum i widzac posty pod zdjeciami mojego auta. Wystawiłem foty swojego auta na forum "Nasze auta.Miejsce do zaprezentowania swojej beemki" i tak jak ktos czasami zjedzie, nie tylko moje auto to troche dziwne a smieszne raczej :) Przykład, "doktorkazdadiagnoza" o ktorego aucie nie bede sie wypowiadac bo to tez bmw ale krytykowac auto czyjes tylko dlatego ze ma sie gorzej dopasowane elementy? ..e nie ladnie...albo "krystiano"..tekst "Toż to parodia westernu" ? Parodia westernu to mercedesy z lat 1990. ;) Tym bardziej ze to pierwszy post tego "kolegi".Nie wiedzialem ze wystawia sie tam foty tylko po to zeby ktos sobie po nich sypał słowami ktore sam jakos układa z wielkim trudem. Wezcie pod uwage ze jesli ktos ma bmw to robi albo probuje je robic na takie jak mu sie to podoba. Czasami nie potrafi..a czasami nie chce ale to ciagle bmw. Ja swoja betke mam 2 lata i mialem zamiar zamienic ją na a6 99`..dopoki nie przyszedł kupiec i nie wyciagał juz kasy. Zrezygnowałem ze sprzedania bo lubie to auto mimo ze ma ledy..14 lat i silnik 1,8 ..pewnie kupie nastepne bmw za jakis czas..ale to sobie zostawie. Moze to chore, moze sentyment. Zapisałem sie na tu forum bo liczyłem na to ze faktycznie spotkam to ludzi ktorzy maja szacunek dla innych ktorzy ta marke lubia, tymbardziej ze 2 razy otrzymałem zaproszenie za ktore dziekuje. Moze i ingeruje w linie bmw, przez "ledy" literki i laminat ale nie jest to brak szacunku dla auta.Sami wiecie co ludzie mowią o wlascicielaach bmw...ze zarozumiali..cwaniaki itd. Zastanawiam sie ile osob z okolo 140 zapisanych tu tacy są. NIe wiem jaki sens ma pisanie tego tutaj...pewnie zaraz ktos pojedzie mnie no ale luzik..czego tu sie mozna spodziewac. Przyznam ze porozmawialem z kilkoma osobami ktore faktycznie mają spooorą wiedze o marce i sentyment do auta podobny jak moj. Respect Alcapone".Ale kilka osób przykrywa całosc...az sie nie chce pytac o nic ani nic komentowac zeby nie byc wysmianym.Posiadacie auta marki ktora nie musi produkowac ciezarowek zeby utrzymac sie na rynku i ustala standardy. Fajnie byc dumnym z tego."Mam bmw-brzmi dumnie" Pewnie nie jedna osoba ma podobne odczucia. No ale to moje zdanie jest. Cos mi wpadnie do głowy to nakresle jeszcze. Chociaz po niektorych tekstach to az mi sie odechciewa pisac cokolwiek albo jechac na jakies spotkanie.
Temat: Mercedes Championship
Idac z pomoca redakcji w aktualnosciach zalaczam bez komentarza wyniki pierwszego PGA Turnieju w tym roku.
Mercedes Championships
Tournament: Mercedes Championships
Ending: Jan 11, 2004
Purse: $5,300,000
Course: Plantation Course at Kapalua
Par: 73
Stuart Appleby 1 66-67-66-71 270 $1,060,000.00
Vijay Singh 2 68-64-69-70 271 $600,000.00
Darren Clarke 3 67-69-69-70 275 $400,000.00
Tiger Woods T4 71-70-65-71 277 $275,000.00
Retief Goosen T4 70-70-64-73 277 $275,000.00
Kirk Triplett 6 68-69-71-70 278 $204,000.00
Adam Scott 7 69-74-68-68 279 $180,000.00
Scott Hoch 8 68-71-69-72 280 $170,000.00
Davis Love III T9 69-71-69-72 281 $155,000.00
Ben Crane T9 71-74-66-70 281 $155,000.00
Jim Furyk 11 70-71-68-74 283 $140,000.00
Jonathan Kaye 12 74-70-66-74 284 $130,000.00
Shaun Micheel T13 70-71-69-75 285 $115,000.00
Justin Leonard T13 68-73-71-73 285 $115,000.00
Tommy Armour III T15 73-71-73-70 287 $89,166.67
Peter Jacobsen T15 70-71-73-73 287 $89,166.67
Kenny Perry T15 73-71-68-75 287 $89,166.66
Steve Flesch T15 73-72-72-70 287 $89,166.67
Chad Campbell T15 71-76-65-75 287 $89,166.66
Shigeki Maruyama T15 69-72-72-74 287 $89,166.67
Fred Couples T21 69-72-72-75 288 $79,000.00
J.L. Lewis T21 70-71-69-78 288 $79,000.00
Ernie Els T21 73-70-73-72 288 $79,000.00
Mike Weir 24 71-70-73-75 289 $75,000.00
Rory Sabbatini 25 73-74-74-70 291 $73,000.00
John Huston T26 69-72-71-81 293 $70,000.00
Frank Lickliter II T26 73-76-70-74 293 $70,000.00
Craig Stadler T28 73-78-68-75 294 $67,500.00
Bob Tway T28 76-74-72-72 294 $67,500.00
Ben Curtis 30 73-80-70-74 297 $66,000.00
The following players did not finish
Billy Andrade S
Fred Funk S
David Toms S
Co sadzicie o kolejnosci???
Moze zrobimy plebiscyt na tym forum The Player of the Year 2004?
