Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: Fotki Nowy Sącz





Temat: Bieszczady 2000 ostateczny plan


| 29.01.2000
| 6625
| Chabówka - Nowy Sącz
| wraz z podsyłem Ty2


Jak bys czytal uwaznie pozniejsze sprostowania to zauwazylbys roznice 6625 mial
jechac wagon socjalny, a nie parowoz.


 Ale w takim tłumie i tak co
chwilę ktoś komuś w kadr wleźć musi, inaczej się nie da.


A jakos sie udaje.


 No i wtedy
dotarło do mnie, że ten z parowozem jednak nie jest planowy.


A sadzisz ze planowy mialby fotostopy?
Cosik krecisz albo nie znasz PKP.


6625 odjechał w stronę Limanowej a Ty2 z ryflakami dalej sobie stał.
Ponieważ całkiem blisko było do fotogenicznego miejsca, gdzie tor biegnie
wzdłuż Łososiny, pojechałem _tam_ i czekałem dość długo. Przy okazji
- jakby ktoś chciał pstrykać w tym miejscu (oczywiście planowe pociągi :-)
- moim zdaniem ciekawszy kadr można uzyskać stojąc pod mostem drogowym,


Tak, tylko ze pod było zbyt duzo sniegu... i troche niebezpiecznie.


Otóż to. Nie wiedziałem. Zgadzam się, że postępowanie takie jak moje mogłoby
być w pewnych okolicznościach nieetyczne. Natomiast zabranianie fotografowania
osobom nie płacącym za imprezę jest na pewno nielegalne. Pstrykać taki pociąg
każdemu wolno, ale być może nie zawsze _wypada_


Wystarczyło podejsc do Andzreja i pogadac. Obyloby sie bez klotni.


Pewien człowiek w Limanowej na pewno fotografował ten pociąg z balkonu swojego
domu przy torach. Ciekaw jestem, czy zatrzymali się tam i mu naubliżali :-))))


On fotke zrobil jedna, a ty?

Pozdro
PLASER







Temat: Ganzem do Siekierek... Oj, dzialo sie, dzialo...
Witam!     W dniu dzisiejszym odbyl sie przejazd wagonem SN61-183 dla
pracownikow PKP. Trasa zostala zaplanowana do Siekierek, gdzie mialo odbyc
sie ognisko.
O 8:57 wyruszylismy z dworca Szczecin Gl. W Widuchowej minelismy "sklad"
EU07-418+ET22-413. Przez radio podano komunikat, ze na odcinku
Chojna-Widuchowa nie ma napiecia. Okolo 10:15 wyminelismy sie ze skladem
ST43-103+EN57-.... Spotkac rumuna w tych rejonach to spora przyjemnosc :-) W
czasie kilkuminutowego postoju w Krzywinie Gryf. minal nas ST43-103 luzem,
juz wracajac z Widuchowy po kolejny sklad do przeciagniecia, zostal
wypuszczony na tor niewlasciwy nr 1 a my po chwili pojechalismy po torze
wlasciwym w tym samym kierunku. Prosze sobie wyobrazic miny mechanikow z
rumuna kiedy przy jezdzie rownoleglej wyprzedzil ich Ganz :-) Kawalek dalej
stal sklad ET41-185 z weglarkami i spokojnie oczekiwal na przeciagniecie.
Na stacji w Godkowie kilka fotostopow i wyjechalismy na linie do Siekierek.
Jednak juz po kilkuset metrach jazdy okazalo sie, ze ktos _ukradl_ sroby
mocujace szyny z prawie 200 podkladow na odcinku okolo 0,5 km a wiele
podkladow mialo juz poluznione sroby, przygotowane do "zwiniecia". Nie
zaryzykowano dalszej jazdy i podjeto decyzje o przesunieciu miejsca ogniska
w okolice Trzcinska Zdroju.
Szybka zmiana kierunku, krotkie manewry w Godkowie i juz "pedzilismy"
nieczynna linia na Pyrzyce. Po drodze pare fotostopow i jak sie okazalo
dotarlismy w okolice Goralic. Tam zostalismy przyjeci przez dyrektora
szkoly, ktory udostepnil drewno na ognisko, co znacznie przyspieszylo proces
pieczenia kielbas (na wagonie byly tylko grille). Okolo 16 wyruszylismy w
droge powrotna, po drodze wykonujac fotki w ciekawych miejscach. W Godkowie
stal sklad ET41-190+towar_EU07-413+ET22-418. Uradowani dotarlismy do szopy
Szczecin Port Centralny okolo 20.
Jako ciekawostke dodam, ze na szopie stala EP07-422, naprawa glowna Nowy
Sacz, 23.03.03. Kolejna EP w Szczecinie :-)






Temat: Znowu rwą granitowe chodniki
Witam!

W Starym Sączu na rynku i w okolicach był kamień polny - kocie łby - zniszczony pozapadany - tak było jeszcze 20 lat temu - zastąpiono go /częściowo/ betonitami - cały urok tego miejsca gdzieś prysł. Rok temu wywalono betonity i ułożono wszystko z kolorowych granitów - wygląda wspaniale - trochę mi żal tego żydowskiego targu - teraz są turyści - efekt wspaniały - do tego czyściutkie - zadbane sklepiki - małe przytulne miejsca gastronomiczne - galeryjki z obrazkami /jeden kupiłem/ - nowy targ - warzywny z elementami nawiązującymi do przeszłości /żeliwna konstrukcja okryta drewnem/ latarnie etc. Ważne - miło i kulturalnie - brak chamstwa i prostaków którym się wydaje że mając swoje 5zł i starą BMę rządzą światem. Wieczór spędzony w tym miejscu naprawdę nie do zapomnienia. Dodatkowo prawie wszystkie kamieniczki zadbane - otynkowane - kolorowe - pięknie jak w bajce.

Może trochę za pięknie - może przez to nieco sztucznie, może też trochę nostalgii pozostało za tym pewnym - małym "brudem" jarmarku żydowskiego - ale Żydów już nie ma...

Ale zachęcam do zwiedzenia - naprawdę warto - miałem fotki ale mój syn...

To właśnie jest coś czego rozkazami - aroganckimi "inwestycjami" zrobić się nie da - to po prostu jest albo tego nie ma - i trzeba bardzo delikatnie w taką materię wkraczać - bo łatwo ją zniszczyć.

