Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: forum mazdasped
Temat: Zadania z mechaniki I - pomoc
Hi,
bardzo prosze o wskazowki do rozwiazania kilku zadan z mechaniki =
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40440
Konkretnie, okresle swoje watpliwosci:
1. Jak rozloza sie reakcje w punkcie C?
Nijak. Wszak tam nie ma podpory, toteż trudno spodziewać się jakichkolwiek
reakcji. Zresztą układ stałby się statystycznie niewyznaczalny i w danych
musiałyby być podane parametry dotyczące sztywności elementów konstrukcji.
Potraktuj to obciążenie ciągłe jako działające pod kątem 45 stopni na
odpowiednim odcinku.
2. Jak rozloza sie reakcje na calej belce?
Na całej belce reakcji również nie będzie, bo tam nie ma podpór. Nie wiem
co to jest to pod punktem C i z rysunku nijak to nie wynika, czy belka jest
w pkt. A utwierdzona - ale pewnie jest. Podchodząc do zadania
detektywistycznie, a nie naukowo, to sądzę, że punkcie C pewnie jest
przegub, bo w treści zadania piszesz o nim, nie podając miejsca jego
wystąpienia. Ale punkt C jest jedynym, w którym ma on sens. W głowę również
zachodzę, gdzie jest przyłożony ten ciężar Q dźwigu. Coś mi podpowiada, że
pionowo w punkcie M. Dalszy wywód jest o tyle sensowny, o ile udało mi się
poprawnie wydedukować powyższe niewiadome. Jeśli nie, to albo napisz, o co
Ci chodzi dokładnie, albo odpowiednio sam zmodyfikuj obliczenia.
Do zadania musisz podejść w ten sposób, że dzielisz go na trzy etapy.
Najpierw obliczasz reakcje w punktach styku kół dźwigu z belką. To dość
trywialne. Pod kołem bliższym punktowi B będzie to 0,5 Q + 4,5 P. Pod
drugim kołem masz 0,5 Q - 3,5 P. Ale tylko przy założeniu, że (0,5 Q)
(3,5 P). W przeciwnym wypadku układ zmienia się w mechanizm, a dźwig się
wywraca i inżyniera wywalają z roboty.
Teraz już z górki. Masz do rozważenia beleczkę C-A. Pod C możesz przyjąć
przegub. Obciążeniem są odpowiednie reakcje od kół. Stąd policzysz reakcje
pionowe Rb i Rc. Poziomej nie będzie. Mając Rc obliczasz belkę A - C, jako
utwierdzoną w pkt. A i obciążoną siłą Rc w pkt. C.
Oczywiście możesz się zawziąć, ponazywać odpowiednio zmienne i wstawić to w
jeden wielki układ równań. Będzie na pewno bardziej naukowo, ale zrobi się
z tego potworna macierz, w której o pomyłkę nie trudno. Odradzam, o ile nie
ma jakiś innych okoliczności.
3. Jak dokladnie policzyc calke momentu dewiacji?
http://limba.wil.pk.edu.pl/~ak/Prace_stud/Rozc_mimo.pdf
Tak blisko początku to opisano.
4. Jaki wplyw na rownania ruchu w rzucie maja opory ruchu?
Działają na punkt siłą wprost proporcjonalną do prędkości F = k * V, o
kierunku przeciwnym do kierunku ruchu punktu. Musisz tę konstatację
uwzględnić w równaniach ruchu. Współczynnik k może przybierać dowolną
wartość z przedziału od 0 do plus nieskończoności.
5. Jak przeksztalcic uklad, by wyprowadzic rownanie ruchu?
A po co chcesz to przekształcać? Prędkość, to pochodna tych równań po
czasie. Przyspieszenie, to druga pochodna. Krzywiznę liczysz z prędkości i
przyspieszenia. To wszystko podstawiając t=0, bo przecież w tej chwili
chcesz obliczyć.
PS: Poczekaj jak jeszcze ktoś zweryfikuje te moje zapisy, bo ja studia
skończyłem bardzo dawno temu i od tego czasu nie bawię się w takie
łamigłówki zbyt często. Mogłem o czymś nie pomyśleć.
Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 174 wypowiedzi • 1, 2