Pozdrawiam
Temat: zakup w 140
witam wszystkich, jestem nowy na forum i oczywiscie pytania pytania pytania!
obecnie mieszkam w uk. i od wielu miesiecy sledze przerozne fora dotyczace mercedesa a szczegolnie interesuje mnie model w 140. nosze sie z zakupem takowego choc mam wahania czy nie wybrac audi A8. w uk. roczniki s-ki 96-98 mozna juz dostac w cenie ok 1800 GBP. wiec nie jest to fortuna poza tym jest ich naprawde duzo do wyboru.waham sie tylko czy 380 czy moze 420 bo 280 wydaje mi sie za slaby a 500 troche mnie przeraza.z moich obserwacji wynika iz roznica w pasernosci na paliwo miedzy 380 a 420 jest niewielka.pozostaje oczywiscie pytanie jak to sie przeklada na ewentualne naprawy oraz dostepnosc i cene czesci. z pewnoscia wiecie panstwo ktore modele sa najbardziej niezawodne i oczywiscie chodzi tu tylko o statystyke bo w testach ktore przegladalem plasuje sie w scislej czolowce. na co zwrocic uwage przy zakupie. tak sie sklada ze mam do dyspozycji warsztat samochodowy i naprawy oczywiscie niewielkie moge wykonac we wlasnym zakresie jedyny problem jaki sie pojawia to urzadzenie diagnostyczne ktorych na gieldach jest bardzo duzo lecz pojecia nie mam ktore moglbym nabyc by bylo jak najbardziej przydatne.
pozdrawiam wszystkich milosnikow gwiazdy i cierpliwie czekam na odpowiedz.
ps. wiem ze moje pytania sa bardzo pospolite ale spotkalem sie z tak wieloma opiniami na jego temat i to zazwyczaj od osob ktore nawet w nim nie siedzialy wiec postanowilem zwrocic sie do uzytkownikow a nie do gawedziarzy.
[ Dodano: 27 Maj 08, 12:43 ]
musze wyszczegolnic troszke detali o moim potencjalnym zakupie.
jest to s z roku 1997 z silnikiem 3200.
posiada kontrole trakcji , pelny electric pac.
wspomaganie zamykania drzwi.
pozdrawiam konrad
Temat: KE-Jetronic i GAZ
rgyoyo, wszystko zależy od gazownika u którego zakładasz. Ja miałem założoną instalacje i mam cały czas I generacji bez żadnego blosa i innych rzeczy. Na początku same problemy, prócz strzałów ale miałem tak że brakowało mocy przy wyższych obrotach, potrafił się zdławić. Regulacja tego Pana nie pomagały a jak już wyregulował to chodziło to wszystko dobrze ale tak do 3 tys. obrotów jak przyjechałem do niego z pytaniem dlaczego powyżej 3 tys. obrotów nie chce ciągnąć to powiedział a po co ma Pan tak wkręcać silnik nikt tak nie jeździ pomyślałem sobie no spoko i podziękowałem temu Panu już za wszelkie zmiany. Potem było moje rodzinne miasto giżycko tam to już tylko instalacje do nowszych silników potrafią zakładać żeby coś bez kompa zrobić to rozkładają ręcę. Przyszedł czas na olsztyn, tutaj no coś potrafią zrobić ale ceny za to kosmiczne (przykładowo wymiana filterka wstępnego od gazu koszt 140 zł z czego 3 zł filterek, robocizna wychodzi 137 zł i 10 minut roboty ) W olsztynie jak powiedziałem jaki mam problem to zrobili mi to tak że włożyli kawał jakiegoś plastiku do filtra powietrza podregulowali i niby było ok żeby nie spalanie na poziomie 20l/100 km po mieście przy spokojnej jeździe. Wkońcu zabrałem się sam za to wyjąłem ten plastik z filtra powietrza, rozregulowałem całą instalacje poszperałem w necie jak się to ustawia i najpierw wyregulowałem sobie sam wolne obroty a potem powyżej 3 tys. i rewelka ciągnie z dołu do góry dla porównania z benzyną zdemontowałem mikser w filtrze powietrza i przejechałem się na benzynce. Moje wrażenie było takie że do 160 wszystko tak samo jak na LPG natomiast powyżej 160 na benzynce szybciej sie zbiera, ale że u nas nie ma gdzie tyle jeździć to już nie kombinowałem zwłaszcza że była to mała różnica i może źle rozbujałem autko na LPG . Jak narazie po moich ustawieniach zmieniam tylko filterek gazu i tankuje. Ty napewno będziesz montował instalacje II albo III generacji więc tam masz sterowanie już jakimś komputerkiem od LPG. Proponowałbym popytać się taksiarzy albo znajomych co mają takiego mercedesa w gazie i założyć taką samą jak oni. Zresztą na forum jest strasznie dużo o tym, wystarczy poczytać starsze wątki. Podstawa też to tak jak wcześniej pisałem sprawny samochód na benzynie.
[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 10:50 ]
Temat: CB radio "OMEGA"
Podchody? Kolego, Omega to radyjko dzięki któremu możesz normalnie rozmawiać. Wyboru tego radyjka dokonałem po lekturze forum CB-radio i nie żałuję. Mieszkam w górach i mimo nie najdłuższej antenki (w opisie) nie mam kłopotow z porozumiewaniem się. Chyba "najdłuższa" rozmowa, kiedy rozmawiałem z innym mobilem (wyraźnie słysząc i będąc słyszanym), to rozmowa z Koniakowa (pod kościołem) do Wisły, pierwszej stacji Orlenu przy przejeździe kolejowym (to dla tych, którzy wiedzą, gdzie to jest, dla pozostałych podaję -przybliżone- pozycje GPS: 49.6688°N, 18.8461°E i 49.5516°N, 18.9402°E).
To, że niektórzy koledzy zachwycają się odbiorem, to trochę mylące, gdyż w dużej mierze zależy od sprzętu osoby, z którą rozmawiasz, jednak uważam, że nadawczo ani odbiorczo nie ma się czego wstydzić. Mam "starą" Omegę i do zwykłych zastosowań mobilowych w zupełności wystarcza. Jeśli chodzi o ergonomię, faktycznie, pokrętła nie są najwygodniejsze i do tego źle dobrane - gdyby na pierścieniach był mic-gain i rf-gain, a na -dużo wygodniejszych- pokrętłach squelch i głośność, byłoby znacznie lepiej. Z drugiej strony rf-gain nie ma u mnie zbyt wiele roboty, dzięki dobrym filtrom nawet squelch'em nie trzeba wiele kręcić.
Trudno mi coś powiedzieć o głośniku: radyjko mam zabudowane w desce, (pod radiem, zamiast pojemnika na kasety), więc i jest nieco "przytłumione", ale jak jeżdżę poniżej 140-150 słyszę dobrze (a, jak widać w podpisie, aktualnie jeżdżę starym dieslem, dość oszczędnym, ale na pewno nie cichym:-).
No i właśnie dochodzimy do sedna sprawy: ja jeżdżę escortem, bo mi wystarcza i mnie na niego stać, inny musi mieć mercedesa (czasem "żeby sąsiedzi widzieli", choć nie zawsze ma na paliwo i serwis ). Z radyjkami jest tak samo: możesz mieć cudo znanej marki z "wodotryskami" za ciężkie pieniądze i wykorzystywać je na 30% w samochodzie, ale móc się pochwalić "firmówką". Uważam, że za swoją cenę Omega to świetny wybór, zwłaszcza z dobrze dobraną antenką.
Nie mam również zbyt wiele doświadczenia z innymi radyjkami, nie uważam też, żeby trafił mi się jakiś "lepszy" egzemplarz Omegi, miałem jedynie okazję użytkować TTI 880 i słuchało mi się go gorzej niż Omegi (barwa i wysokość dźwięku), może dlatego, że się do niej przyzwyczaiłem? A może nie umiałem właściwie wyregulować TTI? Podświetlenie za to mnie drażniło zarówno kolorem, jak i intensywnością.
Życzę udanych wyborów, dalekich łączności i szerokości!
Współrzędne GPS wg strony: http://mapa.targeo.pl
Temat: olej silnikowy - raz jeszcze
Witam,
(...) po to sa prowadzone
prace badawcze,aby mozna bylo przyjac dane standardy dla danego silnika -
generalnie przyjmuje sie,ze jezeli samochod w ciagu roku nie robi
kilometrow,przy ktorym zalecana jest wymiana to nalezy raz na rok wymienic
dany olej,poniewaz moze on tracic swoje wlasciwosci smarne .(...)
Zgoda. Ale producentom też nie zależy specjalnie na kilkunastoletniej
trwalosci swoich produktów, bo żeby żyć muszą sprzedawać coraz więcej.
OK - wszystko pieknie ladnie,tylko po co,do silnika z SC,CC stosowac taki
olej - nie jest to szczyt techniki,nie jest to silnik o znacznym obcizeniu
mechanicznym - pochodzi on z lini silnikow FIRE ktore sa starsza
konstrukcja
i nie wymagaja az takich pozadnych ( drogich ) olei - jezeli bedzie sie
klient stosowac do tego co zawarte w ksiazce serwisowej to NA PEWNO
samochodzik bedzie go wozil przez wiele lat bezproblemowo !!!!
Podkreslam jeszcze raz - nie jestem przeciwnikiem tych olei ( serii OW lub
5W ) - uwazam,ze jest to bezcelowe aby takowe stosowac do takiego autka
(zreszta fajnego - zwlaszcza z silniczkiem 1100 - mozna poszalec :)
:(( ) - nie jest to ani Audi ,ani Mercedes , ani Alfa Romeo Boxer .
W ciągu ostatnich kilku lat miałem dwie LancieY10: jedną z 999FIRE, drugą z
1108FIRE, trzecią też 1,1 doglądałem u kolegi. Wszystkie w momencie kupna
miały przebiegi w okolicach 120-140 tys. Liczniki najprawdopodobniej nie
były kręcone - to autka kobiece i na zachodzie używane praktycznie tylko w
mieście, zresztą ogólny stan wskazywał raczej na pewne zmęczenie wiekiem a
nie przebiegiem. I co? We wszystkich radośnie klepały panewki przy odpalaniu
zimnego silnika. Im zimniej tym dłużej i intensywniej. Podejrzewam, że
główną przyczyną takiego stanu była jednak niska kultura techniczna
użytkowników, ale dobry olej mógłby trochę pomóc. A że z zasady kupuję i
jeżdżę używanymi autami to propagując na forum dobre oleje zwiększam swoje
szanse na następne w doskonałym stanie :)))
pozdrawiam
bozoni
Temat: !!UWAGA!! na sprzedającego mhs3@wp.pl / m4ch05@gmail.com !!
Witam wszystkich forumowiczów!
Piszę z premedytacją w dziale „Sprzedam”, choć pewnie powinno być w Offtopic, bo wiem, że osoby najbardziej zainteresowane kupnem i sprzedażą chcą znaleźć jak najszybciej i szukają najpierw tutaj a na „Offtopic” zaglądają dużo rzadziej.
Proszę Admina jeśli uzna za stosowne, o ew. przeniesienie tego postu gdzieś indziej, ale uważam, że sprawa jest warta pewnego „nagięcia” zasad lub wprowadzenia np. nowego działu typu „komentarze” albo „uwaga”.
Jakiś czas temu poszukiwałem komputera ABS fitmy NEC typ SV-001 39790-SN7-G01 do R620 i ogłaszałem się z tym na forum „Kupię”. Dokładnie 9 marca znalazł się „dawca” – napisał: „Witam, mam dokladnie taki komputer na sprzedanie, mam rowniez wiele innych czesci do tego modelu, cena za komputer -120zl.”
No to się ucieszyłem, zamówiłem komputer i jeszcze ramkę od klamki bo mi pękła, wpłaciłem przelew (łącznie z przesyłką za wszystko 140 zł) i … do dzisiaj nic! ciiiiszaaa… Od chwili wysłania maila, że puściłem przelew brak jakiegokolwiek odzewu, brak kontaktu telefonicznego… Szukałem bezskutecznie we wszystkich możliwych miejscach telefonu do gościa wg danych jakie mi podał do przelewu tj.:
Krzysztof Wiśniewski
ul. Asnyka 26
06-400 Ciechanów
(nr konta 50 1020 5558 1111 1633 0500 0057- PKO Inteligo)
Wysyłałem najpierw łagodne przypomnienia, później z ostrzeżeniem, że w razie braku odzewu będę zmuszony opisać sprawę na Forum (myślałem, że może gościowi coś się stało, miał wypadek albo coś podobnego …) - aż do dziś…
Wysłałem ostatniego maila z prośbą o jakikolwiek odzew, bez większej nadziei na skutek i zacząłem przekopywać net w poszukiwaniu gościa [szkoda, że dopiero po wpłacie kasy]…
Szukałem na Google jego maila tj. mhs3@wp.pl i znalazłem ogłoszenia sprzedaży części na forum Mercedesa i Forda. Był tam również namiar GG: 4776333. Po wpisaniu w Google GG:4776333 wyniki okazały się duuuużo ciekawsze. – mnóstwo ogłoszeń sprzedaży części, z tym numerem GG i innym adresem mailowym tj.: m4ch05@gmail.com
… Po przeszukaniu sieci pod kątem adresu „m4ch05” jednym z linków był wątek na forum Mercedesa z intrygującym tytułem „UWAGA OSZUSTWO NA FORUM ! ?” http://www.w114-115.org.p...er=asc&&start=0
Tam delikwent przestawiał się jako
Grzegorz Machowski
(to by bardziej pasowało do maili w stylu „mhs” i „mch”) zamieszkały także w Ciechanowie. Odezwało się wiele osób naciągniętych przez tego gościa – a to tylko ci, którzy znaleźli ten wątek na tym forum – ilu naciągniętych się na niego nie natknęło?!...
Znalazłem też aukcje Allegro z tym nr GG –użytkownik „m4d4f4k4_2008” nazbierał 7 punktów za komentarze od sprzedających po czym zaczął sprzedawać – nazbierał parę negatywów od kupujących i konto zostało zawieszone.
Na eBay występuje jako
machos1988
i też zdążył już nazbierać negatywy za „sprzedawane przedmioty” - polecam ich lekturę na http://myworld.ebay.pl/machos1988
Na eBay gość podaje numery kont: 52 1090 2604 0000 0001 0695 4467 -wbk || 50 1020 5558 1111 1633 0500 0057 –inteligo [ciekawe… to samo co „Krzysztof Wiśniewski”?].
Zdecydowanie OSTRZEGAM wszystkich i zalecam najwyższą ostrożność jeśli ktoś poda Wam przy transakcji któryś z wyżej wymienionych maili, Nicków, nazwisk, adresów a szczególnie numerów kont bankowych!!!
Bardzo wiele wskazuje na to, że to łajdak i notoryczny oszust pierwsza klasa! Zachęcam wszystkich nabitych w butelkę do wspólnego zadziałania w celu odzyskania pieniędzy lub, co mniej prawdopodobne, zamówionych części.
Na forum Mercedesa w w/w wątku wypowiadał się też jeden prawnik, że ma kancelarię i spróbuje wyrwać oszustowi z gardła te pieniądze (post wysłany: Pią Lut 01, 2008 10:36 am) – zobaczymy, może jest jakaś szansa.
Pozdrawiam!
--
Hosim
R620Si ’95 BRG
Temat: 2.141.100.000 US$ (na rok)
2.141.100.000 US$
Ostanio wiele się mówi, również na Naszym Forum i stronie o kosztach, i ich zmniejszeniu, celem zmniejszenia obciążeń mniejszych teamów. F1 Racing obliczył prawdziwe koszta Formuły 1. Oto ich wyniki.
