Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: Forum Opel olej przekładniowy





Temat: jaki i ile oleju do zafiry 2.0 DTI
Opel Astra II 2,0 Di/DTi 16V (1998-2003)
Pojemności
- zbiornik paliwa 52 dm3
- układ smarowania 5,5 dm3 (z filtrem) wlej jakieś 4,8 litra , włącz silnik odczekaj 20 min sprawdź na bagnecie , różnica między max i min to 1 litr - dolej tak by na miarce oleju było mniej więcej 3/4
- układ chłodzenia 7,9 dm3
- skrzynka przekładniowa ok. 1,8 dm3
- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła ok. 0,5 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem
- Delphi-Saginaw 1,1 dm3
- TRW ok. 0,7 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg ACEA A3-98 lub B3-98, SAE 0W 30 do SAE 10W 50, wymiana co 30 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / Opel 19 40 764 (skrzynka F18) lub Opel 19 40 768 (skrzynka F23), sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / Opel o kolorze niebieskim lub czerwonym, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej specjalny Opel 19 40 766 (90 544 116), sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (nie wymaga się okresowej wymiany)
Co do marki i czy to ma być syntetyk czy półsyntetyk musisz sam zdecydować najlepiej poczytaj poniższy link: http://forum.opel24.com/j...light=jaki+olej





Temat: Obsługa samochodu

dotychczas jezdziłem na oleju GM 10W-40-SEM SYN chciałbym sie dowiedziec jaki byście polecali olej jaki był by dobry do modelu opel astra 1 1,8 16 v 115KM ?
Najważniejsze żebyś pozostał przy półsyntetyku 10w40. Co do marki trudno mi się wypowiadać, na forum są różne opinie spora grupa jeździ na Mobilu 1, inni na Castrolu magnatec a jeszcze inni na oleju GM. Wyboru musisz sam dokonać wedle zasobności kieszeni Oprócz oleju wymień wszystkie filtry: filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabinowy.
Nie wyczytałem w Twoim poście nic o wymianie filtra paliwa
Filtr paliwa / umieszczony z lewej strony zbiornika paliwa pod podłogą samochodu
częstość wymiany / co 60 000 km.
Olej silnikowy / wg ACEA A2-96 lub A3-96, SAE 5W 40 lub 10w40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / Opel 19 40 768, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej specjalny Opel 19 40 766 (90 544 116), sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (nie wymaga się okresowej wymiany)





Temat: Płyny eksploatacyjne Opel Corsa B - FAQ
płyny eksploatacyjne:

olej silnikowy:
ilość wraz z filtrem
-silnik benzynowy x10xe 3 litry
-silniki benzynowe pozostałe 3,5 litra
-silniki wysokoprężne 3,75 litra
wymiana co 15000 km lub co rok dla silników benzynowych i co 7500 km lub co rok dla silników wysokoprężnych - wymiana oczywiście wraz z filtrem

ciecz chlodząca:
ilość
-silnik x10 4,3 l
-silnik c12 5,9 l
-silnik c14 bez klimatyzacji i silnik c16 z klimatyzacją 5,8 l
-silnik c14 z klimatyzacją 6,1 l
-silnik x14 i x16 5,6 l
-silnik c16 bez klimatyzacji 5,6 l
-silnik 4ec1 i 4ee1 6 l
-silnik t4ec1 6,3 l
kontrola poziomu bez wymiany co 15000 km lub co rok

płyn hamulcowy:
ilość około 0,4 litra
wymiana co 2 lata

olej do układu kierowniczego ze wspomaganiem:
ilość około 1 litra
sprawdzenie poziomu co 30000 km lub co 2 lata

olej przekładniowy:
ilość:
-skrzynia F10/5 WR, F13/5 CR, F13/5 WR 1,6 litra
-skrzynia F15/5 CR 1,8 litra
-skrzynia AF13 3 do 3,5 litra
w skrzyniach mechanicznych kontola poziomu co 30000 km lub co rok
w skrzyniach automatycznych kontorla poziomu co 15000 km lub co rok, wymiana co 60000 km lub co 4 lata

prosze moda o podwieszenie .. bo ktoś sobie jeszcze ziazi zrobi .... tak jak tu http://corsa.ja.pl/forum/...p?p=63562#63562