Panie Mieszko to świat niepoliczalny, to pewna wrażliwość, to pewien zapis genetyczny - taki już jestem - i bardzo jest mnie przykro gdy ten świat odchodzi, gdy jest bezmyślnie zmieniany/ niszczony.

Pewnie Pana opcja zwycięży - a tacy jak ja odejdą stąd - myślę że wtedy będzie Pan szczęśliwy - tak ale co to za szczęście...
Dla mnie świat obcy i wrogi.



Temat: Chabowka i tym podobne ( i cos dla remika )


Witajcie MK!!!
Wiec w sobote wyruszyłem w długo wczesniej planowana wyprawe w tereny
chabowki i nowego sacza.
Stawiłem sie w Katowicach o 6.35. O godzinie 6.45 podjezdza na peron 4
jakis
pociag z wagonami pocztowymi, towarowymi, i pasazerskimi. Podobno te
pasazerskie to do Rzeszowa.
6.45 podstawia sie moj Ornak.  Pomimo ze jest to kibel ( ale DE lux ) to
jest w nim czysto i wogole przyjemnie.
Frekfencja słabiutka no ale  pogoda niezbyt dobra na wycieczki w gory wiec
nie powinna dziwic tak mała liczba osob.
Kierpoc sprawdza dopiero bilety za Bielskiem. Dosc długo przygladał sie
moiemu biletowi Katowice- Mysłowice
przez Bielsko,Zywiec,Chabowka,Nowy Sacz, Tarnow, Krakow Jaworzno Sczakowa.
Ale jak sie napatrzał to oddał i poszedł dalej:-)   W zywcu zmiana
kierunku
jazdy i tutaj zaczyna sie bardzo klimatycznie.
Predkosc ok 30 ale za to te widoczki :-))))))  W suchej beskidzkej cos +4
minuty. W jordanowie czekamy na pociag z Zakopanego.  No i po minucie
przyjezdza ten pociag z ET 41  ,czy to normalne?
W chabowce punktualnie. Teraz miałem 1 godzine czekania na pociag do
nowego
sacza, wiec udałem sie na skansen.
Na tabliczce cena za wstep 1,50 a w moim portfelu 1 zł . No coz   pech.
Z
powroem na dworzec w poszukiwaniu mojego pociagu. No i cos tam stoi na
koncu
peronu ale jakies to za ktotkie wiec mysle ze to nie to.
Zbliza sie godzina 11.40 a tu nic nie podstawiaja. No wiec to cos na koncu
peronu to musie byc to. I rzeczywicie  SP42
+ 2 BONANZY. W pociagu 5 osob. Niezle zwibrowało mnie na poczatku , przy
wiekszych predkosciach to juz da sie jakos wytrzymac. Trasa Chabowka -
Nowy
Sacz tez bardzo klimatyczna i tutaj mam pytanie. Czy ktos ma moze fotke
mostu w Kasinie Wielkiej?  Predkosc na całej trasie cos ok 30 a frekfencja
tez mizerna.  Zauwazyłem tez ze na niektorych stacjach kierpoc podawał
jakies koperty czy cos takiego dyzurnym ruchu badz oni sami to sobie
brali.
Co to było?
W nowy saczu punktualnie o 14,19 i szybko na peron 2 na Bieszczady.
Bieszczady rowniez punktualnie przyjezdzaja.
Siadam w pierwszym wagonie tuz za przedziałem konduktorskim ( tak to sie
nazywa? )
Widoczki tez swietne , petla grybowska zarabista ( ktos pisał ze
pokonywana
ze strasznym piskiem i bardzo wolno ),
moze ja tylko miałem takie szczesie ale jak dla mnie Bieszczady nie
jechały
tak wolno .
W tarnowie punktualnie , Krakow Głowny +10 . Czy mi sie zdaje czy
Bieszczady
zawsze w krakowie maja + 10 ?
W mysłowicach +8 i zutaj zakonczyłem moja wycieczke. Jeszcze tylko do domu
jechałem tramwajem lini 26 , ktory miał
jako pierwszy w zajezdni bedzin zmontowana układ energooszczedny ( sory za
niefachowa nazew tego ).
Wycieczke bardzo klimatyczna , 11 godzin w pociagu , 459 kilometrow.

Teraz cos dla remika.
Dzisiaj byłem w sławkowie i z tego co pytałem takiej jednej pani (okazało
sie ze to była kasierka )  to Gagariny stoja
w Sławkowiec Południowym  i jezdza szerokim torem do Zamoscia. Czy ktos
chetny na wyprawe na Sławkow Południowy????
Oprocz tego to ta pani kasjerka zaopatrzona w łopate odchwaszczała peron,
bo
ktos im powiedzaiał ze jak chca miec czysto to niech sprzataja sobie sami.

To pozdrooffka ( i sorry za wszelakie błedy techniczne wraz ze swiniami w
otmuchowie  )


Witajcie MK.
Fajne kółeczko miałeś.

nie odbierałeś poczty przez pewien czas (nie wiedziałem kiedy  się
wybierasz). Było - minęło.
Może jednak jacyś MK z Krakowa (okolic) wybraliby się gdzieś w nadchodzący
weekend (od pewnego czasu marzy mi się oglądnięcie okolic Tunelu, względnie
kółeczko "południowe" via Chabówka-Nowy Sącz). Pogoda jak na razie bardzo
przyjemna...





Temat: Chabowka i tym podobne ( i cos dla remika )
Witajcie MK!!!
Wiec w sobote wyruszyłem w długo wczesniej planowana wyprawe w tereny
chabowki i nowego sacza.
Stawiłem sie w Katowicach o 6.35. O godzinie 6.45 podjezdza na peron 4 jakis
pociag z wagonami pocztowymi, towarowymi, i pasazerskimi. Podobno te
pasazerskie to do Rzeszowa.
6.45 podstawia sie moj Ornak.  Pomimo ze jest to kibel ( ale DE lux ) to
jest w nim czysto i wogole przyjemnie.
Frekfencja słabiutka no ale  pogoda niezbyt dobra na wycieczki w gory wiec
nie powinna dziwic tak mała liczba osob.
Kierpoc sprawdza dopiero bilety za Bielskiem. Dosc długo przygladał sie
moiemu biletowi Katowice- Mysłowice
przez Bielsko,Zywiec,Chabowka,Nowy Sacz, Tarnow, Krakow Jaworzno Sczakowa.
Ale jak sie napatrzał to oddał i poszedł dalej:-)   W zywcu zmiana kierunku
jazdy i tutaj zaczyna sie bardzo klimatycznie.
Predkosc ok 30 ale za to te widoczki :-))))))  W suchej beskidzkej cos +4
minuty. W jordanowie czekamy na pociag z Zakopanego.  No i po minucie
przyjezdza ten pociag z ET 41  ,czy to normalne?
W chabowce punktualnie. Teraz miałem 1 godzine czekania na pociag do nowego
sacza, wiec udałem sie na skansen.
Na tabliczce cena za wstep 1,50 a w moim portfelu 1 zł . No coz   pech.   Z
powroem na dworzec w poszukiwaniu mojego pociagu. No i cos tam stoi na koncu
peronu ale jakies to za ktotkie wiec mysle ze to nie to.
Zbliza sie godzina 11.40 a tu nic nie podstawiaja. No wiec to cos na koncu
peronu to musie byc to. I rzeczywicie  SP42
+ 2 BONANZY. W pociagu 5 osob. Niezle zwibrowało mnie na poczatku , przy
wiekszych predkosciach to juz da sie jakos wytrzymac. Trasa Chabowka - Nowy
Sacz tez bardzo klimatyczna i tutaj mam pytanie. Czy ktos ma moze fotke
mostu w Kasinie Wielkiej?  Predkosc na całej trasie cos ok 30 a frekfencja
tez mizerna.  Zauwazyłem tez ze na niektorych stacjach kierpoc podawał
jakies koperty czy cos takiego dyzurnym ruchu badz oni sami to sobie brali.
Co to było?
W nowy saczu punktualnie o 14,19 i szybko na peron 2 na Bieszczady.
Bieszczady rowniez punktualnie przyjezdzaja.
Siadam w pierwszym wagonie tuz za przedziałem konduktorskim ( tak to sie
nazywa? )
Widoczki tez swietne , petla grybowska zarabista ( ktos pisał ze pokonywana
ze strasznym piskiem i bardzo wolno ),
moze ja tylko miałem takie szczesie ale jak dla mnie Bieszczady nie jechały
tak wolno .
W tarnowie punktualnie , Krakow Głowny +10 . Czy mi sie zdaje czy Bieszczady
zawsze w krakowie maja + 10 ?
W mysłowicach +8 i zutaj zakonczyłem moja wycieczke. Jeszcze tylko do domu
jechałem tramwajem lini 26 , ktory miał
jako pierwszy w zajezdni bedzin zmontowana układ energooszczedny ( sory za
niefachowa nazew tego ).
Wycieczke bardzo klimatyczna , 11 godzin w pociagu , 459 kilometrow.

Teraz cos dla remika.
Dzisiaj byłem w sławkowie i z tego co pytałem takiej jednej pani (okazało
sie ze to była kasierka )  to Gagariny stoja
w Sławkowiec Południowym  i jezdza szerokim torem do Zamoscia. Czy ktos
chetny na wyprawe na Sławkow Południowy????
Oprocz tego to ta pani kasjerka zaopatrzona w łopate odchwaszczała peron, bo
ktos im powiedzaiał ze jak chca miec czysto to niech sprzataja sobie sami.

To pozdrooffka ( i sorry za wszelakie błedy techniczne wraz ze swiniami w
otmuchowie  )





Temat: Reminiscencja - Relacja Trzy strony jedna droga
Hasło reminiscencja relacja---> parz inny post

TRZY STRONY JEDNA DROGA 2004
No to ruszamy. To co wydawało się żartem okazało się rzeczywistością- trasa trzy strony jedna droga.
Nadszedł dzień wyjazdu 16.04
Oczywiście ruszamy z opóźnieniem 22 osoby 2 samochody i bus z przyczepką szczelnie wypakowany sprzętem ,w tym fakir ze swoim przewoźnym stoiskiem. Pogodę mamy paskudną bo właśnie zaczęło padać. W drodze do Krakowa o mało co nie pobiliśmy się z jakimś walniętym kierowcą tira, który próbował wręcz zepchnąć nas z drogi. Po chwili wymiany ciosów na klaksony, koleś się zatrzymał na środku drogi blokując kompletnie ruch. Wyszedł z tira, nie czekaliśmy i wyskoczyliśmy z samochodu do rękoczynów jednak nie doszło bo koleś jak szybko wyskoczył tak szybko uciekł. Reszta drogi upłynęła już bez tego typu atrakcji.
Do Krakowa przybywamy spóźnieni jakieś 1,5 godziny. Strefa 22 bardzo fajny klub, który mieści się na samym rynku w dodatku z przepięknym widokiem na sukiennice. Szybko rozkładamy sprzęt i zaczęło się. Fajne nagłośnienie ok. 200 osób ,rozpoczyna Minority i od ich pierwszych hardcorowych rifów zaczyna się fantastyczna zabawa. Następny w kolejności zagrał Koniec Świata i zakończył gig De łindows ( o tym jak zagrały zespoły nie będę pisał bo nie było by to za bardzo obiektywne). Grało nam się fantastycznie ,pot spływał hektolitrami zarówno z publiczności jak i z członków kapel. Były głosy ze przy wyjściu powinna być dopłata za saunę. Ja swoją koszulek mogłem wykręcać po zakończeniu koncerty. Przyjęcie super ,bisy razem z Dzekim z Końca Świata śpiewamy Barbie girl i tak impreza dotarła ,a raczej dopłynęła do końca. Potem jeszcze zjedliśmy wege jedzonoko przygotowane przez Marcina który organizował ten koncert ,kilka pamiątkowych fotek, chwila oddechu, parę piw i pakujemy sprzęt.
Godz ok. 2 w nocy żegnamy się ze Strefą i przyjaciółmi ,którzy specjalnie przyjechali z Katowic i ruszamy w stronę Nowego Sącza. W międzyczasie dołącz do nas Mruku organizator gigu w Sączu oraz kuzynka Domina i Czepka ze swoim chłopakiem. Ponieważ nie mamy załatwionego noclegu zatrzymujemy się na stacji benzynowej z zamiarem spędzenia przyjemnej nocy w samochodach. Na tej stacji zdarzenia potoczyły się lawinowo Był sklep cało nocny bar i mnóstwo dostępnego alkoholu. To co tam się działo przemilczę efekt był taki ze 2 osoby z Minorit miały sobie do wyjaśnienia kwestię zaginionego śpiwora ,Pan na F. ( tylko bez nazwisk) nieprzytomny spadł do 2 metrowego rowu na głowę ,omal co się nie zabił , trochę przemeblowana ubikacja ....ehhh ta polska złota młodzież.
Ok. 6 rano ruszamy znowu w drogę zatrzymaliśmy się 20 km od N .Sącza na polanie koło jeziorka, miejsce bardzo ładne, gdyby była słoneczna pogoda zafundowalibyśmy sobie tam ekstra punk piknik, niestety znowu padał deszcz , jednak nie złamał naszych wyśmienitych nastrojów. Zostaliśmy tam do godz 15 była chwila aby się przespać ,coś zjeść i wychylić jeszcze kilka piw.
17.04 klub Czarna Wdowa Nowy Sącz. Powoli rozkładamy sprzęt i bierzemy się za ustawienie barierek ,takich policyjnych, przed sceną, ktoś z powiedział, ze nie trzeba ich montować hmm chciałby widzieć ten koncert bez barierek, nie dość ze były niezbędne to trzeba był jeszcze je trzymać , Ok. 150 osób i zaczyna się jazda. Jako pierwsza wystąpiła miejscowa kapela , ( przepraszam ale nazwy nie pamiętam), zagrali na prawdę fajnie mino tego ze był to ich dopiero drugi publiczny występ. Po nich zainstalowali się De łindows, następnie byli Minority i Koniec Świata. Znów entuzjastycznie przyjęcie wszystkich zespołów ,wspólne śpiewy ,skakanie na publiczność, stage diving i zabawa na całego. Po koncercie część śpi w motelu ,a cześć w domu w kumpla Mruka( dzięki jeszcze raz za nocleg) kilku z nas twardo oglądał walkę Andru Goloty- ciekawe 2 facetów okłada się po ryjach przez 12 rund i jest remis?-ktoś nieźle to wykombinował
18.04 przywitał na promieniami słońca i o wiele ładniejszą pogodą, wyspani i w dobrych nastrojach jedziemy do ostatniego z miast czyli Rzeszowa. Jak zwykle pojechaliśmy dłuższą drogą. Dotarliśmy bez przeszkód. Mały ale sympatyczny klub Depresja frekwencja w porywach 50 osób okazało się ze w tym dniu odbywał się jeszcze jeden koncert, a z tego co słyszałem to Rzeszów raczej nie cierpi na brak gigów. Jednak to właśnie tam koncert był najbardziej przyjacielski kolejność Koniec Świata, De łindows, Minority wspólne śpiewanie piosenek, piwo, tańce i noszeni na rękach gitarzyści i atomowe czarne chmury tzn kury:) !
I w ten sposób zakończył się ostatni koncert tego niesamowitego weekendu. Mocna kawa dla kierowców, zapas piwa na drogę i wracamy. W Katowicach byliśmy ok. 5 nad ranem zmęczeni, ale zadowoleni, warto było !
Dziękujemy wszystkim który bawili się na tych trzech koncertach dzięki dla Minority, Końcowi Świata, organizatorom Marcinowi, Mrukowi i Gustawowi i do zobaczenia na finale 04. 06 2004 Chorzów leśniczówka !
Marcin
De Łindows




Temat: Szynobus na Żywiec - Sucha


Wczoraj do Żywca zawitał SA109-002...


A oto artykuł z Dziennika Zachodniego:
http://zywiec.naszemiasto.pl/wydarzenia/353520.html

Wygodnie po starych torach

Piątek, 2 kwietnia 2004r.

Pociąg omija korki, jazda jest wygodna, a taryfy korzystne. Wygodna,
zwłaszcza gdy podróżujemy nowym szynobusem. Chociaż spostrzegawczy
mieszkańcy powiatu zdążyli go już wcześniej zauważyć na torach linii
Żywiec - Sucha Beskidzka, oficjalna acz skromna feta związana z
uruchomieniem szynobusu na tej trasie odbyła się w środę i polegała na
próbnym przejeździe z Żywca do Suchej. Wstępną datę oficjalnego
rozpoczęcia kursów na tej trasie ustalono na 14 kwietnia.
Nie dojeżdżamy do Suchej, bo w Hucisku pojawiło się w nocy osuwisko i
trzeba pasażerów wozić autobusami - poinformował na peronie w Żywcu
rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Zdobysław
Milewski. Do biało-czerwonego szynobusu z dużym herbem Małopolski
wsiedli samorządowcy z Żywca, w tym władze miasta, starosta i wójtowie
gmin oraz marszałkowie Małopolski. Ryszard Rębilas, dyrektor
Małopolskich Zakładów Przewozów Regionalnych PKP, przyznał że szynobus
jest w eksploatacji dużo tańszy od zwykłego pociągu.
- Daje oszczędności ok. 5 zł na kilometr, więc zakładając, że ilość
podróżnych jest taka sama, strata jest mniejsza. Do tego dodać trzeba
komfort jazdy i bezpieczeństwo - dodał Rębilas. Podobny szynobus,
wyremontowany przez małopolski samorząd za 341 tys. zł, kursuje między
Krakowem a Wieliczką.
Przyszłość kolei?
Nieopłacalne dotychczas linie, na których na stałe mają zagościć
szynobusy, to Kraków - Wieliczka, Chabówka - Nowy Sącz, Kalwaria -
Wadowice - Bielsko i Sucha Beskidzka - Żywiec. Małopolska potrzebuje 12
szynobusów, a do tego tzw. szpule, czyli wagony piętrowe z lokomotywą,
które będą jeździć tam, gdzie pasażerów jest więcej. Pojazdy stanowią,
jak zapewniali marszałkowie Małopolski, przyszłość kolei regionalnych.
Tak naprawdę nie wiadomo, jak długo po torach powiatu żywieckiego mknął
będzie nowy pojazd. Na razie sprawdzane ma zostać zainteresowanie
pasażerów, potem wszystko będzie analizowane. Atuty linii Żywiec - Sucha
są takie, że nie ma wzdłuż torowiska drogi dla autobusów, pod tym
względem to właściwie jedyna taka linia w Małopolsce.
Jest więc szansa, że szynobus przejmie część podróżnych. Biorąc pod
uwagę przykład szynobusu obsługującego trasę do Wieliczki, nadzieja jest
spora. Rentowność tam była beznadziejna, po uruchomieniu autobusu na
szynach wzrosła do 35 procent. Niewykluczone, że drugi szynobus z
Małopolski już pod koniec kwietnia ruszy na trasę Bielsko - Wadowice,
ale ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto.

marianna lach

Jest też fotka, ale nie wiem jak długo będzie dostępna:
http://zywiec.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/b3/40_353520_1_d_1134.jpg

Artykulik i fotka (dość kiepska) są także na www.zywiec.pl .

Swoją drogą to dziwne, że województwa pomorskie i podkarpackie nie chcą
lub nie mogą odebrać SA109, a Małopolska i zachodniopomorskie jakoś nie
robi większych problemów (mimo ewidentnych opóźnień Kolzamu w realizacji
zamówień).





Temat: "PKP PR Coolej Rally Team"


łączną długość 3713 km. Poniewaz dzien krotki, na fotki mało czasu wiec
postawilem na zalicznie szkaków i "wyjadanie km".Zaczynam juz 5 minut po
(...)
Starosta, Wrocławianin i Bolko.Wskaźnik Rydlaka osiągnie magiczne 75,1% co
jest chyba rekordem. Sam autor tego wskaznika, kolega Rydlak, w porywach
(...)
O 80222 Łuków 12:40 Pilawa 13:52  EZT 60
(...)
O 612 Lubliniec 04:52 Tarnowskie Góry 05:33  EZT 34


(...)

Nie chcę Cię w żaden sposób nastawiać negatywnie do siebie, ale
powiedz mi, jaki właściwie ma sens bicie rekordów długości siedzenia w
pociągu? Właściwie poza dwoma wymienionymi powyżej przeze mnie
odcinkami, jeździsz samymi magistralami, gdzie jeszcze przez wiele
(no, przynajmniej kilka) lat, napewno kursować będą pociągi. Zaliczać,
wiele nie zaliczysz, bo spore odcinki jedziesz w nocy. A tymczasem,
jest jeszcze nieco odcinków, gdzie wkrótce pociągi mają spore szanse
zniknąć. Powiem więcej - tam jest klimat kolei, jaka aktualnie jest na
wymarciu. Z tego co widzę nie masz problemów, by jeździć całodobowo.
Wkrótce może okazać się, że przejechałeś się trasami, które nadal są
czynne, tymczasem wokoło linie poznikały. Na przykład ja do takich
najciekawszych/najładniejszych ciągle czynnych tras zaliczam między
innymi:

Laskowice Pomorskie - Czersk - Bąk (tylko do 14.XII)
Kościerzyna - Wierzchucin - Maksymilianowo (część tylko do 14.XII)
Chojnice - Szczecinek - Runowo Pomorskie (część być może tylko do
14.XII)
Szczecinek - Miastko (G)
Elbląg - Tolkmicko - Braniewo (G)
Braniewo - Gutkowo (G)
Braniewo - Kostrzyn przez Tczew, Piłę, Krzyż
Gdynia Główna - Kościerzyna
Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek
Czerwonka - Mikołajki - Ełk (G)
Jabłonowo Pomorskie - Brodnica - Działdowo (od Brodnicy do Działdowa
G)
Siedlce - Czeremcha - Cisówka (G)
Munina - Zwierzyniec
Zagórz - Chyrów
Zagórz - Łupków - Granica Państwa
Nowy Sącz - Chabówka (G)
Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice - Bielsko Biała
Nowy Świętów - Głuchołazy Zdrój (G)
Kłodzko - Kudowa Zdrój
Kłodzko - Wałbrzych (G)
Jelenia Góra - Lwówek Śląski (G)
Jarocin - Kąkolewo (G)
Leszno - Krotoszyn

Myślę, że przez cztery dni, sporo z tych linii mógłbyś przejechać,
zobaczyć jak działa w Polsce jeszcze kolej znaczenia regionalnego, bo
miejscowego już nie ma. Pozostawia to niezatarte wrażenia. Nocować
zawsze możesz tanio w sieci schronisk PTSM. Niedawno wiele tych linii
miałem okazję przejechać, taka cecha spóźnionego zaliczania. Mimo że
nieraz była to mordęga, nie żałuję ani kilometra i ani złotówki (a
zaliczałem sporo w czasach gdy nie miałem już zniżki 50% tylko 37 a o
turystycznym jeszcze nikt nie słyszał).

Pozdrawiam
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek[at]rower[dot]com.





Temat: Ranking Polskich zawodników K-1/Kick-Boxing/Muay-Thai
Ranking obejmuje starty POLSKICH zawodników w zawodach amatorskich i zawodowych w Polsce i zagranicą :

Zasady punktacji :

Zawody amatorskie :

Start + 1 pkt
Wygrana + 4 pkt
Remis +2 pkt
KO +5 pkt

Gale zawodowe :

Start + 5 pkt
Wygrana + 10 pkt
Remis +5 pkt
KO +5 pkt

Aktualizacja 16.01.2008 :

PERFEKT Ranking

-51 kg :

1 Adam Staszkiewicz AZS Politechnika Warszawa 5
2 Przemysław Domel CSW Płock 1

-60 kg

1 Mariusz Cieśliński Fighter Wrocław 10
2 Jakub Jasion Tom Center 5
3 Bartosz Batra Puncher Wrocław 1
4 Aspinian Anushavan 1

-63 kg

1 Michał Tomczykowski Falanga Warszawa 15
2 Adrian Domel CSW Płock 11
3 Łukasz Łęczycki Prakong Warszawa 11
4 Jakub Jasion Tom Center 6
5 Jarosław Daschke Champion Gdańsk 5
6 Łukasz Pławecki Kickboxer Nowy Sącz 5
7 Grzegorz Świąder Serafin Warszawa 1
8 Daniel Marecki Prakong Warszawa 1
9 Artur Cieciura Tom Center 1
10 Paweł Rotenstein Nak Muay Szczecin 1
11 Łukasz Walczak PACO Katowice 1

-67 kg

1 Janusz Pawlikowski Puncher Wrocław 10
2 Paweł Humiński Prakong Warszawa 10
3 Marek Przybyszewski Prakong Warszawa 5
4 Aleksander Religa Dragon Starachowice 5
5 Robert Jakubowski PACO Katowice 5
6 Tomasz Dąbrowski CSW Płock 2
7 Artur Kubica Poprawa Kobyla Góra 1
8 Konrad Tkaczyk Nak Muay Szczecin 1
9 Tadeusz Czebreszuk Nak Muay Szczecin 1
10 Pytkowski 1
11 Paweł Jasztal Dragon Starachowice 1

-71 kg

1 Patryk Grudniewski Puncher Wrocław 15
2 Filip Gałuszka Rosomak Warszawa 10
3 Mariusz Kamiński CSW Płock 7
4 Sebastian Borowski CSW Płock 6
5 Norbert Adamiec Serafin Warszawa 5
6 Adrian Birkos Human Białystok 5
7 Kamil Dajwłowski Tom Center 5
8 Łukasz Szuba Prakong Warszawa 5
9 Szymon Gałaj Smok Toruń 1
10 Adam Wyrozębski Falanga Warszawa 1
11 Sebastian Banasik Prakong Warszawa 1
12 Kamil Gimplay Puncher Wrocław 1
13 Zięba Punisher Mińsk Maz. 1
14 Sylwester Sobieraj Kickboxer Kielce 1
15 Wojciech Adamus Paco Katowice 1

-75 kg

1 Piotr Woźnicki CSW Płock 45
2 Krzysztof Romaniuk 20
3 Rafał Dudek 20
4 Łukasz Rambalski Smok Toruń 11
5 Łukasz Rajewski 10
6 Piotr Arcimowicz 5
7 Artur Szychowski 5

-81 kg

1 Maciej Myszkin Kokoro Warszawa 15
2 Grzegorz Kiełpiński Human Białystok 10
3 Maciej Kulig GOKSIR Brzeziny 7
4 Dawid Kasperski Dragon Starachowice 6
5 Paweł Jędrzejczyk Puncher Wrocław 5
6 Piotr Pilichlewicz Serafin Warszawa 5
7 Arkadiusz Rejniak Serafin Warszawa 5
8 Dariusz Sokół Prakong Warszawa 2
9 Marek Medyński Nak Muay Szczecin 1
10 Wojciech Karkau CSW Płock 1
11 Wojciech Fotek KS Piaseczno 1

-86 kg

1 Michał Olaś Rosomak Warszawa 15
2 Marcin Psiuch Puncher Wrocław 10
3 Michał Jabłoński KS Piaseczno 10
4 Łukasz Śliwiński Prakong Warszawa 5
5 Marcin Bachórz 5
6 Piotr Rutkowski AZS Politechnika Warszawa 2
7 Krystian Czelewicz Czerwony Smok Poznań 1
8 Jacek Brzeski Niezrzeszony 1
9 Jacek Strusiński Palestra Warszawa 1

-91 kg

1 Izuagbe Ugonoh Champion Gdańsk 20
2 Kamil Sokołowski PACO Katowice 10
3 Piotr Lepich PACO Katowice 5
4 Michał Kamiński Shidokan 1
5 Wojciech Kłusiński Prakong Warszawa 1

+91 kg

1 Kamil Małysz Paco Katowice 15
2 Daniel Omielańczuk Palestra Warszawa 10
3 Łukasz Pifko Prakong Warszawa 10
4 Igor Kołacin Fighter Wrocław 1
5 Jarosław Filipek Serafin Warszawa 1

+95 kg

1 Marcin Różalski CSW Płock 5



Temat: Projekt 36klatek
To jest wątek organizacyjny projektu:
"W 36 klatek przez świat użytkowników Pentaksa" [czyli Wędrujące Zdjęcia]

Opis projektu: Jednorazowy aparat-małpka wędruje po świecie od jednego do drugiego forumowicza z Pentax.org.pl. Lista uczestników dostępna jest poniżej. Każdy robi jedno zdjęcie, potem wysyła aparat dalej. Każdy wymyśla swój własny kadr, nie ma żadnych zasad. Wraz z aparatem wędruje "dzienniczek projektu", w którym użytkownicy wpisują niezbędne informacje.
Cel: Dobra zabawa
Dzienniczek: Pierwsze strony to tabela zbiorcza z autorami i datami. Dalej są karty poszczególnych zdjęć. Zachęcam do uzupełnienia karty [każda klatka ma własną kartę]. Krótki opis odnośnie zdjęcia, kilka zdań, czy było przemyślane, czy spontan... Chodzi o przybliżenie historii jego powstania, tak na świeżo, bo później, jak się projekt skończy wszyscy zapomną jak było. A szkoda!

Lista autorów będzie ona uaktualniana bez powiadomienia.
Mam prośbę - osoba, która dostaje aparat pisze do mnie PW o tytule WZ_nick, a w nim [wg tego szablonu]:

    l data otrzymania aparatu
    l data wysłania aparatu do następnej osoby
    l datę wykonania
    l mniej więcej porę dnia [12:00 czy 17:00]
    l miejsce -> miasto i kraj
    l jakiś krótki opis dlaczego tam zrobiłeś/aś to foto [przypadek, przemyślane miejsce]. Jakies 2 zdania, cokolwiek od siebie.

    l proszę o wykonanie fotki siebie z tym aparacikiem i podełsanie mi na PW w 300x300px [patrz dzienniczek]


___________________________________________________________________________
FRAGMENT Z DZIENNICZKA:
Informacje ogólne:

lPo wykonaniu zdjęcia proszę opisać w dzienniczku oznaczone parametry.
lProszę o nie przewijanie filmu po zrobieniu zdjęcia!!! Każdy przewija tuż przed wykonaniem foto, a potem odsyła następnej osobie [dzięki temu nie stracimy klatki]
lFajnie byłoby, gdybyście zrobili sobie zdjęcie z tym aparacikiem, a następnie podesłali mi na PW. Wielkości 300x300px [poniżej przykład, niestety trochę mniejszy].
Jak ktoś nie chce, przymusu nie ma!

lGdyby ktoś chciał napisać coś o swojej fotce, to zachęcam do wypełnienia dalszych kart dzienniczka, każdy na własnej karcie.

Zbiorcza karta


Karta zdjcia

___________________________________________________________________________

Lista podróżnicza:
_____________________

lalkos - zaczyna zabawę Dublin
lClicoFantastico Nowy Sącz 14.06.07
lmilo Łódź --- 27.06.2007
lPiotruśP. Łódź
lPolar Łódź 27.06.2007
ltref Warszawa, 29.06.2007
lCotti Warszawa, 07.07.07
lJSW Frankonia 23.07.07 - 25.07.07
lmygosia Bystra
ldzerry Gdańsk odebrał na SPD
lNikitttA Gdańsk 07.09.2007
lZdano Radom 19.11.2007 - 30.11.2007
lPiotrB. Japan - Chita-Nagaura
lJarek Dabrowski NY 19.12.2007 - 26.12.2007
lannuszka Kraków/Krosno - wybieramy Krosno :) 7.01.2008 (data otrzymania)
ldiplodok Kraków 4.02.2008 - 8.02.2008
lMichu Bydgoszcz 11.02.2008 (data otrzymania)
ldarius_Er Cieszyn 18.02.2008 - 23.02.2008
lMaciek Poznań
lIjon Dębica 28.03.2008
ldanpe_ Dębica - zrezygnował
lMvA Jastrzębie/Wrocław
lguerilla Wrocław
ldjack Wrocław
lAspius Wrocław
lmacioh Bytom
lŻaba Kraków
lZenza Otwock - 20.06.2008
lCynamonka [Neverland]
lDan W-wa
lVesper Lublin - 23.07.2008
lrychuTychy
lrobertdax Francja
lCosta Bielsko-Biała
llipalipski Białystok
lJakub Chojnowski Białystok

ltref W-wa
36 klatek jest zarezerwowanych

czerwonym kolorem zaznaczono aktualną pozycję aparatu
pierwsza data - odbiór
druga data - wysłanie

Koniec trasy aparatu jest u mnie. Wołam, skanuję, opisuję, pokazuję, wszyscy się weselą, są zdziwieni zdjęciami, piją piwko, zajadają ciasteczka i wspominają jak się aparacikiem bawili.

Wątek pozostaje zamknięty. Będzie tu aktualizowana lista oraz wszelkie dodatkowe nieprzewidziane onfo dotyczące projektu. Tu można obserwować wędrówkę aparatu, natomiast wszelkie uwagi wpisujemy w starym wątku:
LINK

do drugiej edycji chętni są:
- pdf100




Temat: Ranking Polskich zawodników K-1/Kick-Boxing/Muay-Thai
Aktualizacja z 21.01.2008

-51 kg

1 Adam Staszkiewicz AZS Politechnika Warszawa 5
2 Przemysław Domel CSW Płock 1

-57 kg

1 Łukasz Wiciejewski Olimp Legnica 5
2 Sylwester Jeleśniański Olimp Legnica 1

-60 kg

1 Mariusz Cieśliński Fighter Wrocław 10
2 Jakub Jasion Tom Center 5
3 Paweł Zabłotny Olimp Legnica 5
4 Krystian Bartczak Puncher Wrocław 5
5 Bartosz Batra Puncher Wrocław 1
6 Aspinian Anushavan 1
7 Sławomir Gaszewski Olimp Legnica 1
8 Adam Szymusiak Czerwony Smok Poznań 1

-63 kg

1 Michał Tomczykowski Falanga Warszawa 15
2 Adrian Domel CSW Płock 11
3 Łukasz Łęczycki Prakong Warszawa 11
4 Jakub Jasion Tom Center 6
5 Jarosław Daschke Champion Gdańsk 5
6 Łukasz Pławecki Kickboxer Nowy Sącz 5
7 Grzegorz Świąder Serafin Warszawa 1
8 Daniel Marecki Prakong Warszawa 1
9 Artur Cieciura Tom Center 1
10 Paweł Rotenstein Nak Muay Szczecin 1
11 Łukasz Walczak PACO Katowice 1

-67 kg

1 Janusz Pawlikowski Puncher Wrocław 10
2 Paweł Humiński Prakong Warszawa 10
3 Marek Przybyszewski Prakong Warszawa 5
4 Aleksander Religa Dragon Starachowice 5
5 Robert Jakubowski PACO Katowice 5
6 Tomasz Szaj Czerwony Smok Poznań 5
7 Tomasz Dąbrowski CSW Płock 2
8 Artur Kubica Poprawa Kobyla Góra 1
9 Konrad Tkaczyk Nak Muay Szczecin 1
10 Tadeusz Czebreszuk Nak Muay Szczecin 1
11 Pytkowski 1
12 Paweł Jasztal Dragon Starachowice 1
13 Jan Skrzypczak Palestra Warszawa 1

-71 kg

1 Sebastian Bartkowiak Zgorzelecki Klub MT 20
2 Patryk Grudniewski Puncher Wrocław 15
3 Filip Gałuszka Rosomak Warszawa 10
4 Sebastian Borowski CSW Płock 6
5 Norbert Adamiec Serafin Warszawa 5
6 Adrian Birkos Human Białystok 5
7 Kamil Dajwłowski Tom Center 5
8 Łukasz Szuba Prakong Warszawa 5
9 Jakub Lityński Palestra Warszawa 5
10 Łukasz Szulc Czerwony Smok Poznań 5
11 Paweł Kruczek Fighter Wrocław 5
12 Mariusz Kamiński CSW Płock 2
13 Szymon Gałaj Smok Toruń 1
14 Adam Wyrozębski Falanga Warszawa 1
15 Sebastian Banasik Prakong Warszawa 1
16 Kamil Gimplay Puncher Wrocław 1
17 Zięba Punisher Mińsk Maz. 1
18 Sylwester Sobieraj Kickboxer Kielce 1
19 Wojciech Adamus Paco Katowice 1
20 Krzysztof Mirkowski Czerwony Smok Poznań 1
21 Michał Szmajda Nowosolski Klub Karate 1
22 Krzysztof Turajski Olimp Legnica 1

-75 kg

1 Piotr Woźnicki CSW Płock 45
2 Krzysztof Romaniuk 20
3 Łukasz Rambalski Smok Toruń 11
4 Łukasz Rajewski 10
5 Piotr Arcimowicz 5
6 Rafał Dudek 5
7 Artur Szychowski 5
8 Przemysław Borkowski Puncher Wrocław 5
9 Krzysztof Kaczmarek Nowosolski Klub Karate 5
10 Kamil Dajwłowski Tom Center 5
11 Mateusz Wyszyński Nowosolski Klub Karate 1
12 Kacper Hamkało Puncher Wrocław 1
13 Mariusz Lewicki Palestra Warszawa 1

-81 kg

1 Maciej Myszkin Kokoro Warszawa 15
2 Grzegorz Kiełpiński Human Białystok 10
3 Maciej Kulig GOKSIR Brzeziny 7
4 Dawid Kasperski Dragon Starachowice 6
5 Paweł Jędrzejczyk Puncher Wrocław 5
6 Piotr Pilichlewicz Serafin Warszawa 5
7 Arkadiusz Rejniak Serafin Warszawa 5
8 Igor Szymański Puncher Wrocław 5
9 Konrad Pawliński Olimp Legnica 5
10 Paweł Gierzyński Palestra Warszawa 5
11 Dariusz Sokół Prakong Warszawa 2
12 Marek Medyński Nak Muay Szczecin 1
13 Wojciech Karkau CSW Płock 1
14 Wojciech Fotek KS Piaseczno 1
15 Mateusz Pluta Puncher Wrocław 1
16 Karol Gacek Olimp Legnica 1
17 Grzegorz Lenart Shidokan J.Góra 1

-86 kg

1 Bartosz Olszewski Puncher Wrocław 20
2 Michał Olaś Rosomak Warszawa 15
3 Marcin Psiuch Puncher Wrocław 10
4 Łukasz Śliwiński Prakong Warszawa 5
5 Marcin Bachórz 5
6 Piotr Rutkowski AZS Politechnika Warszawa 2
7 Krystian Czelewicz Czerwony Smok Poznań 1
8 Jacek Brzeski Niezrzeszony 1
9 Jacek Strusiński Palestra Warszawa 1
10 Radosław Szyguła Czerwony Smok Poznań 1
11 Paweł Szprotawski Olimp Legnica 1

-91 kg

1 Izuagbe Ugonoh Champion Gdańsk 20
2 Kamil Sokołowski PACO Katowice 5
3 Piotr Lepich PACO Katowice 5
4 Michał Kamiński Shidokan 1
5 Wojciech Kłusiński Prakong Warszawa 1

+91 kg

Daniel Omielańczuk Palestra Warszawa 10
Łukasz Pifko Prakong Warszawa 10
Karol Brocki Olimp Legnica 5
Igor Kołacin Fighter Wrocław 1
Jarosław Filipek Serafin Warszawa 1
Łukasz Musiał Olimp Legnica 1

+95 kg

1 Marcin Różalski CSW Płock 5



Temat: [cyt] EZT na miarĂŞ 21 wieku "Made in Poland" ?
Gazeta Krakowska

W Krakowie projektują nowoczesne pociągi, które moga rozwinąć prędkość
do 160 kilometrów na godzinę

Jednostka przyszłości

Konstruktorzy z krakowskiej firmy Energocontrol pracują nad
modernizacją znanych wszystkim żółto-niebieskich pociągów regionalnych,
na które kolejarze mówią "jednostka" albo "EZT". Mają odwagę
projektować pojazdy szynowe, gdy koleje upada.

- Zadłużona spółka PKP Przewozy Regionalne nie jest jedynym
przewoźnikiem. Nowy tabor mogą zamówić inne firmy. Nad zakupem
poprawionego EZT zastanawia się na przykład stołeczna Szybka Kolej
Miejska- mówi menedżer z działu badań i rozwoju firmy Energocontrol
Ireneusz Łuczak.

Wirtualny pasażer

W biurach przy ul. Powstańców inżynierowie tworzą najpierw komputerową
wizualizację wagonów, potem - trójwymiarowy model wirtualny. Gdy już
jest gotowy, można zobaczyć każdy szczegół pociągu przyszłości.

- Program komputerowy pozwala np. zaglądnąć do kanału wentylacyjnego -
objaśnia Łuczak.

Do nieistniejącego EZT wsiadają więc wirtualni pasażerowie, a potem
rozpoczyna się podróż po wirtualnych torach. Można sprawdzić, jak
zespół zareaguje na przykład na nierówności szyn.

Obecne, żółto-niebieskie wagony, podzielone na kilka sekcji,
przegrodzonych drzwiami i przedsionkami, to raj dla wandali. Załoga
pociągu nie widzi tak naprawdę, co się dzieje wewnątrz. W nowym EZT nie
ma już tylu ścianek działowych, są za to kamery. Chuliganom trudniej
będzie niepostrzeżenie dewastować skład.

Kto zapłaci?

Budową pociągu zajmą się, być może, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego
Nowy Sącz. Modernizacja ma objąć głównie nadwozie i wyposażenie
wnętrza.

- Poprawiona wentylacja, elektroniczny system informowania pasażerów,
nowoczesna toaleta, winda dla wózka inwalidzkiego- wylicza
udoskonalenia inż. Łuczak.- Podwozia na razie nie zmieniamy, ale
planujemy też przygotowanie projektu całkowicie nowego EZT.

Problemem są, jak zwykle, pieniądze. Urząd marszałkowski ma fundusze na
tabor, ale nie może sfinansować modernizacji. Względy proceduralne
sprawiają, że wolno mu tylko kupować nowe pojazdy. Nie wiadomo, czy
sama spółka PKP Przewozy Regionalne sfinansuje modernizację EZT.

Łukasz Grzymalski

Nie za prędko

K onstruktorzy z Krakowa marzą o takim unowocześnieniu regionalnych
pociągów, by mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Projekt szybkiego
pociągu nie bardzo jednak przystaje do kolejowych realiów. Obecne EZT
jeżdżą po kiepskiej jakości torach. Nie ma mowy o rozpędzaniu się.
Zresztą stacje, na których zatrzymują się pociągi osobowe, położone są
blisko siebie i szybki skład musiałby bardzo często hamować.

***

Ciekawa fotka w załączeniu...

Mick M.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 118 wypowiedzi • 1, 2