Prawdziwe koszty Formuły 1
173.000.000 US$
1. Prace badawcze i rozwojowe (Research and development)
McLaren Mercedes 35 mln US$
Toyota 21,5 mln US$
BMW Williams 20,3 mln US$
Ferrari 20 mln US$
Renault 16,9 mln US$
BAR Honda 16,5 mln US$
Jaguar Cosworth 15,4 mln US$
Sauber Petronas 14,6 mln US$
Jordan Ford 12,6 mln US$
Minardi Cosworth 200.000 US$
93.600.000 US$
2. Koszty operacyjne pracy tunelu aerodynamicznego
Ferrari 15,1 mln US$
McLaren Mercedes 12,9 mln US$
BMW Williams 12,2 mln US$
Toyota 11,6 mln US$
Sauber Petronas 10,4 mln US$
BAR Honda 10,1 mln US$
Renault 8,0 mln US$
Jaguar Cosworth 5,5 MLN us$
Jordan Ford 4,5 mln US$
Monardi Cosworth 3,3 mln US$
19.250.000 US$
3. Koszta wykonania samochodu
Ferrari 4,1 mln US$
McLaren Mercedes 2,7 mln US$
Toyota 2,0 mln US$
BAR Honda 2,0 mln US$
Sauber Petronas 1,9 mln US$
BMW Williams 1,5 mln US$
Jordan Ford 1,5 mln US$
Renault 1,4 mln US$
Jaguar Cosworth 1,4 mln US$
Minardi Cosworth 750.000 US$
931.000.000 US$
4. Budżety dostawców silników
Williams BMW 185 mln US$
Ferrari 175 mln US$
Toyota 150 mln US$
McLaren Mercedes 140 mln US$
Renault 110 mln US$
BAR Honda 105 mln US$
Sauber Petronas 24 mln US$*
Jordan Ford 18 mln US$*
Minardi Cosworth 15 mln US$*
Jaguar Cosworth 9 mln US$
* Silniki w leasingu
86.600.000 US$
5. Podróże i zakwaterowanie
Ferrari 18 mln US$
McLaren Mercedes 13 mln US$
Toyota 12 mln US$
BMW Williams 9,3 mln US$
BAR Honda 7,9 mln US$
Renault 7,5 mln US$
Sauber Petronas 6,8 mln US$
Jaguar Cosworth 5,3 mln US$
Jordan Ford 4,5 mln US$
Minardi Cosworth 2,3 mln US$
260.800.000 US$
6. Koszty operacyjne prowadzenia samochodów podczas testów
Ferrari 88 mln US$
BMW Williams 48 mln US$
McLaren Mercedes 29,1 mln US$
Toyota 24,7 mln US$
BAR Honda 22 mln US$
Sauber Petronas 19,8 mln US$
Renault 14,6 mln US$
Jaguar Cosworth 7,5 mln US$
Jordan Ford 3,7 mln US$
Minardi Cosworth 3,4 mln US$
187.300.000 US$
7. Koszty operacyjne prowadzenia samochodów podczas wyścigów
Ferrari 28,5 mln US$
Toyota 22,5 mln US$
Williams BMW 20,8 mln US$
McLaren Mercedes 19,2 mln US$
Renault 19 mln US$
Sauber Petronas 18,2 mln US$
BAR Honda 17,6 mln US$
Jaguar Cosworth 17 mln US$
Jordan Ford 16 mln US$
Minardi Cosworth 8,5 mln US$
194.700.000 US$
8. Pensje członków zespołów
Ferrari 41,4 mln US$
Toyota 32,3 mln US$
McLaren Mercedes 30,3 mln US$
BMW Williams 24 mln US$
Renault 16,5 mln US$
BAR Honda 12,8 mln US$
Sauber Petronas 12,7 mln US$
Jaguar Cosworth 10,6 MLN us$
Jordan Ford 8,8 mln US$
Minardi Cosworth 5,3 mln US$
132.000.000 US$
9. Pensje kierowców
Ferrari 44 mln US$
BAR Honda 24 mln US$
BMW Williams 20 mln US$
McLaren Mercedes 13,5 mln US$
Jordan Ford 8 mln US$
Toyota 7,5 mln US$
Sauber Petronas 6,8 mln US$
Renault 6,2 mln US$
Jaguar Cosworth 1,5 mln US$
Minardi Cosworth 500.000 US$
62.850.000 US$
10. Corporate entertaining (VIPy)/catering
BMW Williams 12,2 mln US$
Ferrari 9,7 mln US$
McLaren Mercedes 8,9 mln US$
BAR Honda 7,2 mln US$
Renault 6,7 mln US$
Toyota 6,3 mln US$
Jaguar Cosworth 5,6 mln US$
Sauber Petronas 4,3 mln US$
Jordan Ford 1,6 mln US$
Minardi Cosworth 350.000 US$
= 2.141.100.000 US$
Całkowite koszta operacyjne
Ferrari 443,8 mln US$
BMW Williams 353,3 mln US$
McLaren Mercedes 304,6 mln US$
Toyota 290,4 mln US$
BAR Honda 225,1 mln US$
Renault 206,8 mln US$
Sauber Petronas 119,5 mln US$
Jordan Ford 79,2 mln US$
Jaguar Cosworth 78,8 mln US$
Minardi Cosworth 39,6 mln US$
Źródło: "F1 Racing" March 2003
Temat: BMW Seria 5
BMW 5-serii
seria 5 - samochody klasy średniej wyższej. W koncernie BMW modele serii 5 pod względem ilości sprzedanych samochodów ustępują miejsca tylko modelom serii 3. W roku 2006 sprzedano 232.193 "piątek", co stanowiło 19,6% rocznego zbytu. W swojej klasie samochodowej modele serii 5 konkurują z takimi samochodami jak np. Audi A6, Mercedes klasy E, Alfa Romeo 166.
Pierwszy model z serii 5, 4-drzwiowy sedan (kod produkcyjny E12) trafił do sprzedaży w roku 1972 i był produkowany do roku 1981. Od tego modelu rozpoczęto w koncernie BMW nowe jednolite nazewnictwo dla wszystkich aut z podziałem na serie produkcyjne. Nazewnictwo te stosowane jest aż do dnia dzisiejszego we wszystkich samochodach BMW . Dopiero w roku 1991 BMW zdecydowało się na poszerzenie serii 5 o drugą wersję nadwozia, był to 5-drzwiowy kombi /touring (kod produkcyjny E34).
Obecnie w produkcji jest już piata generacja samochodów BMW serii 5, które dostępne są od 2003 roku w dwóch wersjach nadwozia. W maju 2005 roku do sprzedaży oddano sportową wersję "piątki" M5. Jednostką napędową M5 jest wysokoobrotowy 5-litrowy silnik V10. Dział sportu firmy BMW (BMW Motorsport GmbH) podczas projektowania tego silnika wzorował się i korzystał z technologii zastosowanej w jednostkach napędowych BMW z Formuły 1. Jest to jedyny dziesięciocylindrowy silnik produkowany przez BMW.
We wrześniu 2006 roku BMW zaprezentowało trzecią wersję nadwozia. Jest to 4-drzwiowy sedan, którego rozstaw osi w porównaniu z wersją podstawową powiększono o 140mm. Samochód ten jest produkowany w fabryce BMW w chińskim mieście Shenyang. Model ten nie jest dostępny w Europie. Jego całkowita produkcja przeznaczona jest wyłącznie na potrzeby rynku chińskiego.
Silniki benzynowe
520i 4 1.995 cm3 125 kW (170 KM) przy 6.700 obr/min 210 Nm przy 4.250 obr/min E60, E61
523i 6 2.497 cm3 140 kW (190 KM) przy 6.100 obr/min 240 Nm przy 3.500 obr/min E60, E61
525i 6 2.996 cm3 160 kW (218 KM) przy 6.100 obr/min 270 Nm przy 2.400 obr/min E60, E61
530i 6 2.996 cm3 200 kW (272 KM) przy 6.700 obr/min 320 Nm przy 2.750 obr/min E60, E61
540i 8 4.000 cm3 225 kW (306 KM) przy 6.300 obr/min 390 Nm przy 3.500 obr/min E60, E61
550i 8 4.799 cm3 270 kW (367 KM) przy 6.300 obr/min 490 Nm przy 3.400 obr/min E60, E61
M5 10 4.999 cm3 373 kW (507 KM) przy 7.750 obr/min 520 Nm przy 6.100 obr/min E60, E61
Silniki wysokoprężne
520d 4 1.995 cm3 130 kW (177 KM) przy 4.000 obr/min 350 Nm przy 1.750 obr/min E60, E61
525d 6 2.993 cm3 145 kW (197 KM) przy 4.000 obr/min 400 Nm przy 1.300 obr/min E60, E61
530d 6 2.993 cm3 173 kW (235 KM) przy 4.000 obr/min 500 Nm przy 1.750 obr/min E60, E61
535d 6 2.993 cm3 210 kW (286 KM) przy 4.400 obr/min 580 Nm przy 1.750 obr/min E60, E61
Tekst pochodzący z wikipedi
Bmw serii 5 jest jednym z moich najbardziej ulubionych samochodów. Wedługł mnie najładniejsza jest E39, a z 400 konnym silnikiem to poprostu kosmos. Na forum jest człowiek, który miał przyjemność jazdy 500 konna wersją, była to niezwykła wersja, ponieważ miała dodana byczą (jak sądzę Turbosprężarkę) to musiał być kosmos. Bmw robi jedne z najlepszych samochodów. W moim odczuciu mercedes robi auta tak zwane wozidełga, które płyną po jezdni. I w tym miejscu chciałbym przytoczyć to co zobaczyłem w jednych z odcinków Zakupu kontrolowanego w stacji TVN Turbo. Kobieta kupowała kabriolet za 200000zł. Pokazali jej fabrycznie nowe Audi TT, BMW Z4, Porsche Boxter i Mercedesa SL500 ja nazywam to S-klasą w wydaniu Roadster. Bmw niechciała się przejechać, ale wiadomo, że Z4 ma twarde zawieszenie, ale wróćmy do mercedesa on płyną, a jak mu się dawało kopa to nie jechał tak jak np. BMW. Uważam, że BM-ki są nastawione sportowo. Ale powróćmy do BMW. Zawsze we wszystkich wersjach było wspaniale wykończone. Skóra, drewno, lub plastik. W początkowej produkcji Bm-ki były lepiej wykonane, ponieważ wtedy nie było takiego skupu tych samochodów. Z latami jakosć sie pogarszała, lecz zbytnio sie nie pogorszyła. Po 100 tyś. Km nic nie trzeszczy, ani nic z tych rzeczy. Wersja M5 odznacza sie tym, że ma dodane spojlery, a także wnętrze jest inaczej wykończone. Niestandartowe fotele, kierownica, wskażniki. Prawdziwej wersji M5 od podróby nie da sie pomylić. Jeżeli ktoś nie ma pewności wystarczy, że spojrzy pod ogromna jak stół bilardowy maske. Niestety w wypadku E39 wersja M5 kosztuje straszne, żeby nie powiedzieć bardzo straszne pieniade bo ok.100 000 zł, albo ponad 100 000zł. I to tyle na temat BMW 5...xD
Temat: olej silnikowy - raz jeszcze
Witam,
| (...) po to sa prowadzone
| prace badawcze,aby mozna bylo przyjac dane standardy dla danego
silnika -
| generalnie przyjmuje sie,ze jezeli samochod w ciagu roku nie robi
| kilometrow,przy ktorym zalecana jest wymiana to nalezy raz na rok
wymienic
| dany olej,poniewaz moze on tracic swoje wlasciwosci smarne .(...)