edit: sugestie uwzględnione ... błąd poprawiony ... co do ABS'u szukam info



Temat: Czy w cabrio byla szpera?
Było na forum ale napiszę jeszcze raz. Jeśli przytrzymasz jedno koło lub podniesiesz auto tylko jedną stroną i włączysz na luz to kręcąc drugim kołem czujesz wyraźny opór gdy jest szpera, jakby ręczny był częściowo zaciągnięty i z dyfra słychać tarcie. Piszę to bo widziałem przypadki że nie było szpery a koła kręciły się w jedną stronę z powodu ciężko pracującego mechanizmu różnicowego. Tak było m.in. w moim oplu rekordzie a szpery on nie miał.
Co do wymiany oleju to oczywiście lej olej tylko przeznaczony do LSD bo jeśli nalejesz zwykłego przekładniowego to lepszy od niego będzie ten stary.



Temat: wymiana plynu w skrzyni biegow
w manualu sie nie wymienia (ewentualnie dolewa ubytki)
chyba ze naprawa glowna skrzyni ma miejsce
i nie plyn tylko olej przekladniowy dexron do skrzyn manualnych
dostepny w kazdym serwisie opla

poszukaj bo sa o tym tematy na forum



Temat: Wszytkie wady Qpeta 2,2

Co do lancucha to w zasadzie wszystko jest ok, co Ci w ASO powiedzieli.
Co do skrzyni, to nie wiem teraz jaka jest w 2,2 wsadzona , ale podobny problem maja Turbo (skrzynia F23) z poczatku budowy Coupe 2000-2001.
Problem polega na tym ze jedna tulejka jest "za waska" i klepie miedzy kolami zebatymi.Klepie ale tylko "przy specyficznej jezdzie"
To fakt.
Ta "specyficzna jazda" to wyjazdy np. z garazu podziemnego czy jazda (szybka) w zakretach.Wtedy olej w skrzyni "ucieka" na jednya strone i tulejka moze klepac.

Teraz co do reparatury;
faktycznie istnieje zestaw naprawczy do tego , ale ze wszystkich Coupe ktore sa w Forum Astra Coupe.de (ok.1500 Szt.) zostala tylko jedny naprawiona w ten sposob (gwarancja)
Ja naprawilem to u mnie w inny sposob, (nieoficjalny sposob od Opla) ;
Dolej do skrzyni ok. 0,5 Ltr. oleju i bedzziesz mial spokoj (tak jak ja)
Opel nic innego nie robi :wink:
Ten Tip jest nawet w TIS (Technischer Informations Service)
WAZNE;
nie mieszaj olejow , idz do opla i kup orig. oplowski olej do skrzyni i dolej, tym samym "przelejesz" skrzynie i tulejka bedzie zawsze w oleju zamoczona i nie bedzie klepac.
Gwaranowanie nie ma to zadnych skotkow ubocznych, a wrecz przeciwnie - zaoszczedzisz KUPE forsy.

Mam nadzieje ze moglem pomoc.

SirAdam


Czy taki preparat można zastosować:
Nazwa: Gear Protector 80ml
Producent: Xeramic
Kategoria: Chemia Dodatki do oleju
Produkt zapewnia pełną ochronę przekładni przez 100 000 km. Ten unikalny preparat jest oparty na bazie oleju przekładniowego i może być stosowany ze wszelkimi olejami przekładniowymi i skrzyniowymi. Właściwości smarne materiału ceramicznego w znacznym stopniu redukują tarcie, a tym samym znacząco przedłużają żywotność przekładni. Zastosowanie preparatu poza ochroną przekładni zapewnia łatwiejszą zmianę biegów, sprawniejszą i cichszą pracę skrzyni.

Nie stosować do przekładni automatycznych.

Opakowanie zawiera zestaw do usunięcia nadmiaru oleju i nalania preparatu.

I jeszcze do oleju silnikowego (ja to zastosowałem):
Nazwa: Engine Protector 500ml
Producent: Xeramic
Kategoria: Chemia Dodatki do oleju

Xeramic Engine Protector zwiększa osiągi silnika. Cząsteczki materiału ceramicznego, na których bazuje preparat, przywierają do metalowych części silnika zapewniając im maksymalną ochronę, szczególnie podczas rozruchu zimnego silnika. Produkt może być stosowany we wszystkich typach jednostek napędowych (po przebiegu 5 000 km) i dodawany do olejów mineralnych, syntetycznych i półsyntetycznych. Poprzez zmniejszenie tarcia dodatkowo uzyskujemy bardziej efektywne spalanie paliwa, co powoduje oszczędności w jego zużyciu i zmniejszenie emisji szkodliwych gazów wydechowych (CO,HC). Produkt nie jest szkodliwy dla katalizatorów spalin, nie zapycha filtrów i kanalików olejowych.

Opakowanie 500 ml przeznaczone jest do silników o pojemności miski olejowej powyżej 4 l oleju.



Temat: [Sprzedam] Oleje Motul (Nowe)
WSZYSTKIE PRODUKTY PONIZEJ POCHODZA OD OFICJALNEGO PRZEDSTAWICIELA, SĄ ORYGINALNE, NOWE, POSIADAJA BIEZACE DATY PRODUKCJI!


OLEJE SILNIKOWE - SPECIFIC (VOLKSWAGEN, AUDI, SEAT, SKODA)
- MOTUL SPECIFIC 506.01/506.00/503.00 100% SYNTHESE 0W-30 1l - 80zł, 5l - 400zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy specjalnie
zaprojektowany do silników grupy Volkswagena,
przystosowanych do długich przebiegów między wymianami
oleju. VW 506.01/506.00/503.00
- MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 100% SYNTHESE 5W-30 1l - 60zł, 5l - 280zł
W 100% syntetyczny olej do silników benzynowych i Diesla
specjalnie opracowany do najnowszych silników grupy VW
spełniających normy emisji spalin EURO IV. Do silników
Diesla z filtrem cząstek stałych. VW 504.00/507.00
- MOTUL SPECIFIC 505.01/505.02/505.00 100% SYNTHESE 5W-40 1l - 50zł, 5l - 220zł
W 100% syntetyczny olej silnikowy do silników TDI z
pompowtryskiwaczami grupy VW. VW
505.01/505.02/505.00, FORD WSS M2C 917A

i inne marki:
OLEJE SILNIKOWE - SPECIFIC (MERCEDES BENZ)
OLEJE SILNIKOWE - SPECIFIC (FORD, JAGUAR, MAZDA)
OLEJE SILNIKOWE - SPECIFIC (OPEL, GENERAL MOTORS)

SPORT & TUNING - OLEJE SILNIKOWE - 300V MOTORSPORT 100% SYNTHETIC ESTER BASED

- 300V HIGH RPM 100% SYNTHESE DOUBLE
ESTER BASED 0W-20 2litry 180zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do
profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i
tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z
turbodoładowaniem i wolnossących. Przewyższa istniejące
standardy. TOYOTA RACING DEVELOPMENT, GRAFF
RACING

- 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE
ESTER BASED 5W-30 2litry 145zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do
profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i
tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z
turbodoładowaniem i wolnossących. Przewyższa istniejące
standardy. NISMO NISSAN, COLONI MOTORSPORT

- 300V POWER 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER
BASED 5W-40 2litry 145zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do
profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i
tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z
turbodoładowaniem i wolnossących. Przewyższa istniejące
standardy. SUBARU WORLD RALLY TEAM, GRAFF
RACING, PLAYSTA

- 300V CHRONO 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER
BASED 10W-40 2litry 160zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do
profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i
tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z
turbodoładowaniem i wolnossących. Przewyższa istniejące
standardy. SUBARU STI, JAPAN GT

- 300V COMPETITION 100% SYNTHESE DOUBLE
ESTER BASED 15W-50 2litry 130zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do
profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i
tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z
turbodoładowaniem i wolnossących. Odporny na
zanieczyszczenie niespalonym paliwem. Przewyższa
istniejące standard

- 300V LE MANS 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER
BASED 20W-60 2litry 130zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do
profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i
tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z
turbodoładowaniem i wolnossących. Odporny na
zanieczyszczenie niespalonym paliwem. Przewyższa istniejące standard

OLEJE SILNIKOWE - 100% SYNTETYCZNE - "LOW SAPS"
- MOTUL 8100 ECO-LITE 100% SYNTHESE ESTER BASED 0W-20 1l - 78zł, 5l - 350zł
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy, specjalnie
opracowany do samochodów z najnowszymi silnikami
benzynowymi i Diesla, wymagającymi olejów o bardzo
niskim tarciu, niskiej lepkości HTHS, wykonanych w
technologii "Mid SAPS". ACEA SM/CF
- MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1 100% SYNTHESE 5W30 1l - 60zł, 5l - 280zl
Oszczędzający paliwo olej silnikowy, do silników
spełniających normy emisji spalin EURO IV, wymagających
olejów w klasie ACEA C1 o niskiej lepkości HTHS, typu "Low
SAPS". ACEA C1/A5/B5, FORD WSS M2C 934A, Mazda
(DPF)

OLEJE SILNIKOWE - 100% SYNTETYCZNE - "MID SAPS"
- MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 100% SYNTHESE 5W30
W 100% Syntetyczny olej silnikowy, do silników
benzynowych i Diesla spełniających normy emisji spalin
EURO IV, z filtrem cząstek stałych lub bez, wymagających
olejów typu "Mid SAPS" o niskiej lepkości HTHS. ACEA
C2/A5/B5, API SM/CF, Peugeot/Citrone (DP
- MOTUL 8100 X-CLEAN C3 100% SYNTHESE 5W-40
W 100% syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych
i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV,
wyposażonych w filtr cząstek stałych i wymagających olejów
typu "Mid SAPS". Odpowiedni także do silników
wymagających olejów spełniających normy

OLEJE SILNIKOWE - 100% SYNTETYCZNE - "FULL SAPS"
- MOTUL 8100 X-LITE 100% SYNTHESE ESTER BASED 0W30
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do silników
benzynowych i Diesla, szczególnie zalecany do
nowoczesnych, mocnych silników benzynowycg i Diesla.
Zalecany do AUDI TT i S3. ACEA A3/B4, API SL/CF, VW
502.00/505.00/503.01, MB 229.3, BMW LL-98
- MOTUL 8100 ECO-NERGY 100% SYNTHESE 5W-30
W 100% syntetyczny olej silnikowy, do silników
benzynowych i Diesla wymagających olejów o niskiej
lepkości HTHS (Ford, Rover, Jaguar, PSA, Renault). ACEA
A5/B5, API SL/CF
- MOTUL 8100 X-CESS 100% SYNTHESE 5W40
W 100% syntetyczny olej silnikowy do nowoczesnych
silników benzynowych i Diesla. Posiada aprobaty wielu
producentów samochodów. ACEA A3/B3/B4, API SL/CF,
VW 502.00/505.00, BMW LL-98, Porsche Cayenne 2002,
OPEL/GM Diesel LL B-025 L

OLEJE SILNIKOWE - TECHNOSYNTHESE®
- MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS TECHNOSYNTHESE 10W-40
Najnowszej generacji półsyntetyczny olej silnikowy,
wykonany w unikalnej technologii TECHNOSYNTHESE. Do
silników benzynowych i Diesla. Jedyny olej w tej klasie
lepkości spełniający normy ACEA B4, MB 229.3 i VW
502.00. ACEA B4/A3/B3, API SL/CF, VW 502.00/5
- MOTUL 4100 POWER TECHNOSYNTHESE 15W-40
Półsyntetyczny olej silnikowy wykonany w unikalnej
technologii TECHNOSYNTHESE, do silników benzynowych i
Diesla. Szczególnie zalecany do samochodów starszych, z
dużym przebiegiem. Wpływa na zmniejszenie zużycia oleju.
ACEA A3/B3, API SL/CF, VW 505.00/501.

PRODUKTY DO SAMOCHODÓW ZABYTKOWYCH

OLEJE PRZEKŁADNIOWE - 100% SYNTETYCZNE

OLEJE PRZEKŁADNIOWE - TECHNOSYNTHESE®

OLEJE PRZEKŁADNIOWE - DO SKRZYŃ AUTOMATYCZNYCH - TECHNOSYNTHESE®

OLEJE PRZEKŁADNIOWE - MINERALNE

PŁYNY HAMULCOWE

PŁYNY CHŁODNICZE

W razie pytan pisac Priva albo GG (1341280) Dla uzytkownikow forum RABATY!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl