Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: fotki sportowe samochody
Temat: Ciekawe auta na łódzkich ulicach
"Passat R36 to usportowiona wersja tego modelu. Napędza ją nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,6 l osiągający moc 300 KM. Jednostka współpracuje ze zautomatyzowaną przekładnią DSG. Napęd przekazywany jest stale na cztery koła. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sprzęgło typu Haldex. W normalnych warunkach drogowych 90 proc. momentu obrotowego jest przenoszone na przednią oś, a pozostałe 10 proc. – na tylną. Jeżeli sterownik elektroniczny wykryje poślizg kół, te proporcje może zmieniać w dowolny sposób.
Zawieszenie poddano modyfikacjom dostosowując jego parametry do osiągów auta.
Z zewnątrz Passat R36 wyróżnia się większymi wlotami powietrza, przeprojektowanymi zderzakami, dwoma chromowanymi końcówkami układu wydechowego i 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Wersja kombi otrzymała dodatkowy spojler na dachu tuż nad oknem pokrywy bagażnika.
Wewnątrz zamontowano kubełkowe fotele, sportową kierownicę, a panel centralny i tablicę zegarów pokryto panelami z aluminium. Aluminiowe są również nakładki na pedały.
VW Passat R36 sedan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a kombi w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna obu samochodów została ograniczona elektronicznie do 250 km/h."
Widzialem juz go kilka razy w Lodzi i Rzgowie ale nie jezdzi na lodzkich blachach i jest srebrny. Na ulicy robi lepsze wrazenie niz na tych fotkach.
Krzysiek ten co go widzialem to napewno wersja USA a tam chyba byl wczesniej. Albo to jakas dobra kopia
Temat: ford scorpio 92 pierwsza rejestracja 94 NIE składak
ford scorpio 92r/94 w polsce od listopada 2007 1 rejestracja w polsce pod koniec stycznia 2008 sprowadzałem go osobiście posiadam kpl dokumentów niemieckich włącznie z instrukcjami itp silnik 2.0 DOHC 120KM (wyjęta zwężka z dolotu ze zwężką 115KM) jeździ na pół syntetyku nie bierze nawet grama oleju nie kopci itd blacha tip top bez dziur zrobione nadkola (jak to ford) pomalowane założone listwy z wersji ghia (szerokie na drzwiach) nowy tłumik ostatni (sportowy delikatnie sobie mruczy) szyba przednia nowa wczoraj założona zmieniane wszystkie filtry świece itp wymieniałem też klocki świece i czujnik od wentylatorów chłodnicy z wypasu (o ile można to tak nazwać) ma el z przodu włącznie z lusterkami (również podgrzewane) c. zamek ABS (działający) wspomaganie felgi borbet 16-tki (gumy w dobrym stanie) szyberdach szpera ogólnie auto godne polecenia cena... nie najniższa ale oferuje auto bez wkładu finansowego niemalże. (drążki kierownicze trzeba zmienić bo mają luz i tłuką najtańsze 35zł sztuka z lepszych firm 50-80zł więc grosze) podłoga bez grama rdzy podłużnice całe cena 4700 do negocjacji lub zamienie np na clio w takim samym stanie minimum 1.4 w moim opisie jest link do tego auta teraz jest już pomalowane zrobione to co trzeba znikneły białe naklejki z drzwi pojawiły się szerokie listwy niebawem wrzuce nowe fotki przynajmniej się postaram cena nie obejmuje radia które kupiłem tydzień temu (kenwood) jak był by ktoś nim zainteresowany moge je odsprzedać za 450zł na allegro 499zł wszystko kwestia dogadania samochód nigdy nie widział gazu nie katowany z reguły jeździłem nim w dwie osoby nie wygnieciony nie popalony w środku itd potencjalnych zainteresowanych prosze o kontakt na GG 7308273
[ Dodano: 15 Maj 2008, 09:02 ]
Temat: Citroen SAXO 1,6 Kupic ?
| ;-)
Dobrze ze dodales na koncu ;-) bo juz sie martwilem...
:
czasem tak lubie ;)
Z tym samochodem na F to poprostu z doswiadczenia wiem ze fiat i ford to
nie jest to co chcialbym miec, francuza... kiedys jezdzilem C15 przez
2 lata i sie nie psul ale mial zaledwie 3lata. Mimo to jestem w stanie
zaryzykowac...
C15 nie jest akurat najlepszym przykladem, rowniez
w temacie bezawaryjnosci.
| no mysle, znajoma nie orientowala sie chyba w cenach, szczegolnie
| po wejsciu do UE. Jesli za 15tys to tym bardziej nie kupuj.
No wlasnie cena tez mnie na kolana nie powala, rozmawialem dzis i pewnie
do 14 by sie dalo zejsc
cena rzecz wzgledna, czasem warto przeplacic za dobry egzemplarz.
Poza tym warto tez wziac pod uwage, ze w tych rocznikach to juz
od sprowadzaczy rzadko trafia sie okazja, najczejsciej jest to juz
tylko "okazja".
| Ale nie jest pierwszym wlascicielem.
Ale jezdzi nim od 98r.