Zgoda. Ale producentom też nie zależy specjalnie na kilkunastoletniej
trwalosci swoich produktów, bo żeby żyć muszą sprzedawać coraz więcej.
| OK - wszystko pieknie ladnie,tylko po co,do silnika z SC,CC stosowac
taki
| olej - nie jest to szczyt techniki,nie jest to silnik o znacznym
obcizeniu
| mechanicznym - pochodzi on z lini silnikow FIRE ktore sa starsza
konstrukcja
| i nie wymagaja az takich pozadnych ( drogich ) olei - jezeli bedzie sie
| klient stosowac do tego co zawarte w ksiazce serwisowej to NA PEWNO
| samochodzik bedzie go wozil przez wiele lat bezproblemowo !!!!
| Podkreslam jeszcze raz - nie jestem przeciwnikiem tych olei ( serii OW
lub
| 5W ) - uwazam,ze jest to bezcelowe aby takowe stosowac do takiego autka
| (zreszta fajnego - zwlaszcza z silniczkiem 1100 - mozna poszalec :)
| :(( ) - nie jest to ani Audi ,ani Mercedes , ani Alfa Romeo Boxer .
W ciągu ostatnich kilku lat miałem dwie LancieY10: jedną z 999FIRE, drugą
z
1108FIRE, trzecią też 1,1 doglądałem u kolegi. Wszystkie w momencie kupna
miały przebiegi w okolicach 120-140 tys. Liczniki najprawdopodobniej nie
były kręcone - to autka kobiece i na zachodzie używane praktycznie tylko w
mieście, zresztą ogólny stan wskazywał raczej na pewne zmęczenie wiekiem a
nie przebiegiem. I co? We wszystkich radośnie klepały panewki przy
odpalaniu
zimnego silnika. Im zimniej tym dłużej i intensywniej. Podejrzewam, że
główną przyczyną takiego stanu była jednak niska kultura techniczna
użytkowników, ale dobry olej mógłby trochę pomóc. A że z zasady kupuję i
jeżdżę używanymi autami to propagując na forum dobre oleje zwiększam swoje
szanse na następne w doskonałym stanie :)))
pozdrawiam
bozoni
Witam ( po raz ostatni w tym temacie )
Niestety widze,ze Cie nikt nie przegada ( powtarzam sie !!!!! ) , nie ma
sensu kontynuowac dyskusji,bo zawsze znajdziesz cos dziwnego - co do
popychaczy hydraulicznych w lanciach ( i nie tylko ) nie bede cie
uswiadamiac - skocz na serwis to cie uswiadomia ( bo jak ja to zrobie to
znowu cos wymyslisz :) ) - z tematem olei koncze - zycze innych
cierpliwych ::))
Tylko tak sie zastanawiam - biorac pod uwage ilosc np. sprowadzanych
aktualnie samochodow z niewiadomymi przebiegami (min :
una,pandy,tempry,sc,cc,fiesty ) jak i nasz rynek oraz naszych rodzimych
"fachowcow" od licznikow , jak wytlumaczysz komus,kto po twoich cennych
uwagach wleje olej klasy 5W40 lub 0W45 do silnicza o przebiegu np 150 kkm i
mu sie on rozszczelni ?? to co mu wtedy powiesz,jak w instrukcji jak byk
pisalo np 10W40 lub 15W35 ????? - jeszcze raz powiem to z uporem takim
samym jaki Ty reprezentujesz - w instrukcji obslugi podaja zalecane
materialy exploatacyjne do danego modelu samochodu/silnika !!!!!!!!!! -
nie ma sensu tego zmieniac,bo w wielu przypadkach mozna TYLKO zaszkodzic
!!!!!
Instrukcje nie pisze sie dla jaj - nie jeden ( dr,inz,mgr ) prowadzili
badania,zeby to potem wpisac w tej jakze ciekawej i pouczajacej ksiazce
!!!!!!!!! --- WARTO SIE DO TEGO STOSOWAC !!!
Pozdrawiam !!!!!! i calkowity END
Temat: Połowa sezonu za nami... co nas jeszcze czeka w tym roku?
Podczas GP Wielkiej Brytanii minął półmetek obecnego sezonu. Odbyło się już 9 z 17 tegorocznych wyścigów Grand Prix. Szczerze powiedziawszy ten czas minął baaardzo szybko. Chociaż mały przestój był na przełomie kwietnia i maja, ale potem było już z górki.
Przed sezonem założyłem topik prognozowy. http://www.f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=7378&start=0
Wypada w tym miejscu rozliczyć się z własnych prognoz . Zaproponowałem taką oto klasyfikację konstruktorów:
1) Ferrari - 170-180 punktów
2) McLaren - 140-150
3) Honda - 90-100
4) BMW - 80-90
5) Renault - 80-90
6) Red Bull - 40-50
7) Toyota - 40-50
8 ) Williams - 20-30
9-11) SA, STR, Spyker - 0-5
A tutaj obecna sytuacja w klasyfikacji:
a) zespoły:
1. McLaren Mercedes 128
2. Ferrari 103
3. BMW Sauber 56
4. Renault 31
5. Williams Toyota 13
6. Toyota 9
7. Red Bull Renault 6
8. Super Aguri Honda 4
9. Honda 1
10. STR Ferrari i Spyker Ferrari 0
Patrząc po połowie sezonu to moje przewidywania nie były takie złe . Najpoważniejszą pomyłką okazało się przestrzelenie wyniku Hondy. Kolejność pozostałych teamów niemal się zgadza (za wyjątkiem Hondy oczywiście ). Niektóre teamy przeszacowałem (Renault, RedBull, Toyota, no i rzecz jasna Honda), niektóre niedoszacowałem - McLaren, może minimalnie Ferrari i Williamsa. W przypadku niektórych wydaje się, że byłem na dobrej drodze... BMW, Renault (może dałem nieco za dużo), Williams (za niską pozycję dałem, ale punkty ok.), no i ostatnie zespoły.
W jednym moje oczekiwania się rozminęły. Liczyłem, że podobnie jak w sezonie 2006 dwa czołowe teamy nie odskoczą tak wyraźnie od reszty... Niestety, ale w tej chwili wygląda na to, że McLaren i Ferrari wyraźnie odskoczyły reszcie stawki.
Co moim zdaniem jeszczze się wydarzy.
1-2. McLaren-Mercedes<>Ferrari. Myślę, że walka między kierowcami tych zespołów w obu klasyfikacjach będzie bardzo zacięta. Maki mają przewagę w obu klasyfikacjach, jednak wygląda na to, że Ferrari jest na fali wznoszącej. A więc... różnica powinna się zmniejszać. Boje się, że o tytule mogą zadecydować awarie i inne nie przewidziane zdarzenia, czego nie życzę nikomu.
3. BMW-Sauber. No cóż... BMW wyrobiło sobie solidną przewagę w klasyfikacji konstruktorów nad Renault i wydaje się, że zespół nie straci tej pozycji na rzecz Renault. Z drugiej strony wygląda na to, że dystans między BMW a oboma prowadzącymi teamami się powiększył. Na początku sezonu w Malezji czy Bahrajnie BMW traciło po 25-30 sekund do lidera, w ostatnich wyścigach to było jakieś 40-50 sekund. Niby oba tory (Magny i Silverstone) nie leżą specjalnie BMW, ale ciężko będzie nadgonić choć jeden z obu czołowych zespołów chociaż w jednym GP. Mimo to mam nadzieję, że w na Monzy czy Spa BMW zbliży się do nich. Myślę, że w Turcji i Chinach też powinno być całkiem nieźle.
4. Renault. Francuzi pomału wychodzą z głębokiego kryzysu z początku sezonu. Są coraz bliżej BMW, ale jeszcze im trochę brakuje. Może jedną z przyczyn tego jest fakt, że mają nieco gorszy zestaw kierowców. Ale... podobno od GP Turcji ma się pojawić ich mocno zmodernizowany bolid. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
5-7. Toyota, Williams, Red Bull. Tak tak... w tej kolejności. Mam wrażenie, że Toyota się powoli odradza. Dokonali kilku widocznych (garb) zmian w bolidzie, co przyniosło "częściowy" efekt w Silverstone... przynajmniej w kwestii szybkości. Jeśli uda im się poprawić niezawodność bolidu, to pomału, ale będą ciułać punkty. Myślę, że są w stanie wyprzedzić Williamsa. A co do ekipy Francka, to boję się, że mogą nie wytrzymać rywalizacji z bogatszymi teamami podczas trwania sezonu i o punkty będzie bardzo ciężko. Red Bull... hmmm... dla mnie to najbardziej nieobliczalny zespół ze środka stawki. Potrafią być szybcy, ale awaryjność bolidów kosztowała ich sporo punktów. Zdobędą jeszcze jakieś punkty, ale raczej zostaną na 7. miejscu w klasyfikacji konstruktorów.
8-9. Honda, Super Aguri. Myślę, że Hondzie uda się uciułać jeszcze kilka punkcików i może przeskoczą zespół Super Aguri. Ogórki tymczasem ostatnio mają sporo kłopotów. Czyżby Honda zaprzestała "bratniej pomocy" ?
10-11. STR i Spyker. Zespół Toro Rosso przy szczęśliwym zbiegu okoliczności jest w stanie zdobyć punkty. Jednak bolid mają awaryjny, a kierowcy popełniają mnóstwo błędów. Spykre nadal będzie najsłabszym zespołem. Miejmy nadzieję, że wersja "b" ich bolidu będzie lepsza. Może uda im się zmniejszyć w wyścigach dystans do reszty stawki? Na punkty raczej nie widzę szans.
Celowo nie pisałem o kierowcach, ale tutaj walka o tytuł rozgrywa się między kierowcami McLarena i Ferrari. Może tutaj rozstrzygnąć szczęście, którego jak na razie najwięcej ma Hamilton. Ja kibicuję pechowcom, a więc pozostałej trójce . Liczę również, że Robertowi uda się podgonić i przeskoczyć Nicka, chociaż będzie to bardzo trudne.
A jak prognozuje najbliższe wyścigi:
- Nurburgring - po równo Ferrari i McLaren
- Hungaroring - McLaren przed Ferrari
- Turcja - Ferrari i McLaren... BMW i Renault za nimi i to dość blisko
- Monza - Ferrari... potem McLaren i BMW w okolicach
- Spa - Ferrari potem McLaren, potem BMW
- Chiny - podobnie jak w Turcji
- Fuji -.... tutaj nie wiem
- Interlagos - hmmm... chyba raczej Ferrari przed McLarenem...
Zapraszam do dyskusji .