Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: Forum VW LT





Temat: 1
Wina leży po stronie pompy wtryskowej.
Przerabiałem ten problem w VW Caravelle i VW T4 (silnik R5 2.5TDI).
Polecam poczytać forum VW ( VW T4 oraz VW LT).





Temat: Witold Rakowski - Przedstawiam się
Witaj Witku, gratuluję Wam pomysłu kupna autka kempingowego. Pisałeś na początku, że myślicie o autku z namiotem na dachu. Wybór oczywiście należy do Was, ale odradzam tego typu auto. Przerabiałem ten temat w zeszłym roku. Kiedy powiększyła nam się rodzinka, też na początku myśleliśmy o jakimś busiku z podnoszonym dachem. Mieliśmy nawet możliwość sprawdzenia takiego bo szwagier posiada VW "ogórka" z dodatkowym spankiem na dachu. Powiem szczerze, jest to super autko ale tylko na ciepłe i pogodne dni. Kiedy jest wietrznie lub jest duża wilgoć gwarantuje Wam, że długo nie pośpicie na pięterku. Mimo, że włączony byłby piecyk to i tak namiotem ciepło momentalnie ucieknie. Moja propozycja jest taka żebyście poszukali sobie jakiegoś małego kamperka np. VW LT (kolega Gino miał kiedyś VW LT Swen Hedin i bardzo sobie chwalił). Gdzieś na forum są jego zdjęcia (tego kamperka oczywiście) . Koszt busa z podnoszonym dachem jest prawie taki sam jak kupno używanego kamperka, a zadowolenie z użytkowania kampera - BEZCENNE
To tyle.
Jeszcze raz Witajcie wśród chorych na nieuleczalną chorobę "Wolnius Camperus"





Temat: Xenony
Temat poruszany wielokrotnie. Zasadniczo niedozwolone przez prawo europejskie chyba, że wymienisz cały zespół reflektora (klosz, odbłyśnik, lampa, samopoziomowanie itd) dopuszczony do użytku. Praktycznie nigdy nie wolno wymienić pojedynczego elementu. Sama zmiana żarówki na lampę wyładowczą (allegrowe pseudo ksenony) jest niedopuszczalne przez prawo, choć w Polsce wszystko jest możliwe. Trochę więcej tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15742 plus polecam google.
O ten problem popytałem ludzi w UK i jeśli Policja zauważy, że masz pseudo ksenon to z miejsca tracisz dowód, plus wysyłają moto na specjalny przegląd dopuszczający do ruchu (ponad dwukrotnie droższy od standardowego). Dzięki temu problem drogowych egoistów w UK jest rzadko spotykany.
Dla zwolenników pseudo-ksenonów po raz kolejny zadam pytanie, ile znacie seryjnie produkowanych motocykli standardowo wyposażonych w ksenony? Wiem, że opcjonalnie można dokupić do dwóch !!! modeli BMW (K 1200 LT i GT).

Na koniec dodam, że ksenony to bardzo dobre rozwiązanie i jestem jak najbardziej na tak. Tylko wydaje mi się, że na chwilę obecną potrzeba jeszcze trochę czasu i dopracowania technologii, aby bezpiecznie dla wszystkich użytkowników dróg można je było powszechnie stosować.



Temat: VAG

mam jeszcze jedno pytanie podłączałem tego VAGa do VW LT 46 2.8 TDI 157 KM o oznaczeniu AUH i silnik czyta ale jak się chce połączyć z ABSem to wyskakuje komunikat KOMPUTER NIE ODPOWIADA problem polega na tym ze LT to pewnego rodzaju klon mercedesa, ja mialem problem z podpieciem sie do sterownika webasto. Kiedy przyjechal do mnie pierwszy LTek to pomyslalem ze nizle ma zmotana instalacje bo nawet gniazdo diag ma od innego auta, okazalo sie pozniej ze rzeczywiscie to sprinter tylko w wydaniu VW. Nie znam sie na programie do diagnostyki mercedesa ale moze ktos z forum powie jak to jest z LT.



Temat: Witam całe forum
Witam uczestników forum IVECO, ciesze się że ktoś wpadł na pomysł aby założyć te forum gdzie jak domniemam każdy każdemu będzie słuzył radą. Jestem z Broku nad Bugiem i mam zamiar zmienić mojego Peugeota Boxera na Iveco Daily lub VW LT.
Tak więc zabieram się za wertowanie postów.
Pozdrawiam
Dariusz.




Temat: Kolejny pozytywnie zakręcony melduje się na forum
Witam i pozdrawiam Wszystkich na forum Karawning.pl.

Moja lewa dłoń jest przy przedniej szybie naszej "starościówki" (jeżeli z naprzeciwka nadjeżdza kamper- często bez odzewu na naszych drogach- smutne, ale prawdziwe). Co znaczy "starościówka" wyjaśnimy na najbliższym spotkaniu.

Kilka słów co ja jestem.
Jestem dziadkiem i dzisiaj nasza wnusia ukończyła trzy latka.
Wolność cenimy ponad wszystko, ale dobre towarzystwo jest bezcenne.
Jak czytam Tu jest miejsce i dla nas (małżonki i mnie). Lubimy podróże i zabawę w doborowym gronie.

Na tą chwilę posiadamy 1 i 1/2 kampera (czy jest na forum ktoś kto ma więcej?). Połówka to Burstner na Ducato z 91r, a całość to właściwa "starościówka" Eura Mobil na VW LT35 z 02.
Obecnie mocno szykuję sie do nowego sezonu. Dozbrajam autko w to i tamto by było funkconalne i wygodne. Tak jak i inni nie mogę doczekać się wyjazdu w drogę ku nowym doznaniom.

Jeżeli nic nam nie przeszkodzi to będziemy w Kazimierzu i oczywiście na innych spotkaniach w sezonie 2008.
Dla pełniejszego obrazka co ja jestem, to jestem posiadaczem wszystkich 15 numerów Polskiego Caravaningu jakie do tej pory sie ukazały i każdy numer czytałem od deski do deski.

Rozpisałem się za nadto jak na pierwszy raz, ale musiałem się przedstawić. A tak na marginesie to mój nick to ksywka jeszcze ze szkoły.



Temat: tajne auta drogowki
Rozśmieszyłeś mnie rl hahaha
1) dane techniczne aut, nikt temu nie może zaprzeczyć, nie znasz sie na motoryzacji Twoj problem,
2) mobilne centrum monitoringu istnieje w większości miast wojewodzkich czy to na bazie mercedesa sprintera, vw lt, wystarczy wpisac w wyszukiwarkę, wejsc na strone www Komendy Glownej Policji, a PO 8126x to nr rej z ogolnodostępnego wykazu samochodow policyjnych dostepnego w necie np na forum nieoznakowane.info:
PO 57900-58200, PO 71200-71300, PO 8100X-8200X, POZ_ _ RE, PO _ _ _ EA
3) nie napisałem w żadnym miejscu, ze jest to zdjecie mojego autorstwa, to zdjecie z internetu, znalezione szukając w google i nie bylo podpisane w stylu ,,autor Jan Nowak Agencja Reklamowa Cośtam Cośtam itd wszelkie prawa zastrzeżone''.