Przez te dwa lata duzo moglo sie zadziac. Malo kto sprzedaje
| Czyli bez rewelacji, szczegolnie przy wiekszym silniku.
No jeszcze sa alufelgi, i sportowy tlumik (pewnie i tak bym wymienil bo
troche za "sportowy")
no i tarcze z tylu, pewnie kola 14" i pare innych drobiazgow.
Prosily by sie jeszcze chociaz el.lusterka. A i klima sie
zdarzala (nawet przy mniejszych silnikach).
| A ten fragment to nie do mnie, ja ujezdzam ZXy, do Saxo nie mieszcze
| sie niestety...
I co chwalisz sobie ?
jak najbardziej, choc maja jedna duza wade....
Przestali je produkowac w 97/98 roku. A to oznacza ze nastepne
auto to juz nie bedzie ZX :(
masz racje zle zadalem pytanie, chodzi mi o to czy tego typu auto nie
bedzie sie sypac (8 letnie) na drobne naprawy jestem przygotowany.
generalnie nie bedzie. Ale sporo zalezy od wczesniejszego
dbania. nizej piszesz ze belka juz zrobiona. czyli jedna rzecz masz
juz z glowy. warto dokladnie sprawdzic inne rzeczy - tarcze/klocki,
tlumiki, opony, katalizator, sprzeglo, akumulator itd.
To sie nie sypie samo z siebie, ale moze akurat niedlugo wymagac wymiany,
a bedzie troche kosztowac. Duperelki tez moga sie trafic, warto
dokladnie sprawdzic caly wypas, zwlaszcza elektryczny.
Blachy i silnik rowniez nalezy dokladnie sprawdzic, jak przy kazdym
aucie.
| tak, 8 zaworow. 1.6 16V pojawil sie dopiero w 2000/2001 wraz z wejsciem
| Xsary 2. Nie wiem czy trafil w ogole do Saxo, choc pewnie tak.
Ale kolektor metalowy ? gaz da sie zalozyc ?
nie wiem, ale raczej plastikowy.
Gaz jak w kazdym aucie - da sie zalozyc, choc w takim
przypadku moze po prostu od razu poszukac czegos z mniejszym silnikiem?
np 1.1 lub diesielka. Generalnie jestem przeciwnikiem gazu.
Pozatym tutaj: http://citroen.triger.com.pl/img/117/3512x.jpg
Pisza ze wersja VTS czyli wlasnie ten model byl juz 16v ... w 97 roku w
polsce... wiec z niemiec mogl juz byc 16V w 96r.
Ale ten 16V byl tylko w wersji VTS. Na wymienionej stronie sa fotki VTSa
rozni sie nieco wygladem od 'cywilnego' Saxo. Jesli to nie jest VTS
to silnik _na_pewno_ 8v. A jesli to jest VTS, to gratulacje, bo
to raczej rzadko spotykane auto. I tym bardziej sprawdz 'bezwypadkowosc'.
Auta z silnikiem 1.6 8v mialy symbol VTR lub VTL.
| yyy, tutaj rowniez nie zrozumialem. Jaka sportowa?
| Sportowe to jest Saxo VTS z silnikiem 2.0.
Ej no nie gadaj w takim autku 110KM to jest wypiard...
VTS ma 120KM. To jest umyslny silnik wystepujacy tylko w tej wersji.
Pozniejsze 1.6 16V mialy 110KM, ale jak pisalem, dopiero po 2000.
Jesli to VTS to nie zmieniaj wydechu, ma byc sportowy ;)
Na lotnisku Saxo VTS objezdzal prawie wszystkie XMy 3.0
szczegolnie przy starcie.
Po prostu potworek :Przy 8v tylko 88KM, choc to dalej sporo
do tego autka, to juz jednak nie jest to.
O belce juz sie naczytalem i wypytalem byla wymieniona rok temu
(15000km) jeszcze byly problemy taka znalezc bo auto z tylu ma tarcze a
nie bebny jak zwykle saxo...
hamulce nie sa integralna czescia belki i mozna je
spokojnie przelozyc, tylko zazwyczaj nikomu sie nie chce ;)
A najlepsze jest to ze z dnia na dzien coraz bardziej go chce, tylko
wlasnie nie wiem czy ta cena to do przelkniecia, bo jak za dwa lata mam
za niego dostac 8k zl to mi sie nie usmiecha taka utrata wartosci...
ile uwazasz ze jest warty ? Jezeli jest zadbany, i pewny przebieg ?
Warto.
dzieki za odpowiedz :)
no problem
Tico 0,8 Powered przed poprzednie 3 lata :)))
roznica bedzie spora... we wszystkim.
pozdrawiam
Bruno, Citroen ZX
Temat: Honda Civic VI 1,4i S
Honda Civic pojawiła się na naszym rynku już w roku 1972 i jest na nim do tej pory, jako jeden z najbardziej popularnych modeli.
Przez osiem generacji które Honda miała, towarzyszyły jej wielkie emocje. Łącząc w sobie niebanalną, sportową sylwetkę i Japońską technologię jest wręcz idealną alternatywą dla młodych dynamicznych osób jak i dla bardziej konserwatywnych odbiorców.
W naszym teście mamy do czynienia z 6 generacją tego modelu. Jest to odmiana hatchbak z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM.
Dostępna była także wersja kombi, coupe i sedan a silniki oferowane to:
- 1,5 ( V-TEC, DX, Vei, Lsi, Vei)
- 1,6 ( ESI, ES, SR, Vti)
- 1,8 (Vti)
Wygląd:
Sam wygląd nie powala na kolana. Bryła nadwozia jest ułożona i nie rzuca się w oczy. Ale taki styl jak najbardziej do niej pasuje. Wystarczy że Civic jest dobry w innych aspektach, nie musi nadrabiać wyglądem.
Wnętrze:
Typowo Japońskie. Twarde i dobrze wyprofilowane fotele z bardzo przyzwoitym trzymaniem bocznym przywołują myśli że mamy do czynienia z usportowionym samochodem. A sportu w tej odmianie jak na lekarstwo...
Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna, nie musimy szukać przycisków bo są tam gdzie powinny być. Przed naszymi oczyma mamy dwa wielkie zegary czyli prędkościomierz i tej samej wielkości obrotomierz. Nie ma mowy o skrzypieniu czegokolwiek wszystko jest spasowane idealnie, czyli po Japońsku
Właściwości jezdne:
Samochód jest bardzo nisko zawieszony co czasem nam utrudnia sprawę w mieście. Ale ma jeden niezaprzeczalny plus, auto świetnie trzyma się drogi i płynnie wchodzi w zakręty. Nie przechyla się aż nadto w zakrętach i bardzo dobrze wybiera nierówności. Jedynie pokonywanie poprzecznych przeszkód nie należy do przyjemności.
Napęd:
O ile silnik 1,4 nie napawa optymizmem to jednak w ruchu miejskim w zupełności wystarcza. 90 KM w połączeniu z wysokoobrotowym silnikiem daję nam chociaż minimalnie zaspokoić szybszą jazdę i nie martwienie się podczas wyprzedzania. Jednak aby auto naprawdę szybko jeździło trzeba go wkręcać na bardzo wysokie obroty, co niestety wpływa niekorzystnie na spalanie.
W mieście silnik zaspokaja się średnio 8-9 litrami Pb 95...
Dane Techniczne
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1396
Ukł/il.cylindrów R4
Moc: 90 przy 6300obr/min
Mom: 124 przy 4500obr/min
Wtrysk: wielopunktowy
Il. zaworów na cyl: 4
Prędkość: 177 km/h
0-100 km/h 13 s
Masa 1120 kg
Autor: And1@
A teraz zadowolony użytkownik :
Posiadam HONDE CIVIC z roku 1997, w aucie został zmieniony silnik na d16y2 (126 koni seryjnie) do tego dołożony stożek rurą dolotową. Cały układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej firmy m-tech - średnia 50mm wewnętrzna, kolektor wydechowy 4-2-1. W aucie została zmodyfikowana skrzynia biegów poprzez zmienienia 3 i 4 biegu na krótsze i dołożone lekkiego koła zamachowego o wadze około 3,5 kilograma. Auto jeździ na czarnych felgach dezent 15, opony KLEBER 195/50/R15. Zawieszenie również zostało zmieniona na zestaw koni SPORT - 35mm.
Body Kit tego auta również nie pozostał bez zmian, wszystkie elementy polakierowane pod kolor nadwozia, gril przerobiony, tylne lampy od modelu 99, brak emblematów, złoty kolor, lampy przednie przyciemnione. Co do wnętrza, na tą chwile są zmienione tylko tarcze zegarów na ingilo.
Auto po swoich modyfikacjach osiągnęło moc136 ps/155Nm
Na przyszły sezon auto będzie dalej modyfikowane (silnik i na pewno wnętrze)
Z auta jestem bardzo zadowolony
I kilka fotek
Temat: [Audi S8] co myślicie o nim?
Witam
Na rynku Pojawiło sie Audi S8. Co myślicie o tym (dla mie) przepięknym samochodzie . A teraz troche info :
S8 zasługuje na szczególną uwagę. To pierwszy w historii Audi seryjnie produkowany samochód z dziesięciocylindrowym silnikiem. V10-tka pracująca pod maską S8 pochodzi w prostej linii z Lamborghini Gallardo. Inżynierowie Audi dokonali w niej jednak kilku istotnych przeróbek. Dotyczy to przede wszystkim systemu bezpośredniego wtrysku benzyny FSI.
Silnik S8 ma pojemność 5.204 cm3, z której otrzymywana jest moc 450 KM przy 7.000 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm. 90% siły napędowej dostępne jest już od 2.300 obrotów na minutę. Przy takich parametrach sprint do 100 km/h osiągany jest w zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna regulowana jest elektronicznie i wynosi 250 km/h. Z jednostką napędową współpracuje sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic.
Podobnie do A8, w S8 zastosowano elektronicznie regulowane, pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z adaptacyjnym regulowaniem twardości amortyzatorów. Cały układ jezdny wykonano z aluminium. Zawieszenie zestrojone zostało sztywniej, niż w opcjonalnym zawieszeniu sportowym A8 - adaptive air suspension - sport. Seryjne S8 jeździ na 20-calowych, aluminiowych kołach wyposażonych w szerokie opony w formacie 265/35. O odpowiednie hamowanie dbają cztery 18-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe. Na zamówienie dostępne są także hamulce ceramiczne znane z A8 W12.
Karoserię S8 wykonano całkowicie z aluminium. Jej główny szkielet opiera się na ultrawytrzymałej konstrukcji nośnej Audi Space Frame. Jej sztywność wzrosła w porównaniu do poprzedniego modelu o 60%, co przełożyło się na większą wytrzymałość i odpowiednie właściwości jezdne samochodu. Waga S8 uległa ponadto zmniejszeniu o połowę. W chwili obecnej model ten posiada najlżejszą karoserię spośród wszystkich samochodów luksusowych.
Już z zewnątrz nowe Audi zdradza doskonałe połączenie elegancji z potencjałem sportowca. Oznaczenie S8 umieszczone na grillu, z boku oraz z tyłu samochodu, poprzeczne belki grilla pokryte lakierem w kolorze Platinumgrau (pionowe są chromowane), listwy nad klamkami i osłony lusterek wykonane w kolorze aluminium, a także wloty powietrza, spośród których dwa zakryto heksagonalną kratownicą - wskazują na dynamiczny charakter S8. Dwie podwójne, owalne rury wydechowe i zintegrowany tylny spojler - stanowią doskonałe uzupełnienie całości.
Elementy wewnętrzne S8 zostały idealnie skomponowane pod względem stylistyki. Listwy dekoracyjne wykonano z aluminium i włókien węglowych. Multifunkcyjne skórzane koło kierownicy obszyto kolorową nitką. Emblemat S8 na kierownicy i manetki zmiany biegów, podobnie jak dźwignia zmiany biegów oraz osłony wylotów powietrza utrzymane zostały w aluminiowej stylistyce. Sportowe siedzenia, konsolę środkową oraz podparcie w drzwiach obszyto natomiast dwukolorową skórą Valcona.
Już standardowe A8 dysponuje luksusowym wyposażeniem seryjnym. Jest to m.in.: wielofunkcyjne, skórzane koło kierownicy, komfortowa klimatyzacja automatyczna, system automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, tempomat, elektrycznie ustawiane siedzenia przednie i elektromechaniczny hamulec postojowy.
Kierowca S8 ma ponadto do dyspozycji m.in.: system dostępu do samochodu advanced key (umożliwia otwarcie samochodu bez korzystania z kluczyka), podwójne, automatycznie ściemniające się szyby, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń tylnych, system nawigacji DVD i system Bose Surround System ze zmieniarką płyt CD.
Do seryjnego wyposażenia S8 należy ponadto innowacyjny układ oświetlenia adaptive light z technologią LED. Reflektory biksenonowe współpracują tu ze światłami mijania, reflektorami do dynamicznego oświetlania zakrętów i reflektorami do jazdy dziennej (pięć jasnych diod).
Cena wersji podstawowej to 490.000 zł z VAT.
A teraz Jakieś fotki :
http://mobiliti.pl/i/cms/0_D_s8_04.jpg
http://mobiliti.pl/i/cms/0_D_s8_03.jpg
Myśle ze to auto będzie Mogło Konkurować z największymi producentami świata (a tak wogóle to pewnie inni producenic będą chieli dorównać audi)
Temat: GTI RACING
GTI Racing
http://pcarena.pl/uploads...GTI%20(24).jpg[
(fotka w linku, poneiwaz ma za duzy rozmiar aby przeglądać ten post, a nie mam czasu na zmienianie rozdzieloczości )
Dystrybutor: Techland
Rodzaj: GTI Racing
Platforma: PC
Cena detaliczna: 29,99 PLN
Premiera: 2005
Wersja językowa: polska
Wykorzystuje: P IV/AMD Athlon 1.8 GHz; 256 MB RAM, Windows 98/ME/2000/XP, Karta graficzna 64 MB, kompatybilna z DX 8.0 (GeForce 3 or ATI Radeon 9200), Karta muzyczna kompatybilna z DX 8.0, 2,5 GB wolne na HDD, DirectX 9.0c, CD-ROM/DVD-ROM;56k
GTI Racing w wyjątkowy sposób łączy realistyczną i szczegółową symulację fizyki samochodu z czystą przyjemnością dynamicznej jazdy! Wskakuj za kierownice i wciśnij gaz do dechy, aby sprawdzić jak niesamowicie oddaje wrażenie prędkości i możliwości rzeczywistych samochodów. Opanuj perfekcyjnie realistyczny model jazdy i zwyciężaj z najlepszymi!
GTI Racing to jedyna gra poświęcona legendarnemu modelowi VW GOLFA - GTI - legendzie europejskiej motoryzacji. Wskakuj do jednego z 15 modeli spośród wszystkich 5 generacji. Wypróbuj sportowe modele GTI, G60 i R32 i inne. Sprawdź każdy z 7 najbardziej gorących modeli Volkswagena takich jak Touareg i New Beetle czy najnowsze Concept Cary oraz klasyki jak Beetle i transporter T1 "Samba".
Sprawdź, co naprawdę oznacza GTI!
- Wypróbuj każdy z 15 oryginalnych modeli GOLFA spośród wszystkich 5 generacji, w tym legendarne modele sportowe GTI, G60 i R32. Sprwdź każdy z 12 dodatkowych samochodów koncepcyjnych i klasyków.
- Zdobądź pieniądze i podrasuj swoją maszynę! W warsztacie tunerskim znajdziesz: spoilery, wydechy, poszerzone nadkoła, turbo, NOS, sportowe skrzynie biegów, wyczynowe hamulce oraz inne ulepszenia.
- Eksperymentuj z dziesiątkami części i akcesoriów od najbardziej znanych na świecie tunerów: BBS, Bilstein, Brembo, Eibach, Koenig, Recaro, Remus, Zender.
Odmień każdy z modeli nie do poznania!
- Wykorzystaj w pełni interaktywne otoczenie z setkami obiektów na fizyce i opanuj do perfekcji skróty aby zdobyć przewagę nad innymi kierowcami.
- Uważaj na agresywnych przeciwników! Dynamiczne kolizje z AI i otoczeniem oraz dokładny model uszkodzeń samochodu zmusza Cię do perfekcyjnej jazdy!
- Ścigaj się z najlepszymi kierowcami i tunerami! Wygraj wszystkie spośród ponad 70 wyścigów w 6 różnych lokacjach i kilku trybach przeciw wymagającemu AI.
- Wyprzedź swoich rywali! Ścigaj się w Internecie i sieci lokalnej. Nakręć własny film z wyścigu dzięki wbudowanemu studio powtórek.
Piszę, że cena detaliczna to prawie 3 dyszki, ja ją nabyłem za 2 z przesyłka
Opinie własną napiszę, ja k do mnie dojdzie, a szykuje się to na Poniedziałek
Temat: Porónanie narodów
Jezu ludzie opanujta się. Specyfik odwalił kawał rewelacyjnej roboty i za to mu chwała. Dziwne także aby każdemu to porównanie się podobało. Jest parę mocno dyskusyjnych porównań ale w którym zestawieniu niema.
Inny problem to taki że każdy z nas ma inną ulubiona markę czy kraj. Marek od zawsze lubuje cytryny, związał z nimi życie i ich broni. Czasami może aż za mocno, ale ma prawo. Specyfik upatruje liderów w Niemczech, ma inny gust, bardziej racjonalny po prostu i też ma do tego prawo. Nie ma co robić burdelu i się chamsko zwracać, wszak musimy żyć w zgodzie bo nas mało J ale takie dyskusje są jak najbardziej potrzebne, ale nie w takim charakterze.
Trochę wyluzujcie...
[ Dodano: 2007-02-01, 11:24 ]
A teraz do sedna sprawy. I jeszcze raz wielkie pokłony w stronę specyfika za to porównanie...
Miejskie:
GP – chociaż uważam że powinno być w kompaktach a zamiast niego pojawiła by się Panda. No ale trzeba się odnosić do tego co jest. GP bijje na głowę konkurencję pod względem miejsca, funkcjonalności i stylistyki. Nawet jak by było w kompakcie to i tak by wygrało
Włochy 1
Kompakt:
Civic – ponadczasowy design, inny (bardzo fajny) środek do tego japońska technologia i wygrana w kieszeni
Włochy 1
Japonia 1
Średnia:
159 – skończyły się czasy 156 która rewelacyjnie wyglądała ale psuła się nagminnie. Nie ukrywam że do jakości Audi czy Subaru trochę dużo jej brakuje. Jednakże styl, elegancja i indywidualności ma tyle co żaden z nich... Szkoda że specyfik wynorał okropną fotkę wnętrza, jakby była ciemna tapicerka lepiej by to wyglądało J
Włochy 2
Japonia 1
Wyższa:
Tu mam big problem, za dużo faworytów.
Lexus – za fenomenalne połączenie elegancji i sportu
300C – za szlachetność, arystokratyczny wygląd i silnik HEMI
Maserati – za odrębny styl, silnik V8 i kultową markę
Biorę Lexusa bo Maserati wybrałbym sercem a nie głową
Włochy 2
Japonia 2
Coupe:
Mazda – minimalnie przed Alfą, jednakże nie jest już najświeższa. W Mazdzie mamy fajowy środek, inne drzwi i silnik wankla. Reszta się nie liczy
Włochy 2
Japonia 3
MPV:
Ford – minimalnie przed Renault. I nie za to że wygrał COTY ale za to że francuzi pokazali że umieją zrobić sportowo wyglądający samochód rodzinny. Z wielką przestrzenią ładunkową i pasażerską
Włochy 2
Japonia 3
Francja 1
4x4:
Porsche – nowatorsko wyglądający SUV, który połknie nie jedno szybkie auto na ulicy. Minus to zbyt eleganckie wnętrze J
Włochy 2
Japonia 3
Francja 1
Niemcy 1
Supercary:
Ferrari – całe lata świetlne przed konkurencją. Ogólnie 599 to jeden z najładniejszych obecnie samochodów na Świecie
Włochy 3
Japonia 3
Francja 1
Niemcy 1
No i znowu bryndza... Nawet jakby Japonia wystawiła w ostatniej konkurencji NSX (starego, czy tego co będzie) to Ferrari wygrywa...
W takim wypadku wybieram Włochy, w klasie wyższej na równi stawiam Maserati i Lexus’a. I tym właśnie Japonia przegrywa...
Temat: Na rynek wchodzi Lancer Evolution X
Lancer Evolution X jest nowej generacji sedanem 4WD o wysokich osiągach, dzięki któremu kierowca w zupełnie nowy sposób doświadcza dynamicznej jazdy Mitsubishi przez połączenie prędkości z panowaniem nad pojazdem, pewnością i bezpieczeństwem.
Celem projektantów nowego Lancera Evolution X było stworzenie takiego samochodu, który byłby możliwie najszybszy i jednocześnie możliwie najbardziej bezpieczny w prowadzeniu. W osiągnięciu tego celu pomaga wyposażenie Lancera Evolution X w najnowsze rozwiązania technologiczne znane w przemyśle motoryzacyjnym, w tym system kontroli dynamiki jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control - kontrola napędu wszystkich kół) i nowo opracowana dwusprzęgłowa, sportowa skrzynia Twin Clutch SST. Lancer Evolution X jest nowej generacji sedanem 4WD o wysokich osiągach, dzięki któremu kierowca w zupełnie nowy sposób doświadcza dynamicznej jazdy Mitsubishi przez połączenie prędkości z panowaniem nad pojazdem, pewnością i bezpieczeństwem.
Zgrabna, agresywna i funkcjonalna linia nadwozia Lancera Evolution X decyduje o ekscytującym wyglądzie zewnętrznym, który sugeruje doskonałe osiągi na szosie. Całość uzupełnia funkcjonalne wnętrze, które zachęca kierowcę, by w pełni skupił się na prowadzeniu swej maszyny. Lancera Evolution X cechuje wspólny dla wszystkich nowych sedanów Mitsubishi Motors przód (odwrócony pochyły nos z trapezoidalną kratką osłony chłodnicy), pierwszy raz pokazane w nowym Galancie Fortis*. Obok rzucającej się w oczy agresywności, cechującej sportowego sedana o wysokich osiągach, przód został odpowiednio wyprofilowany w celu uzyskania optymalnych osiągów aerodynamicznych.
Lancer Evolution X charakteryzuje się doskonałym napędem i kierowalnością dzięki nowemu mocnemu i lekkiemu 2-litrowemu silnikowi DOHC MIVEC z aluminiowym kadłubem, całkowicie nowemu nadwoziu i sztywniejszemu zawieszeniu. Pomimo tej rasowej turbodoładowanej jednostki napędowej, nowy model uzyskał trzy gwiazdki za emisję spalin (o 50% niższą od wartości wymaganych przez japońskie normy z roku 2005). Znakomite osiągi na drodze i czystość ekologiczna uzupełnione są o elementy bezpieczeństwa, jakich należy się spodziewać od modelu nowej generacji o wysokich osiągach: dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera, poduszka kolanowa kierowcy i system reflektorów adaptacyjnych AFS. Wchodzą one w skład wyposażenia standardowego dla wersji GSR.
Twin Clutch SST jest sześciobiegową półautomatyczną skrzynią biegów z wbudowanym automatycznym podwójnym sprzęgłem, które pozwala na błyskawiczne, gładkie zmiany biegów z rewelacyjnym przyspieszeniem, przy jednoczesnym sprawnym przenoszeniu napędu, dającym w efekcie wyjątkową oszczędność paliwa. Aby sprostać wyższej mocy i momentowi obrotowemu dostarczanemu przez nowy silnik, Lancer Evolution X oferowany jest z nową 5-biegową manualną skrzynią biegów, zapewniającą płynniejsze przełączanie biegów i lepsze wyczucie dźwigni zmiany biegów dla tych kierowców, którzy preferują bardziej bezpośrednią kontrolę typową dla skrzyń manualnych.
Wszystkie modele Lancer Evolution X GSR wyposażone są w system kontroli dynamiki jazdy S-AWC. System inteligentnie steruje kilkoma podsystemami, które regulują moment napędowy i siłę hamowania dla każdego koła, przewidując i reagując na zamiary kierowcy w czasie rzeczywistym w szerokim zakresie sytuacji drogowych. Pozwala to kierowcom o różnych umiejętnościach beztrosko cieszyć się sportową jazdą.
* Lancer/Lancer EX na rynkach zagranicznych
Na stronie z oryginalnym artykułem znajduje się więcej fotek nowego Evo (patrz link poniżej
[samar.pl link]
Temat: Kupowanie nowego Focus"a II w niemieckim salonie...
Po ponad miesiącu od mojego ostatniego posta w tym temacie chcę podzielić się z Wami informacjami na temat kupowania Foki poza Polską (ceny, spostrzeżenia itp).
Do szukania nowego (przez moment też lekko używanego) Focusa II poza granicami naszego kraju skłoniło mnie info, że zamiast spodziewanego wzbogacenia wyposażenia wersji Platinium w 2007 roku ludzie z Ford Polska zdecydowali się troszkę potanić ją kosztem właśnie wyposażenia - zabrano przede wszystkim pakiet poprawiający widoczność (automatyczne światła, wycieraczki i lusterko), którego nie można nawet domówić. Poza tym liczba dodatków możliwych do kupienia jest o wieeeeele krótsza niż np. w Niemczech. Na dokładkę dowiedziałem się, że i w tym roku Ford nie wprowadzi na polski rynek najbardziej wypasionej wersji Focusa II z zacięciem sportowym, czyli Titanium...
Poszukiwania zaczełem w Niemczech (wirtualnie oczywiście), gdzie wysłałem tonę maili do salonów i firm importujących nowe samochody do Niemiec. Zarejestrowałem się także na niemieckim i duńskim forum focusowym (na duńskim forum jeden koleś stwierdził, że mamy w Polsce bardzo dobry klub focusowy ). Przejrzałem też cenniki z Austrii, Czech i Finlandii. Okazuje się, że (moim zdaniem) najlepszą opcją jest kupienie nowego Focusa II w wersji Titanium w tej firmie (zresztą linka dostałem na tym forum ):
http://www.eu-flanze.de/
Focus jaki mnie interesuje, czyli 2.0 benzyna 5 drzwi w wersji Titanium X kosztuje tam (cena już po odjęciu ichszego VATu 19% i dodaniu polskiego 22% i akcyzy 3.1%) jakieś 85000 PLN - co prawda to jakieś 15000 PLN (już po rabacie) więcej niż Platinium w Polsce, ale ponad jego wyposażenie dostajemy jeszcze:
- xenony
- ESP
- tempomat
- czujnik cofania
- EBA
- radio SONY z MP3
- elektryczne szyby przednie i tylne z funkcją całkowitego zamykania
- automatyczne światła
- automatyczne wycieraczki
- samościemniające się lusterko
- sportowe fotele częściowo wykończone skórą (boki, zagłówki)
- siedzenia ogrzewane
- dodatkowy schowek przed przednią szybą i cała masa innych fajnych pierdółek ala Ghia takich jak dodatkowe światełka czy schowki itp.
W tej cenie zawarte są też opcje które chciałem domówić, czyli:
- elektrycznie składane lusterka
- alarm pojemnościowy
- lakier metalizowany
- sportowe zawieszenie
Tak więc lista dodatków (moim zdaniem) rekompensuje różnice w cenie, nie wspominając już o różnicy w wykończeniu wnętrza, materiałach itp.
Niestety akurat maile wysyłane do tej firmy zostały bez odpowiedzi... W ogóle długo musiałem czekać na odpowiedzi z salonów i firm importowych, a chyba z ich większej części nie dostałem wcale... Do salonu w Danii pisałem trzy razy (oczywiście idealnym angielskim made in moja dziewczyna ) - bez rezultatu... W końcu moja mama z mężem mieszkający w Danii udali się do tego salonu osobiście i...przypadkowo rozmawiali właśnie z tym sprzedawcą do którego pisałem... Kolo obiecał że tym razem odpisze ale...nie odpisał do dziś... Widocznie mają nas w ... Na szczęście mama przesłała mi orientacyjne ceny (już po odjęciu ich masakrycznie wysokiego podatku) Focusa w tej wersji - nie potwierdziły się moje oczekiwania, że w Danii powinno być najtaniej. Zdecydowanie najlepiej szło odpisywanie na niemieckim i duńskim forum
Tak więc po wielu wieczorach i nockach w necie i drukowanymi cennikami przeglądanymi w łóżku doszedłem do tego...że dzisiaj zamówiłem nowiutkiego Focusa II 2.0 145KM Platinium w Auto Plazie
Stwierdziłem, że chyba oszczędzę sobię problemów związanych z dogadywaniem się z Niemcami czy Duńcami, sprowadzaniem auta, dodatkowych papierków, opłat itp. itd. Poza tym polska wersja Platinium jest już i tak nieźle wypasiona - chyba przez rok, jak już noszę się z zamiarem kupna nowej Foczki , wszystkie te "bajery" spowszedniały mi i zachciało mi się większego luksusu... Dodam, że jeżdżę jeszcze Escortem 1.3 60KM z 98r kompletnie bez niczego poza poduszką kierowcy (ale i tak baaardzo lubię to autko)
W końcu doszedłem do tego, że i tak przeskok jakościowy będzie miażdżący i zniecierpliwiony poleciałem do Auto Plazy - z dodatków zamówiłem jeszcze reflektory adaptacyjne, alarm, lakier metalic, chłodzony schowek, EBA i radio SONY z MP3 Odbiór już (dopiero) w połowie marca
Troszkę się rozpisałem, ale chciałem się podzielić informacjami i spostrzeżeniami, które mogą się przydać któremuś z Was.
Jak tylko odboiorę wymarzone autko to odrazu robię foty i wrzucam na forum
PS.
Będąc w salonie wyczaiłem, że są nowe, bardzo fajne felgi 16 cali coś ala Focus ST - dają je w Mondeo ale sprzedawca obiecał mi, że postara się załatwić mi takie
Temat: Radość z jazdy według Volkswagena - Prezentacja TSI
Wczoraj odbyła się konferencja prasowa Volkswagena, poświęcona zaawansowanej technologii zastosowanej w nowej gamie silników TSI. W malowniczej scenerii Niedzicy i Zalewu Czorsztyńskiego odbyły się jazdy testowe modelami wyposażonymi w nowoczesne jednostki o poj. 1.4 litra.
Dla Volkswagen TSI oznacza nowy rodzaj downsizingu silnika, czyli mniejszą pojemność skokową, niższe zużycie paliwa, zmniejszenie emisji spalin, a równocześnie większą moc, większy moment obrotowy i większą przyjemność z jazdy. Wprowadzenie nowej technologii do produkcji poprzedziły testy 250 sztuk przedprodukcyjnych jednostek, które pokonały średnio 300 000 kilometrów.
Do zwiększenia momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów, konstruktorzy silnika wybrali kompresor napędzany mechanicznie za pośrednictwem paska. Chodzi w tym przypadku o jednostkę doładowującą, która działa na zasadzie sprężarki Rootsa. Charakterystyczną cechą konstrukcyjną zastosowanego kompresora jest przełożenie wewnętrzne, umieszczone przed parą kół zębatych synchronizujących obroty, które umożliwia wysoką wydajność tłoczenia sprężarki mechanicznej już przy niskich obrotach silnika. W zakresie wyższych obrotów silnika do działania wkracza dodatkowo turbosprężarka (z regulacją Wastegate).
Sprężarka mechaniczna i turbosprężarka połączone są szeregowo. Kompresor jest włączany za pośrednictwem sprzęgła elektromagnetycznego, które zostało zintegrowane w module napędu pompy wody. Przepustnica odpowiada za to, aby zassane powietrze, niezbędne dla danego punktu pracy, zostało skierowane do turbosprężarki albo do kompresora. W trybie pracy wyłącznie z udziałem turbosprężarki, przepustnica jest otwarta. Powietrze trafia wtedy drogą typową dla dotychczasowych silników turbodoładowanych, przez chłodnicę powietrza i przepustnicę do kolektora ssącego.
Maksymalne ciśnienie doładowania jednostki Twincharger wynosi ok. 2,5 bara przy 1 500 obr./min. Kompresor potrzebny jest do wytworzenia wymaganego ciśnienia doładowania tylko poniżej 2 400 obr/min. Turbosprężarka została opracowana pod kątem optymalnej sprawności w górnym obszarze mocy i wytwarza wystarczające ciśnienie doładowania także w środkowym zakresie obrotów silnika.
Pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w silnik TSI o pojemności 1.4 litra był Golf GT. Samochód dysponujący mocą 125 kW/170 KM i momentem obrotowym 240 Nm, zużywa średnio 7,2 litra benzyny. Ten sportowy Golf przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 220 km/h. Największą zaletą tej jednostki jest bardzo korzystna krzywa momentu obrotowego, którego maksymalna wartość dostępna jest już od 1 750 obr./min i utrzymuje się do 4 500 obr./min.
Drugim silnikiem TSI jest, przedstawiona po raz pierwszy w 2006 roku w modelach Golf, Jetta i Touran, wersja o mocy 103 kW/140 KM. Rozwija ona maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm już przy 1 500 obr./min i utrzymuje tę wartość na stałym poziomie aż do 4 000 obr/min. Wszystkie silniki TSI zostały opracowane z myślą o zasilaniu benzyną Super 95, choć w silniku o mocy 170 KM zalecana jest benzyna 98-oktanowa.
Silnikami tymi napędzane są Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta i Touran. W roku 2006 i powtórnie w 2007 zostały one wyróżnione prestiżową nagrodą dla najlepszego silnika roku - "Engine of the Year Award".
W lipcu ofertę uzupełni trzeci wariant jednostki 1.4 o mocy 90 kW/122 KM dysponujący momentem obrotowym o wartości 200 Nm od 1 500 obr./min do 3 000 obr./min. Początkowo znajdzie on zastosowanie w "rodzinie Golfa" i w niedługim czasie całkowicie zastąpi jednostkę napędową 1.6 FSI o mocy 85 kW/115 KM. W porównaniu do mocniejszych specyfikacji jest on pozbawiony kompresora, a tradycyjna spalinowa turbosprężarka została przeprojektowana do jego potrzeb.
Najważniejsze zalety nowego silnika to redukcja zużycia paliwa o 6 procent przy poprawieniu charakterystyki mocy i momentu obrotowego. W porównaniu z silnikiem 1.6 FSI nastąpił prawie 30 procentowy przyrost maksymalnego momentu obrotowego. Już przy 1 250 obr./min występuje 80 procent maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z poprzednim silnikiem, jednostkę napędową TSI charakteryzują przyrosty momentu obrotowego nawet o 66 procent, w dolnym zakresie obrotów. W przyszłości przewidywana jest to tego silnika przekładnia DSG.
Cały artykuł i więcej fotek TSI znajdziecie tu:[samar.pl link]
Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 93 wypowiedzi • 1, 2