Jesli szukasz zaczepki od pierwszego dnia pobytu na forum i pierwszego posta, to źle trafiłeś ponieważ nigdy nie kłócę się z idiotą, bo idiotą sprowadzi przeciwnika do swojego poziomu i pokona go doświadczeniem.




Temat: Czym już jeździliście ??
Tak jak w temacie , prawie na każdym forum jest taki temat , a na tym nie wiem czy był ,jeżeli był to sory a jak nie to zapraszam do odpowiadania .

No to ja zacznę :
-Renault Clio II
-Mazda 323f
-Suzuki Swift GLX
-Fiat Punto
-Fiat Panda
-Romet Ogar 205
-Romet Pony (chyba) m-1
-Romet 747
-Rally 50 (jakiś skuter)
-VW Lt 28
-Mitsubishi Space Wagon
-VW Garbus
-Honda PA50 Camino
-Romet 50T-3
-Zipp Coliber
-Quad 50

Jak coś mi się przypomni to napisze




Temat: NASZE DROGI-ZDARZENIA i "AKCJE"
Widze ze na forum "ozywienie" jak jasna ch....a
Pisza wszyscy ze az serwer nie wyrabia

-Tak tylko przy okazji chcialem sieknac malenka wzmianke ze wczoraj-czyli 26 czerwca wydarzyla sie kolizja w naszej pieknej wiosce.
-A zajscie to mialo miejsce w rejonie gdzie dosyc czesto cos sie dzieje tego typu czyli kolo zakretu pod Lasem.
-Zajscie ciekawe poniekad. Kto wie to wie ,a kto nie wie to moze sie kiedys dowie. Powiem tylko tyle ze pojazdy biorace udzial to vw LT (starego typu) z pewnej firmy z Trzcziany zajmujacej sie obrotem opalem, vw passat kombi-niedawno sprowadzony z zagranicy,oraz prawdopodobnie renault Laguna-kierowana przez kobiete ktora zbiegla z miejsca nie udzielajac pomocy.
-1 osoba ranna,kilka poobijanych,1 kierujacy po spozyciu.

Prawdopodobna przyczyna-alkohol i co za tym idzie w parze nadmierna predkosc (podobno ponad 120 w zabudowanym) do tego jeszcze zbieg okolicznosci (w postaci tej kobiety ktora zwiala)i bec.




Temat: Zabudowa Mercedes Sprinter prosze o pomoc
ojj Akustik teraz to chyba troszke przesadziłeś z tymi samochodami to tak jakbym porównał tego mojego pioneera do phase aliante niby wyglądają podobnie ale chyba się wszyscy zgodzą ze mna że to nie to samo,tak sie składa że jestem mechanikiem i nie ma co porównywac fiatow citroenow itp do mercedesa vw lt czy tez nowy crafter niby to samo ale nie do konca wiem bo zajmuje sie sprzedaza czesci i weim z czego jest zrobiony mercedes a z czego vw i uwiesz mi ze to nie to samo.
Nio ale to nie forum o samochodach :) wiec nie ma o czym mówic co do twojej propozycji jesli chodzi o konfiguracje sprzetu to chyba własnie to kupie tylko musze troche pieniążków uzbierac.
Pozdrawiam :)



Temat: tajne auta drogowki
:roll2: Rozśmieszyłeś mnie rl hahaha
1) dane techniczne aut, nikt temu nie może zaprzeczyć, nie znasz sie na motoryzacji Twoj problem,
2) mobilne centrum monitoringu istnieje w większości miast wojewodzkich czy to na bazie mercedesa sprintera, vw lt, wystarczy wpisac w wyszukiwarkę, wejsc na strone www Komendy Glownej Policji, a PO 8126x to nr rej z ogolnodostępnego wykazu samochodow policyjnych dostepnego w necie np na forum nieoznakowane.info:
PO 57900-58200, PO 71200-71300, PO 8100X-8200X, POZ_ _ RE, PO _ _ _ EA
3) nie napisałem w żadnym miejscu, ze jest to zdjecie mojego autorstwa, to zdjecie z internetu, znalezione szukając w google i nie bylo podpisane w stylu ,,autor Jan Nowak Agencja Reklamowa Cośtam Cośtam itd wszelkie prawa zastrzeżone''.

Jesli szukasz zaczepki od pierwszego dnia pobytu na forum i pierwszego posta, to źle trafiłeś ponieważ nigdy nie kłócę się z idiotą, bo idiotą sprowadzi przeciwnika do swojego poziomu i pokona go doświadczeniem.



Temat: Ruś

Róznowo tez chyba nie:))) a droga tez waska:))) Wadąg jest tylko przejazdem do Słup (większe od Rusi), KieĽlin (wielkość porównywalna do Rusi) i docelowo do Dywit. Do Różnowa natomiast 23 jeĽdzi względnie rzadko...

Możesz o linię do Rusi zawalczyć, ale nie na forum tylko na papierze w Radzie Miasta (poprzez biuro Sołtysa będzie łatwiej - Ruś chyba ma Sołtysa? ). To nie jest niemożliwe - ale jak już powiedziałem - trudne. W Rusi bywałem wielokrotnie i wiem, że droga jest tragiczna, trudno się minąć samochodem osobowym, nie mówiąc już o VW LT-eku...



Temat: airgaston - Witam wszystkich
Podczytuje forum od jakiegoś czasu, ale wreszcie przyszła pora żeby się ujawnić.
Od niedawna stałem się właścicielem Fiata Ducato 2.5D HEKU 530 znanego już zapewne wielu forumowiczom, gdyż autko należało do forumowego kolegi MariuszaS.
Zdecydowałem się na zakup "gotowca" gdyż łatwiej jest wypieścić fabryczne autko niż zabudować dostawczaka. Po roku budowy campera na bazie VW LT czysta matematyka zwyciężyla.
pozdrawiam wszystkich przeciętnych inaczej... :-D



Temat: Opony zimowe 225x70 R 15 C
Witam, po moim terenowym camperku pozostały mi koła zimowe, więc może ktoś potrzebuje opony ( bez felg) w podanym rozmiarze, pasują do Merca, Vw LT, oraz wielu innych autek z naszego forum. Cena 150 zł za 4 opony. Polecam.
http://moto.allegro.pl/sh...?item=483095464
ewentualne pytania na PW, GG lub 510-400-999



Temat: miniver - Witam...

Witam wszystkich camperowców..

Nie mam co prawda campera, ale jest to jedno z moich motoryzacyjnych marzeń.. Na Wasze forum trafiłem przypadkiem - google wrzucił mnie kiedyś w dyskusję nt. silnika 2.0 w vw lt, który jest bardzo blisko spokrewniony z silnikiem montowanym w porsche 924 - a taką zabawkę obecnie posiadam.

W każdym razie piszę posta w pewnym celu... Dawno temu często przechodziłem obok pewnego parkingu w Łodzi, na którym zakotwiczył potężny camper mercedesa. Ostatnio znowu tam trafiłem i zauważyłem, że auto nadal tam stoi - chociaż jest w coraz gorszym stanie. W międzyczasie straciło koła i zostało otwarte...

Nie jest to chyba popularny camper, ale może ktoś z Was ma takie cudo... Fajnie by było, gdyby ktoś go jeszcze w jakimś stopniu wykorzystał..

Martes dawaj koła i do Warki jak znalazł



Temat: witam wszystkich ;-)
Witam serdecznie wszystkich kamperowiczów ;-)
Posiadam vw LT 28 wlasnorecznie przerobionego na campera od podstaw. Dzieki tej stronie wiele wyczytalem cennych wskazowek i postanowiłem sie zarejestrowac. Auto mam już prawie wykonczone i nie moge sie doczekać na jakies pierwsze spotkanie z wami (klubowiczami) na piwku w cieniu campera ;-) Oczywiscie z góry uprzedzam ze bede was drodzy forumowicze zasypywał jeszcze pytaniami co do ulepszden mojego eltona wiec prosze o wyrozumiałosc. Oraz prosze o wsparciwe w przekonaniu do konca mojej drugiej połowy do carawaningu..
do zobaczenia zatem na trasie badz zjezdzie oraz do przeczytania na forum ;-)
Ja jestem z zawodu konstruktorem teatralnym wiec jeśli ktoś ma pytania lub zapotrzebowanie na wiedze z tego tematu to śmialo zapraszam. Pozatym jestem tez mechanikiem z wykształcenia wiec pomocą w dieslach szczegolnie oraz technice motocyklowej też chetnie sluze.
Donald.



Temat: Rejestracja Anglika po pozytywnym przeglądzie.
panowie tak czytam i czytam forum (dopiero się zarejestrowałem)... i mam dylemat.

Sprowadzam z Anglii busy - VW LT, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Renault Master, itd...

one mają ściany grodziowe symetryczne - otwory przygotowane na montaż LHD jak i RHD...

sprawa jest przy przekładce dużo prostsza niż w autach osobowych.

Niestety utknąłem bo nie mogę wykonać badań technicznych w samochodzie po przekładce z powodu braku "zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdów może mieć układ kierowniczy z lewej bądź prawej strony".

Gdzie mam z tym uderzyć? Jazda do innych SKP jest bez sensu (u kolegi w Jaśle problem nie występuje). Jestem z Bielska-Białej.



Temat: miniver - Witam...
Witam wszystkich camperowców..

Nie mam co prawda campera, ale jest to jedno z moich motoryzacyjnych marzeń.. Na Wasze forum trafiłem przypadkiem - google wrzucił mnie kiedyś w dyskusję nt. silnika 2.0 w vw lt, który jest bardzo blisko spokrewniony z silnikiem montowanym w porsche 924 - a taką zabawkę obecnie posiadam.

W każdym razie piszę posta w pewnym celu... Dawno temu często przechodziłem obok pewnego parkingu w Łodzi, na którym zakotwiczył potężny camper mercedesa. Ostatnio znowu tam trafiłem i zauważyłem, że auto nadal tam stoi - chociaż jest w coraz gorszym stanie. W międzyczasie straciło koła i zostało otwarte...

Nie jest to chyba popularny camper, ale może ktoś z Was ma takie cudo... Fajnie by było, gdyby ktoś go jeszcze w jakimś stopniu wykorzystał..



Temat: pompa lucasa kontra stara rzedowka
czyli jak olejem silnikowym to bedzie ciagnelo olej i trza co jakis czas dolewac ?? czy to beda minimalne ubytki ??

ja niechcialbym poruszac tutaj tematow zwiazanych z zasada pracy pomp wtryskowych, bo nie sadze aby to bylo konieczne

to, że pompa wtryskowa jest smarowana olejem silnikowym nie znaczy, ze go ubywa z tego powodu

mozna natomiast przyjąć, że pompy wtryskowe rzędowe są bardziej odporne na jakość paliwa

silniki w samochodach w123 lub w124 całkiem smiało pracuja na redbulu (czego ABSOLUTNIE nie polecam) - natomiast pompy rotacyjne (lukas lub inne) po prostu na takim paliwie mogą w skrajnej sytuacji ulec zatarciu (ukręceniu) - co miałem okazję kiedys zobaczyc osobiście - silnik VW od LT-ka

[ Dodano: 20 Maj 2008, 13:01 ]
czyli jak olejem silnikowym to bedzie ciagnelo olej i trza co jakis czas dolewac ?? czy to beda minimalne ubytki ??

w pierwszej serii w123 (lub wczesniejsze modele, np. w115) lata 1976-1980 były stosowane pompy wtryskowe do których dolewało sie olej silnikowy, jednak jego "zużycie" było bardzo niewielkie. ale to forum nie dotyczy tych samochodów, więc chyba nie ma potrzeby rozpisywania sie na ten temat



Temat: Własnoręcznie zbudowany kamper?
Rzeczoznawca oglądał to auto, problemem był jego ciężar. Auto bez osób i bagażu ważyło więcej niż pownno ważyć z ludźmi i bagażem aż o 300 kg. Doradził mi dołożenie jeszcze jednej osi z tyłu. Widziałem takiego Tarpana i miałem kontakt z jego twórcą, ale problemy rodzinne i finansowe doprowadziły do sprzedaży. Reasumując:" nie rozpaczajmy nad rozlanym mlekiem",myślmy o tym co jest realne dziś. A dziś właśnie z giełdy samochodowej dostałem propozycję zamiany mojego Jeepa pseudocampingowego, (który chciałem sprzedać na naszym forum) na campera vw Lt , wolałbym merca 207, czy coś w pobliżu,ale zobaczę co to warte. ;-)



Temat: Kobiety za kierownicą
Witam ponownie. Postaram się odpowiedzieć na niektóre pytania, hmmmm, zacznę od języka kierowców, więc używam własnego trochę wymieszanego z różnych środowisk, mam nadzieję że nikomu to nie przeszkadza. Jeśli chodzi o miejsce zamieszkania to niestety jestem z nim związana poniewarz mój małżonek ma tu bardzo dobrą pracę, a syn realizuje treningi w jednym z najlepszych w Polsce klubów wioślarskich, myślę że nie mam prawa wywracać ich życie do góry nogami dla spełnienia własnych ambicji zawodowych. Rodzina jednak jest ważniejsza, zawsze można dojeżdżać, wszystko zależy od systemu pracy, miałam propozycję na liniowca( niestety nie był to dobry moment, gdybym przewidziała dziś nie martwiłabym się o pracę) tam wyglądało by to tak, że wykonywałabym dwa rejsy trzydniowe, i dwa dni w domku, układ idealny, zwłaszcza że mogłabym zaczynać kurs w Toruniu, później noclegi w bazach firmy. Niestety przepuściłam taką ciekawą propozycję, poniewarz byłam przekonana że w Veolii zagrzeją miejsce na dłużej, zależało mnie też na zdobyciu nieco większego doświadczenia na większym sprzęcie Jeśli chodzi o doświadczenie, to nie ma się czym chwalić, narazie 13 m-cy za kółkiem autobusu, 20 lat prawko kat B, używane nie leżące w szufladzie Miałam okazję powozić busami takimi jak Kapena, VW-LT, Mercedes, Autosan H-7, PONADTO, Autosany wszystkich wielkości, miejskie Jelcze, Dab, oraz malutkie doświadczenie z Bovą trzyosiową wysokopodłogową. Pozdrawiam serdecznie, szerokości, i do usłyszenia na forum.



Temat: Witam wszystkich
Witam szanowne grono kamperowiczów.
Na forum jestem od 3 miesięcy ,czytałem,zazdrościłem aż w końcu mam wymarzonego kampera VW LT Karmann Missouri 97. Mam nadzieję że przyjmiecie nas do swojego grona.Ostatnie ćwierćwiecze spędziliśmy z żoną pod żaglami a teraz pora na odmianę. Pozdrowienia Leszek 58l Włocławek



Temat: Witam serdecznie wszystkich i pozdrawiam z Górnego Śląska
Mam na imię Marek a ksywa Max od trzeciego imienia (Maksencjusz) ,moja rodzinka to kierowniczka czyli Ola córka Karolina ( l.14) i syn Filip (l.4) wielki fan Scooby doo i Wechikułu tajemnic .
Od dawien dawna jeżdżę samochodami marki VW i nic tego nie zmieni
Nie będę wymieniał wszystkich moich sprzętów ,wspomnę tylko o związanych z forum
Więc na początku lat 90 jeździłem klasykiem VW T2 wersja campera SYRO , potem było T4 Caravelle 2.4D a teraz jest T4 Multivan Generation 2.5 TDI w chwili obecnej rozglądam się za czymś trochę większym z czym miałem do czynienia przez parę lat zawodowo (niestety w wersji blaszak) mianowicie szukam LT najlepiej Sven Hedin lub typowa Westfalia . Mamy zamiar ruszyć w połowie lipca w Polskę więc czasu coraz mniej .Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do kontaktu na forum lub w plenerze



Temat: [e34] 525 TD 1990 - kupic, nie kupic...?

jak nie chcesz miec powtorki ze bedzie sie wszystko psuc jak w volvo to nie kupuj tds i automatu. za stary i marne szanse na ten smiesznie maly przebieg. jesli zadbany to moze moze ... najlepiej wez 2.5 benzyna, pewna sprawdzona jednostka ewentualnie 3.0 lub 3.5.

Czyżby następna osoba nie posiadająca TDSa wypowiadała się o nim negatywnie...???

A teraz postaram się postawić diesla (TD. TDS, D) w pozytywach, bo kazdy tylko krytykuje. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że:

- diesla miał ktoś poukładany (nie brać tego do siebie) komu zależało na tanim przemieszczaniu się
- dieslem nikt nie palił laczków i co za tym idzie:
- skrzynia nie gwiżdże jak niektórych benzynach
- dyfer nie jęczy
- małe prawdopodobieństwo wyhuśtania łączeń wału

Poza tym nie porównuj silnika z Volvo (VW R6 D, TD ?) do BMW - znam silnik z mojego LT i wiem, że czasami potrafi wpędzić w kłopoty

Powiem tak jak ktoś już kiedyś napisał: jedynym problemem BMW TDS jest jego poprzedni własciciel. Ja posiadam i cieszę się z użytkowania, po drobnych pracach i wymianach płynów. Spali Ci na pewno mniej niż szóstka VW, i nie jest na pewno tak mulasty. Obejrzyj dokładnie korki wlewu oleju, płynu chłodzącego, posłuchaj silnika i oceń sam... Jeślii masz zamiar palić nim gumę, świrować na zimnym silniku, lać olej z marketu to od razu sobie odpuść - takie jest moje zdanie i mogę się mylić.

Pozdrawiam i życzę przyjemności z jazdy dieslem i wymian poglądów tutaj na forum.



Temat: gino - witajcie ;-)
witam wszystkich ...
mam na imie Grzesiek..ale wszyscy mowia na mnie Gino...
camperkami jezdze od kilku lat..pierwszy byl VW OGOREK WESTFALIA z 1976r ..POZNIEJ TZW kwadrat ROWNIEZ MARKI VW ...pozniejn LT 28 SVEN HEDIN ..
a obecnie PEUGEOT J5 w unikatowej wersji AUTO-STAR

LICZE NA MILA WSPOLPRACE I WYMIANE DOSWIADCZEN NA forum.. :-D :-D



Temat: Regulacja zaworów VW LT
Witam, to mój pierwszy post na forum, mam nadzieje, że nie łamie żadnych zasad forum etc.( Nie do końca wiedziałem gdzie mam umieścić ten temat).

Przejdę do problemu. Otóż chciałem zapytać jakie mają być luzy na zaworach w VW LT 2.8 TDI z 2002r ?



Temat: Usługi transportowe do 1,5 tony BUS VW LT 35=>NAJTANIEJ!!
Forum wspiera i reklamuje firma usług TRANSPORTOWO-TOWAROWYCH z Lwówka Śląskiego do 1,5 tony BUS VW LT 35 o wymiarach: dł 3.5m, szer. 1.70m, wys. 1.85m...





Temat: [Exx] Problem z silnikiem VW LT 2.8
witam,

szanowni koledzy i koleżanki pozwoliłem sobie napisać na forum bmw o problemie dotyczącym mojego miejsca pracy, samochodu dostawczego VW LT. 2.8 tdi - 160 hp

To forum żyje bardzo aktywnie i tutaj jest szansa że ktoś zdoła mi pomóc ...

więc sprawa wygląda tak - w samochodzie w grudniu pęknął tłok - silnik przeszedł kapitalny remont. Wszystko chodziło jak ta lala - tylko ja od tamtego czasu poruszalem się tym samochodem, podczas mojego użytkowania nie przekroczył ten samochód 3000 obrotów i prędkości 100 km/h. Oszczędzałem go jak tylko sie dało. Samochód robił dziennie od 200 do 450 km dziennie. Dwa tygodnie temu w piątek samochód zaczął robić swoje fochy, podczas ruszania silnik zaczynał przygasać, z początku myślałem że to ja tak ruszam tym samochodem ale po trzecim razie wiedziałem że coś jest nie tak, jednak w czasie jazdy wszystko było w najlepszym porządku. Już pod koniec dniówki gdy wracałem do domu dojeżdzając do świateł i wbijając luz samochód gasł ... potem już dojeżdżałem na biegu i było ok, po trzecim czy czwartym razie dojeżdzając na biegu samochód zgasł całkowicie i już nie chciał odpalić. Przypadkowy mobilek podholował mnie na stacje paliw gdy byłem na lince to samochód odpalił - silnik pracował równo jednak pod dodaniu gazu z wydechu leciał jasny biały dym... Zgasiłem samochód - potem już niechciał odpalić na postoju. W zbiorniczku płynu chłodniczego były ślady oleju, nie wiadomo czy nie doczyszczone od ostatniego remontu czy też od tego co sie stało obecnie. Od tamtego momentu w samochodzie zostały zregenerowane wtryski, wymieniona została uszczelka pod głowicą i nic to nie dało efektu. Podczas podpięcia go pod hol, wbiłem trójke i kontrolki na kokpicie zgasły czyli silnik teoretycznie działał - obroty ustalała szybkość samochodu - im szybciej tym większe obroty, naciskając na gaz samochód wogóle nie reagował, leciało tylko więcej dymu z tłumika. Podczas holu na trójce gdy tylko nacisnąłem sprzęgło od razu obroty spadały i świeciły się kontrolki - samochód zgasł.

Jesteśmy bezsilni wobec tego samochodu, może ktoś coś poradzi ?

Edit: temat przerzucam do działu mechanika - tu jest najlepsze miejsce na problemy z silnikiem -- EniGmatiC



Temat: help! ca?kowita masa w?asna przyczepy!
Daniel, z tym zwracaniem honoru to oczywi?cie by? ?art- nie zale?y mi na tym, po?wi?c? si? i postaram si? wyci?gn?? gdzie? swiadectwo homologacji ZJ u dealera to teraz kosztuje- i to sporo no chyba ?e auto by?o u niego kupowane. brief jest dokumentem niemieckim i w polsce nie ma mocy prawnej dane zawarte w nim s? tylko wskazówk? dla wydzia?u komunikacji itd. A tabliczki to auta z usa to akurat nie maj? (nalepka na drzwiach która dla niektórych jest tabliczk? nie zawiera danych o przyczepie).
Co do rzeczoznawców to nie wiem o kim mówimy, bo je?li robisz ekspertyz? dla urz?du, która mo?e trafi? do s?du to nikt z tych ludzi Ci si? nie pod?o?y (ja tak? w?a?nie mam i nie prosi?em o zwi?kszenie masy przyczepy poprostu mam hak i robi?c opis pojazdu tak napisa?). Pewnie ?e za kas? mo?esz spe?niaj?c dodatkowe warunki mie? wi?ksz? mas? i wystarczy to ?adnie tylko opisa? i mie? do tego uprawniwnia czasy si? zmieni?y i jest teraz znacznie trudniej co? za?atwi?, ja tu nie miam znajomo?ci.
Co do przyczepy to znowu si? mylisz, rok temu sprowadza?em z holandii 2 samochody i bra?em przewo?nika z ?odzi go?? mia? VW LT z podwójn? kabin? i pak? przerobion? na lawet? tylko ?e krótk?, a przyczepa mia?a z przodu na o? kierowan? a z ty?u by?a na podwójnej osi i pakowa? na ni? dwa auta. Zestaw mia? prawie 14m d?ugo?ci a kierowca pos?ugiwa? si? prawem jazdy kat B+E. Masa przyczepy nie ma znaczenia je?li masz kat E mo?e by? 1...2 i 100 osiowa ale samochód musi mie? mo?liwo?? tak? ci?gn??. Ten zestaw wygl?da? tak:VW LT mia? na sobie peugeota 307 i na przyczepie Scorpio i Volvo 850. Na autobanie zatrzymali nas germa?cy sprawdzili dokumenty tachograf i pu?cili, co prawda kierowca mia? stracha bo jak by zwa?yli przyczep? to by?a prze?adowana pono? o jakie? 500 kg. Jak z?api? tego go?cia to pstrykn? foto i wrzuc? na forum. S? wi?ksze auta od jeepa np. Dodge durango do prowadzenia wystarczy C ale przyczep? ci?gnie napewno wi?ksz? ni? 3,5t wniosek prosty s? takie auta s? do nich przyczepy.
Nie chodzi mi tu o jakie? przekomarzanie si? tylko podzielenie si? wiedz?, a wi?c po co to ci?nienie, wi?cej luzu. Jestem o Ciebie sporo starszy siedz? w motoryzacji od wieków i wiesz mi wiele si? zmieni?o.
Pozdrawiam serdecznie
P.S. je?li b?dziesz na JP to wypijemy pifko i b?dzie OK



Temat: rozkład jazdy na przystankach

Z tego co ja wiem nie jeździ nic oprócz PKS.



A mnie się wydaje że jeździ jak byłem w Chełmie to widziałem busa z tabliczką Cyców i nie był to PKS. Zresztą - gdyby busów nie było to PKS podniósłby ceny.

Tak jak pisalem H9 H10-11 Neoplan N316UL Mercedes 0303.H9 i H10 są w opłakanym stanie.Mają jeszcze VW LT ale nie mają dla niego pracy nawet w niedzielę.



no to faktycznie przy takich sprzętach przy obecnych cenach ropy ciężko wyrobić.


Jestem za tym aby był i PKS i prywaciarz ale żeby OBAJ działali na równych zasadach.


czyli rozumiem jesteś za tym, żeby PKSom które mają długi komornik pozabierał autobusy?


Pracuje nadal, kiedyś zabrali mu kwity za picie i jeżdżenie ale już mu oddali więc jeździ nadal a oprócz niego jeszcze kilka kwiatków w tym mój dobry kolega którego nie lubią bo mówi dzień dobry ludziom jest w krawacie i w dodatku sprząta po sobie autobus.

a ponoć takie bezrobocie - nie można znaleźć kogoś co nie pije i jest kulturalny?


No i dlatego potrzebna jest porządna zdrowa konkurencja.
Nie ośmieszaj się i nie wmawiaj mi i ludziom na forum że gdyby prywaciarz był monopolistą np.: u mnie to cena by byla 3,50zł. Już teraz prywaciaż myśli o tym aby zrobić 4zł a jak nie to się zwija.


4 zł to jeszcze nie jest nic strasznego za 32 km. PKSy monopolistyczne biorę od 5 w górę, często w okolicach 7 zł.
Na przykład na trasie Lublin - Bychawa praktycznie PKS już nie jeździ - chyba są 2 kursy PKS Stalowa Wola i 2 kursy PKS Kraśnik czyli tyle co nic. A busy trzymają cenę 2 do 4 zł za 30 km.

No i powiedz co to jest wg Ciebie zdrowa konkurencja. Czy PKS który ma długi jest zdrową konkurencją czy nie? Bo gdyby busiarz miał kilkaset tysięcy długów to komornik zabrałby mu busa.



Temat: Sprowadzenie samochodu do Polski
Witam wszystkich ozięble.

Widzę, że niektórzy dysponują wiedzą na temat ubezpieczeń samochodu w UK, której ja niestety nie mam. Więc proszę o kilka wskazówek. Chcę sprowadzić 3 busy do Polski, konkretnie VW LT. Wyczytałem już na forum, że najlepiej jest kupić auto z ważnym przeglądem i podatkiem. Powiedzmy, że skupie się tylko na takich ponieważ nie mam czasu na bieganie po urzędach.

Pytanie 1
Czy wykupując ubezpieczenie jak to mówicie "na siebie" mogę na nim prztransportować po kolei każdy z samochodów nie dokonując żadnych zmian w tych papierach?
Pytanie 2
Ile czasu trwa wykupienie takiego ubezpieczenia?Może korzystniej byłoby wykupić przez internet przed wyjazdem?(Koczowanie 2 dni w samochodzie mnie nie jara)
Pytanie 3
Pisaliście, że można w ciągu 14 dni zrezygnować z tego ubezpieczenia, czy jeśli tak zrobie to firma podpisze ze mna umowe poraz kolejny? (Polskie cwaniakowanie nie jest konieczne, ale każda oszczędność się liczy)
Pytanie 4
Czy są jakieś specjalne procedury przy transakcji auta na eksport?Wymeldowanie czy coś?!
Pytanie 5
Faktura. Jeśli auto idzie na eksport to można wystawić fakturę 0% VAT, czy trzeba jakoś udowodnić, że auto wyjechało za granicę?
Pytanie 6
Czy znacie może jakieś ciekawe stronki z ogłoszeniami, aukcjami ?Region bez znaczenia, interesują mnie ciekawe oferty.
Pytanie 7
Pomożecie rodakowi?Bida w kraju a zaoszczędzić 5 tys na aucie to już coś!!!
Pytanie 8
Trzęsie na promie?Mam nadzieję, że nie zwymiotuję.
Pytanie 9
Myślicie, że podołam?:-)Na pewno...A gdzie sie podziała polska zawiść co?Czyżby w Anglii zanikała?

Proszę o możliwie jak najszybsze wypowiedzi, cenne wskazówki, rady, opinie bo czas mnie goni a co! Dziękować na razie nie będę bo nie wiem czy sie ktoś odezwie.

Pozdrowionka dla Polonii na Wyspach(bez podlizywania rzecz jasna).



Temat: Szymon75 -->>E46 316 Sport M-pakiet :)
Ktos tutaj ostatnio krzyczal aby napisac cos o samochodzie dzieki uprzejmosci kolegi z forum przedstawie rokodowany numer vin

Wartość
Numer podwozia WBAAL11000AX19031
Kod typu AL11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E46 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M43/TU
Pojemność skokowa 1.90
Moc 77
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)
Data prod. 2000-06-16

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Wew. lust. wst. z automatyką przyciemn.
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A FOGLIGHTS Reflektor przeciwmgłowy
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S606A NAVIGATION SYSTEM BUSINESS Radionawigacja
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE M Technic Pakiet aerodynamiczny
S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME Wysoki połysk Shadow-Line
S772A INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Obicie podsufitki, antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S788A M LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. indywid.
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi po niemiecku
P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki



Temat: Wideorejestratory - link z innego forum
Lista nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem w Warszawie i okolicach.

Treść z forum Civica - mam nadzieję, że nie mają żalu, że podkradłem. Może się komuś przyda, chociaż nie życzę nikomu.

Warszawa
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- czarny Ford Mondeo II, nr rej. WW 5283V
- czarne Volvo V50, nr rej. WW 9718R
- grafitowy Ford Mondeo II, nr rej. WW 7428A
- grafitowy VW Passat B6, nr rej. WND Y006
- granatowy VW Passat B6, nr rej. WN 81625
- granatowy Ford Mondeo, nr rej. WW 1824F
- niebieski Opel Vectra C, nr rej. WWL CL46
- srebrny Ford Mondeo II, nr rej. WI 90744
- srebrny Ford Mondeo II, nr rej. WI 99066
- srebrny VW Passat B6, nr rej. WZ 80742
- wiśniowy Opel Vectra C, nr rej WL 69738
- zielony Ford Mondeo II, nr rej. WB 87451
- zielony Ford Mondeo, nr rej. WI 90107
- zielony Peugeot 307, nr rej. WB 87025
- złoty Opel Vectra C, nr rej. WI 90754
- złoty Opel Vectra C, nr rej. WI 90571

Oznakowane radiowozy wyposażone w wideorejestrator:
- Ford Focus Combi, nr rej. HPZ A715 - nr boczny ZZ 083
- Ford Focus Combi, nr rej. HPZ A738
- Skoda Octavia, nr rej. HPZ A919 - nr boczny ZZ 259

Nieoznakowane motocykle wyposażone w wideorejestrator:
- granatowe BMW, nr rej. WD 6183
- granatowe BMW, nr rej. WL 0436
- srebrna Honda, nr rej. WK 1584

Pojazd wyposażony w fotoradar:
- biały (oznakowany - SM) Peugeot Partner, nr rej. WI 7652C
- biały (oznakowany - SM) Peugeot Partner, nr rej. WI 7681C

Mobilne centrum obserwacji:
- biały Mercedes Sprinter, nr rej. WU 18469
- biały VW LT, nr rej. WU 56323

Legionowo
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- bordowa Skoda Octavia, nr rej. WL 28005
- granatowy Ford Mondeo, nr rej. WL 28011

Centrum Szkolenia Policji Ruchu Drogowego:
- niebieski Ford Mondeo III, nr rej. WL 28046
- piaskowy Opel Vectra C, nr rej. WL 28049
- srebrny Opel Vectra C, nr rej. WL 28048
- srebny Opel Vectra C, nr rej. WL 28052
- srebny Opel Vectra C, nr rej. WL 28053
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WL 28045
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WL 28047

Nieoznakowany pojazd wyposażony w foto/wideoradar Iskra:
- granatowy Opel Astra Combi, nr rej. WL 36511

Mińsk Mazowiecki
Nieoznakowany pojazd wyposażony w wideorejestrator:
- srebrny Opel Vectra C, nr rej. WM 32786 - chwilowo nieaktywny, ale w zamian częste występy "warszawskich" Passatów
- złoty Fiat Brava ?

Nowy Dwór Mazowiecki
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. MGM E994
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WB 87451
- srebrna Skoda Octavia (kombi), nr rej. WND Y003

Nieoznakowany pojazd wyposażony w przenośny fotoradar:
- białe Daewoo Nubira (kombi), nr rej. WND H815

Piaseczno
Nieoznakowany pojazd wyposażony w wideorejestrator:
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WPI 04LA

Pruszków
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- bordowa Skoda Octavia, nr rej. WPR 83K2
- grafitowa Skoda Octavia, nr rej. WPR 79K2
- srebrny VW Passat B6, nr rej. WPR 98GP
- zielona Skoda Octavia, nr rej. WPR 82K2

Wołomin
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- ciemnozielony Opel Vectra C, nr rej. WWL 8VG3

Przydział do jednostki nie oznacza że dane auto "gościnnie" nie wystąpi na "innym" terenie. Radiowozy z ww. jednostek jeżdżą rotacyjnie między tymi jednostkami!



Temat: Właśnie ukończyłem kurs na koparki i koparko-ładowarki .

Wcześniej zastanawiałem się nad kupnem minikoparki ... i myślałem o sposobie transportowania jej . Mogłem zrobić kurs na "E" do "D" i kupić przyczepkę , ale to chyba zły pomysł , bo musiałbym zmienić samochód na silniejszy . Mam tylko osobowy Audi . VW LT 46 to jedyny "majątek " , za który mogę kupić minikoparkę. Wybrałem inne rozwiązanie . Kupiłem autolawetę Iveco . Myślę że to najlepsze wyjście . Jak nie będzie pracy na minikoparkę ( zima) , to może zarobię na transporcie autolawetą.
Nie chcę iść do pracy do kogoś i pracować dla kogoś . Cokolwiek kupię to praktykę zdobędę na swoim sprzęcie. Jak pisałem , nie ma w okolicy minikoparek , ale ciągle widzę jak ktoś holuje na przyczepie taki sprzęt na robotę , chyba z wypożyczalni . Ale dziękuję za radę . Cały czas myślę jak i gdzie szukać pracy na taki niszowy sprzęt.


Witam kolegów

Jako, iż jest to mój pierwszy post na tym forum to chciałbym się przywitać ze wszystkimi.
Nawiązując do tematu, osobiście zrobiłem kurs operatora kop-ład tylko dlatego bo miałem okazję zrobić go za free. Byłem pewien, że bez doświadczenia mogę pracy nie dostać nie posiadając uprawnień. Gdy takowe zdobyłem zacząłem poszukiwania pracy. Po kilku miesiącach otrzymałem szansę nauki na JCB 4CX, niestety wylądowałem na CAT 301,5 (miniaturka). Obsługa miniaturki wcale nie jest taka prosta, wbrew ogólnemu myśleniu. Znając ruchy w koparce nie znaczy, że umiemy kopać. Byle cep usiądzie w takiej maszynce i w prostej linii każdy wolniej lub szybciej będzie kopał. Przez kilka miesięcy pracy na miniaturce uświadomiłem sobie jak wiele można nią zrobić. Wszystkie ogródki, skarpy, zmarźlina, głazy, grube korzenie, błoto na pół metra, pagórki na które trzeba wjechać po kilkanaście metrów różnicy pod kątem ponad czterdzieści stopni. Jeśli obawiam się wywrotki to zapinam pas, wychodzę z założenia albo to zrobię albo będę leżał. Pierwsze to praktyka, a później możesz myśleć o własnym sprzęcie. Jestem na tym forum z tego samego powodu, chcę kupić własny sprzęt. Ale z rynku na którym się znajdujemy, doświadczenie nie zapewni Ci dochodów. Musisz umieć zapewnić sobie robotę, a samo czekanie aż ktoś do Ciebie zadzwoni by mu wykopać 30 metrów wykopu pod fundament nie zapewni zysku. Ja rozważam kupno miniaturki ze związaniem tego z jakąś kompleksową obsługą typu "oczyszczalnie szamba przydomowe od a do z". Czyli kopanie pod takie szambo to tylko część usługi. Też do końca nie jestem pewien czy miniaturka to dobry pomysł, może coś większego to lepsze rozwiązanie, ale narazie nie posiadam na nią większego doświadczenia, powoli rozsądnie rozważam co mi się opłaci. Na swoje pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam. Ale moja rada, pierwsze to praktyka, poświęć na to minimum pół roku, sprawdzisz czy jest to to czego chcesz.

Pozdrawiam

MOJSZA



Temat: Rozkodowanie VIN

Witaj Radek540V8
widzę, że na forum za to co robisz jesteś w czołówce
Mam nadzieje, że nie bedzie problemu dla Ciebie
sprawdzić mój VIN : WBANC71000B639470
bedę Ci dozgonnie wdzięczny:)
Z góry dziekuje i pozdrawiam


Wyposażenie

Dane pojazdu

Art. Wartość
Numer podwozia WBANC71000B639470
Kod typu NC71
Typ 530D (EUR)
Typoszereg E E60 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M57/TU
Pojemność skokowa 3.00
Moc 160
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor SILBERGRAU METALLIC (A08)
Tapicerka STOFF/LEDER REACT/OREGON/ANTHRAZIT (FBAT)
Data prod. 2004-02-19

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S169A EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM Redukcja spalin EU 3
S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów
S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Zaczep holowniczy zdejmowany
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Wew. lust. wst. z automatyką przyciemn.
S442A CUPHOLDER Uchwyt do napojów
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Regulacja fotela przedn. elektr. Memory
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja
S540A CRUISE CONTROL Regulacja prędkości
S588A LT/ALY WHEELS/STAR SPOKE 115 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 115
S606A NAVIGATION SYSTEM BUSINESS System nawigacji Business
S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Instalacja tel. kom. z Bluetooth
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi po niemiecku
S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju
S8SBA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC Aktywacja syst. telem. char. dla kraju
S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Aktywacja syst. telem. char. dla kraju
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S8SPA COP CONTROL Sterowanie CO2

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki



Temat: Polo, opony i serwis - bardzo długie
Witam,
Będzie trochę o VW Polo, oponach i serwisie VW (o tym ostatnim to może nawet
śmiesznie).
Kiedyś coś wspomniałem o problemie, jaki miałem (mam nadal?) w moim
samochodziku i zostałem poproszony (na priv) o bliższy opis. Zdecydowalem się
opisać całą sytuację na grupie, bo może takich jak ja jest więcej (wiem, że są
tylko może nie na tej grupie).

Otóż:
Mój samochodzik to Polo 1.4 16V 75KM 2001 na 185/55R14 ContinentaCP (oryginalne
opony z salony, rozmiar standardowy w tej wersji), kupiony w Auto-Forum w
Płocku. W miarę wzrastania przebiegu zacząły coraz bardziej hałasować opony.
Jak wiadomo człowiek przyzwyczaja się do tego i nie mając porównania z innymi
samochodami wydaje mu się, że wszystko jest bez zmian, albo też mówi
sobie "wydaje mi się". Jednak po ok 35 tys. km zdecydowałem się to sprawdzić.
Zdjąłem koła i okazało się, że obie opony z tyłu są zniszczone (lub wg innych
zużyte). Zniszczenie polega na tym, że bieżnik zużyty jest nierównomiernie, tzn
od wewnętrznej strony co drugi, trzeci klocek jest dużo bardziej zużyty, tak ok
1,5-2,5mm więcej niż pozostałe. Na pozostałej części opony zużycie jest
standardowe, czyli właściwie znikome. Można nazwać ten efekt ząbkowaniem +
wybijaniem opon. Powoduje to zwiększone hałasowanie opon, aż do stanu kiedy
hałas jest tak duży, że nie da się już jeździć (to oczywiście subiektywne
uczucie).
Zdecydowałem, że jadę z tym do serwisu (tam, gdzie kupowałem samochód, czyli
Auto Forum w Płocku), nie będę przecież co 30kkm wymieniał 2 opon, szczególnie,
że 1 opona w tym wymiarze kosztuje =270 PLN.
W serwisie:
1 wizyta - Najpierw próba wmówienia mi, że "USZKODZENIE MOGŁO POWSTAĆ W WYNIKU
RÓŻNICY CIŚNIENIA KÓŁ!!!" (w jednym było 2,2 bara, w drugim 2,3), potem
zamienili opony przód z tyłem, żeby "sprawdzić, czy to uszkodzenie nie powstało
ostatnio, przejedzie Pan 500km i sprawdzimy".
Teraz to dopiero zaczęło hałasować! Na tyle tego nie było tak słychać, bo jest
lżejszy, ale na przodzie to po prosu zaczęło wyć!!!
2 wizyta (po około tygodniu) - przemęczyłem jakoś te 500 km i ich szczęście, że
te drugie się nie zniszczyły, bo chyba zażądałbym wymiany opon za zniszczenie
drugiej pary. W tej chwili było wiadomo (wg mnie), że zużycie opon było
długofalowe tzn od nowości. Przestraszyłem się, że to wada fabryczna samochodu,
a w tym modelu zawieszenia tylnego się nie reguluje (w sensie ustawienia
zbieżności). Wymusiłem na nich kontrolę zawieszenia. Wyniki: amortyzatory - 66
i 67% czyli ok, odchylenie geometrii: przód 0,1 mm, tył: 3,8 mm (nie wiem czy
to dużo i nie wiem jak to sprawdzić, może ktoś wie). Na moje pytanie, czy to
nie za dużo padła odpowiedź: "to nie ma znaczenie, bo gdyby coś było krzywo, to
opony zużywałyby się dużo szybciej, równomiernie, od środka, lub od zewnątrz
jak np przy złej zbieżności, A W OGÓLE TO NIE MA CO PATRZEĆ NA TEN WYNIK BO U
NAS NA WARSZTACIE MASZYNA JEST ZAMONTOWANA W ZŁYM MIEJSCU I TRZEBA NA NIĄ
WJEŻDŻAĆ PO ŁUKU, A JAK SIĘ WJEŻDŻA PO ŁUKU TO WYCHODZĄ ZŁE WYNIKI!!!
W takim razie pytam dalej: Jaka jest w takim razie przyczyna niszczenia opon?
Po około godzinie pokazują mi jakieś niemieckie papiery z żółtych książeczek,
których treść jest mniej więcej następująca: ząbkowanie opon jest normalnym
zjawiskiem, należy zamienić opony na krzyż i po ok 1000 km problem zniknie. Nie
uwierzyłem, bo niby jak w ciągu 1000 km opona miałaby się wyrównać, skoro
nierówności są rzędu 2 mm, ale właściwie co miałem zrobić, nie podważałem
wiarygodności tych książeczek i padła decyzja: ZAMIENIAMY KOŁA NA KRZYŻ.
Tu zagadka: ile razy trzeba umieścić samochód na podnośniku w salonie VW, żeby
zamienić koła na krzyż?
Odp. 3 RAZY!!!, za PIERWSZYM razem zamienili na krzyż, tylko że zapomnieli, że
poprzednim razem zamienili przód z tyłem, a więc znowu te zniszczone opony
wylądowały z tyłu (choć po przeciwnych stronach). Oczywiście nie zauważyli
pomyłki, dopiero ja, tknięty przeczuciem, to sprawdziłem gdy miałem odjeżdzać.
Za DRUGIM razem zamienili opony z prawej strony, ale po prawej to już
zapomnieli. Dopiero po mojej kolejnej interwencji, TRZECIM razem zamienili
prawą stronę i w końcu było ok.
Siedząc w salonie byłem również świadkiem następującej reklamacji:
samochód nowy VW LT (dostawczy) kupiony na firmę; błąd w ustawieniu zbieżności
2 stopnie; zanim właściciele się zorientowali przednie opony były do
wyrzucenia. DEALER ŻĄDAŁ ZAPŁATY ZA NOWE OPONY!!! I pewnie mu się to udało, bo
ludzie byly raczej zrezygnowani i nawet mocno nie protestowali.

Zgodnie z moim przypuszczeniem przejechanie tego 1000 km nic nie dało, ale z
racji tego, że wyjeżdżałem na urlop za granicę kupiłem 2 nowe opony (Kleber
Viaxer 2x274PLN) i założyłem je na przód, a te Continentale z przodu poszły na
tył. Te z tyłu leżą w garażu i krachcieją.
Żeby wymienić te opony pojechałem do gumiarza (na Wolskiej w W-wie),
zatrzymałem się ok 50 m od warsztatu. Przypadkowo stał przed warsztatem i mnie
widział. Podchodzę i mówię mu, że mam taki to a taki problem z oponami na on mi
na to:
- Polo na Continentalach CP, miałem już takich przypadków kilkanaście, trzeba
wymienić opony.
Zamurowało mnie. Powiedział mi jeszcze, że ten problem jest nie tylko w Polo
ale również w Passatach do których wstawiali (jeszcze wstawiają?) jakieś gówno
co się nazywa Dunlop SP i również kwalifikuje się do wymiany.

Podsumowanie:
1) musiałem kupić 2 nowe opony (z założeniem ok 600PLN),
2) dalej nic nie wiem, ale mam nadzieję, że to wina opon ContinentalCP, a nie
samochodu i nie będzie się powtarzać
3) jestem o tyle mądrzejszy, że teraz zmieniam kierunek toczenia się opon co
5kkm, może to coś pomaga
4) do serwisu Auto Forum w Płocku więcej nie pojadę!!!

O żółtych książeczkach VW:
to są jakieś papiery, które (IMHO) służą do tego, żeby wmówić klientowi, że
wina nie leży po stronie VW, tylko czegoś innego. Są tam takie fajne rozdziały
jak: ARGUMENTACJA PRZY ROZMOWIE Z KLIENTEM!!! Wiedzieliście, że są takie
książeczki? Ja dopiero teraz się dowiedziałem. Mam wydrukowane dwie strony,
dotyczące właśnie opon. Jak ktoś chce to służę.

Moim poprzednim samochodem, Corsa 92r robiłem, z tyłu, na Michelin 130kkm, a na
Dębicy 100kkm, bez żadnego przekładania opon ani innych cudacznych wyczynów.

Pozdrawiam,
Rafał Benesz

PS. Jak ktoś doczytał do końca i uznał że moja wypowiedź jest sensowna, to może
niech wyśle mi coś na priva, żebym widział, że nie na próżno się produkowałem.
Sorry za polskie litery, ale już mi się nie chciało zmieniać wszystkiego.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl