Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: Forum NEOPLAN





Temat: chyba nie udal sie populizm Kaczynskiego
Witam,


A, i naprawdę można by te
autobusy określać w jakiś bardziej kulturalny sposób.


A czemu? Uwazam, ze sympatyczna nazwa.


Fajne określenie jak na np. Bovy Transludu.


Podejrzewam, ze nawet jesli jezdzilyby luksusowe Neoplany, tez by sie tak na
nie mowiono.
Zreszta jakie ma to znaczenie?


Aha, i samochody
prywatne korkują centrum znacznie bardziej.


Tadziu, nie przekomarzajmy sie, bo dojdziemy do wniosku, ze z centrum trzeba
usunac przede wszyystkim ludzi bo oni sa winni korkom.
A chodzi przede wszystkim o to, ze te przystanki postojowe w centrum to
wymyslil ktos na niezlym kacu.
Bardzo smiesznym jest jak podjezdza wsiobus na przystanek przy Forum i sobie
stoi kilka minut.
Nie wiem czy prywatne firmy transportowe placa za wykorzystanie tych
przystankow, czy nie, ale:
1. jesli placa to moze niech placa za wjazd na parking pod PKiNem, gdzie
beda sobie stac do woli a miejsce jak najbardziej centralne.
2. Jesli nie placa, to niech zaczna placic do diabla a jak zaczna to patrz
punkt 1.
3. Moze jakis mis puszysty, odpowiedzialny za inzynierie ruchu i
bezpeczenstwo (to pewnie juz dwoch) spowoduje, by odpowiednie sluzby
wreszcie zainteresowaly sie co sie dzieje na ulicach.

BTW.
Ostatnio byla kolejna kontrola taboru  MZA, jakie sa wyniki?
Czy ktos kontroluje wsiobusy?







Temat: 116Na/1 - nr 3017 z W-wy w Poznaniu



| A co powiesz o wyswietlaniu nazw przystankow
| w poznanskich Manach i Neoplanach? Nie jest to co prawda zapowiedz,
| ale jednak to dziala i niewatpliwie mozna to podpiac pod bajer.
| BTW: W Gdańsku, kiedy były zapowiedzi w tramwajach, równolegle do tego
| wyświetlany był następny przystanek na wyświetlaczu.
| A teraz po głośnikach zostały tylko załatane dziury...

Bo, jak wiadomo, głośniki z tramwajów znakomicie pasują do "malucha".


Ja za to słyszałem, że w Poznaniu z wyremontowanych 105Na/105Nd ZNT (Zakład
Naprawy Tramwajów) kasuje głośniki i zostawia niczym nie załatane dziury w
suficie.


Przy
okazji, to u nas podobno nie zapowiadają, bo motorniczy wstydzą się
swoich
sznaps-barytonów i powiedzieli, że na forum publicznym to oni słowa
głośno
nie powiedzą. Co nie przeszkadza puścić co jakiś czas ciężkiej wiąchy,
jak
ktoś zbyt "aktywnie" jeździ przed tramwajem samochodem.


Zdarza się. Czasem dzwonią, a czasem rzucają "mięsem". Głównie w takich
miejscach, gdzie samochody kolidują z tramwajem (np. Most Królowej Jadwigi,
Głogowska, do niedawna jeszcze przejazd pod torami na Hetmańskiej.







Temat: 116Na/1 - nr 3017 z W-wy w Poznaniu





| A co powiesz o wyswietlaniu nazw przystankow
| w poznanskich Manach i Neoplanach? Nie jest to co prawda zapowiedz,
| ale jednak to dziala i niewatpliwie mozna to podpiac pod bajer.
BTW: W Gdańsku, kiedy były zapowiedzi w tramwajach, równolegle do tego
wyświetlany był następny przystanek na wyświetlaczu.
A teraz po głośnikach zostały tylko załatane dziury...


Bo, jak wiadomo, głośniki z tramwajów znakomicie pasują do "malucha". Przy
okazji, to u nas podobno nie zapowiadają, bo motorniczy wstydzą się swoich
sznaps-barytonów i powiedzieli, że na forum publicznym to oni słowa głośno
nie powiedzą. Co nie przeszkadza puścić co jakiś czas ciężkiej wiąchy, jak
ktoś zbyt "aktywnie" jeździ przed tramwajem samochodem.





Temat: Idzie ku lepszemu? Konkurencja w przewozach pasażerskich :)


Uwazasz, ze kazdy powinien mieć własne zatoki, wiaty, brygady przystankowe
itd? Dopiero wtedy zablokowałoby sie wszystko. Płacą to stoją, Stoją bo
płaca.


Płacą za krótkotrwałe zatrzymywanie się w celu zabrania pasażerów a nie
traktowanie przystanku pod Forum jako pętli..., a tak to miejsce traktują i
temu się sprzeciwiami. ZTM nie wyraził zgody na pętle tylko na "przystanek
przelotowy".


Proponuję zwalczać prywaciarzy lepszą obsługą, niższymi cenami,
czyściejszym
taborem, uśmiechnietym i zyczliwym personelem, a nie wyganiając ich do
lasu,
bo to moje.


A ja proponuję dokładnie przetrzepać ich tabor i dla twojego i mojego
bezpieczeństwa. Nie twierdzę, że wszystko czym jeżdżą to strucle, ale
wyeliminujmy tych którzy chcą nas pozabijać.


Rozumiem, ze według kolegi się ITD się czepia. Być może, ale czy czepia
sie
pojazdów MZA jakoś szczególnie złośliwie?


NIe... kolega tak nie uważa... bo młotki też być powinny, tak jak uważam za
głupotę śrubowanie otworów do uruchomienia awaryjnego otwarcia drzwi w
Jelczach czy Neoplanach... to jest naganne, jednak nie róbmy afery, że 20%
autobusów to rozpadające się i zagrażające życiu sztrucle, bo to dość
niesprawiedliwe. Proszę o dokładny wykaz uchybień... wtedy możemy rozważyć w
dyskusji kto ma rację.

A co do "czepiamia się MZA"... autobusy MZA w przeciwieństwie do otwockich
strucli nie uciekały z trasy po to tylko, żeby nie poddać się kontroli.

Pzdr
Kamilus





Temat: chyba nie udal sie populizm Kaczynskiego


| A czemu? Uwazam, ze sympatyczna nazwa.

IMHO ta nawa ma znaczenie silnie pejoratywne.


Skoro zrobiło się głosowanie chciałbym również w nim uczestniczyć:
Według mnie 'wsiobus' nie jest nazwą pejoratywną. W każdym razie ja
takich intencji nie miałem.
Też mieszkam na Urynowie, ale tego miejsca wsią już nie nazywam pomimo:
- w pobliżu jest gospodarstwo wiejskie Kaniewskiego.
- ROBBO 1/2/3/itd do sadzu naprzciw mojego okna kilka(naście) lat temu
przychodził palić ogniska i żłopać swoje pierwsze browce ;).

Znajomi mieszkający w okolicach Warszawy mówią o swoich okolicach wieś
bez ogródek. Jedyne czego im nie zazdroszczę to komunikacja. Sąo właśnie
miejsca, gdzie wsiobusy powinny dojechać. Ale powinny dojeżdzać z
końcowych stacji metra i szybkiej kolejki miejskiej.


| Podejrzewam, ze nawet jesli jezdzilyby luksusowe Neoplany, tez by sie tak na
| nie mowiono.
| Zreszta jakie ma to znaczenie?

Ma znaczenie. Bo piszesz o trupach blokujących Centrum. A większość to
nie żadne trupy. Śmiem twierdzić że na liniach ZTM-u ilość starych i
zużytych autobusów jest podobna. Tylko przewoźnicy wynajęci przez ZTM
nie puszczają ich do Centrum tylko na peryferia. Dla mnie nie ma
znaczenia czy pojazd ma rok czy 15 lat. Ważnie żeby był sprawny
technicznie i czysty. Poza tym zwróć uwagę że przystanki blokuja nie
wszyscy przewoźnicy a tylko niektórzy i na niektórych liniach. Prawo
jest - tylko trzeba je egzekwować. Ale tak SM ma zapewne inne zadania
niz pilnowanie porządku.

| Bardzo smiesznym jest jak podjezdza wsiobus na przystanek przy Forum i sobie
| stoi kilka minut.


Chłopaki! Wy rozmawiacie o całkkiem innym taborze. Porównywanie starych
śmierdzących białoruską ropą złomach z rzetelnymi przewoźnikami nie da
konkluzji.

Po wtóre, jak sięgam pamięcią wstecz to nie widziałem dworca
autobusowego w centrum dużego miasta europejskiego ani porządnego miasta
  azjatyckiego.
PeKaSy nie bez przyczyny mają dworce w sensownej odległości od Centrum.
Wsiobusom pozwala się barykadować centrum i główne arterie wylotowe.


Na Wilanowie 4 z 22 skontrolowanym autobusowm zabrano dowody
rejestracyjne.


Błagam, litości! Mieszkałem w Wilanowie pierwsze 27 lat życia.
_W_Wilanowie_ mieszkałem. '_Na_Willanowie_' to był PAN. Ale Pana już nie
ma na Wilanowie. Autobusów na nim nie ma również.





Temat: chyba nie udal sie populizm Kaczynskiego


A czemu? Uwazam, ze sympatyczna nazwa.


IMHO ta nawa ma znaczenie silnie pejoratywne.


Podejrzewam, ze nawet jesli jezdzilyby luksusowe Neoplany, tez by sie tak na
nie mowiono.
Zreszta jakie ma to znaczenie?


Ma znaczenie. Bo piszesz o trupach blokujących Centrum. A większość to
nie żadne trupy. Śmiem twierdzić że na liniach ZTM-u ilość starych i
zużytych autobusów jest podobna. Tylko przewoźnicy wynajęci przez ZTM
nie puszczają ich do Centrum tylko na peryferia. Dla mnie nie ma
znaczenia czy pojazd ma rok czy 15 lat. Ważnie żeby był sprawny
technicznie i czysty. Poza tym zwróć uwagę że przystanki blokuja nie
wszyscy przewoźnicy a tylko niektórzy i na niektórych liniach. Prawo
jest - tylko trzeba je egzekwować. Ale tak SM ma zapewne inne zadania
niz pilnowanie porządku.


Bardzo smiesznym jest jak podjezdza wsiobus na przystanek przy Forum i sobie
stoi kilka minut.


A gdzi ejest SM i Policja? Woli wlepiać mandaty kilkadzeisiąt metrów
obok na tzw. patelni...


3. Moze jakis mis puszysty, odpowiedzialny za inzynierie ruchu i
bezpeczenstwo (to pewnie juz dwoch) spowoduje, by odpowiednie sluzby
wreszcie zainteresowaly sie co sie dzieje na ulicach.


Właśnie. Bo przepisy sa tylko nie ma nikogo kto chciałby je
egzekwować.


Ostatnio byla kolejna kontrola taboru  MZA, jakie sa wyniki?


Na Wilanowie 4 z 22 skontrolowanym autobusowm zabrano dowody
rejestracyjne.


Czy ktos kontroluje wsiobusy?


Ten sam IDT który kontrolował ostatnio autobusy MZA. Kontroluje
wszystkich przewoźników. Np. robi to przynajmniej 2-3 razy w miesiącu
na trasie do Legionowa na wysokości Bukowa.

Zdrówko





Temat: APEL do Warszawiaków
Witam,


Czemu wsiobusom?
Ja od ostatnich paru miesięcy mam przyjemnośc jeździć do Józefowa do
narzeczonej.


No to na wieś -:))


Nie narzekam... komfort jazdy znacznie wyższy niż w autobusach MZA.
Szybko, wygodne fotele, mili kierowcy, można wysiąść gdzie się chce.


No właśnie, zatrzymują się byle gdzie i to często dosyć niespodziewanie.
Ciekawe czy mają wykupione ubezpieczenie na wysiadanie gdziekolwiek czy
tylko na wyznaczonych przystanach.
Tak jest zdaje się w komunikacji miejskiej (zdaje się pomijając sytuacje
awaryjne).

Zapytaj kierowcy jak będziesz jechał na wioskę do do narzeczonej :)))))


Dodam, że odjeżdżają spod Rotundy (Al. Jerozolimskie) w kierunku
Stadionu.


Spod Rotundy w kierunku Stadionu?
Czy aby nie spod hotelu Forum (Sofitel)?
J stoją tam po kilka długhich minut, czasem blokując miejsce dla MZA?

Popatrz się jaki bałagan robi się na Marszałkowskiej, gdy zjedzie się zgraja
wsiobusów i stoją tam grzejąc silniki (teraz może odpuszczą).
A na ich przystankach jest napis, że przystanek jest (tylko) przejazdowy.

Nieumiejętność zorganizowania odpowiednich miejsc dla krańców tych linii
świadczy o nieudolności urzędników za to odpowiedzialnych.
Nieegzekwowaniene znaków zakazu zatrzymywania się wobec kierowców, zbyd
długiego "postojowania" na przystankach wspólnych z MZA to tymczasem kwestia
lenistwa odpowiednich służb.

I jeszcze słówko na temat nazwy, której używam.
Jeśli ktoś wprowadzi na takie trasy nawet Neoplany, Mercedesy czy Bovy
najlepszej klasy turystycznej, to nadal będą to wsiobusy.
Przyjrzyj się im.
Każdy inny od sasa do lasa.

:))





Temat: Totalna anarchia krakowska

:       To chyba przesada. Mam wrazenie, ze malo korzystasz z komunikacji
: w innych miastach.

Nie. Ostatnio jezdzilem po Warszawie i Poznaniu.
Genialny wynalazek: podwojne przystanki (dwa tramwaje jeden za
drugim), w Krakowie nie istnieje (kiedys tak bylo) - MPK chyba zalezy
na tej sredniej 13 km/h.
Aha, ostanio wyslalem list do MPK (e-mail - adres byl podany na
stronie http://www.mpk.krakow.pl) - po 2 h przyszla odpowiedz od...
daemona :-)))  ze nie ma takiego konta, he, he...
Chodzilo mi o to, by zjezdzajace do zajezdni autobusy zabieraly ludzi
z przystankow. MPK moze ma nowoczesny tabor, ale nadal tylko telefony
dzialaja skutecznie.

: uwage, ze sa sukcesywnie wymieniane. Dla Krakusa jazda Scania, Neoplanem,
: czy nowymi Jelczami to norma. Zwroc uwage nawet na siebie: jestes
: zdegustowany, bo przyjechal stary Ikarus :)

To byl moj blad. Tak naprawde, to kierowcy ikarusow jezdza czasem
znacznie szybciej niz tych wszystkich neoplanow i scani (bo sie tak
nie pieszcza z autobusami). Poza tym w ikarusach zawsze jest czym
oddychac.

: wylacznie miasta, gdzie jest tak samo lub drozej (czy ktos wie, gdzie jest
: taniej?).

duzym plecakiem zaplacilem 1,8 zl. W Krakowie za to samo zaplacilbym
3 zl. To prawie 100% roznicy.

: Do tego w miare rozsadna polityka biletowa (np. bilety czasowe z
: mozliwoscia przesiadki i masa latwo dostepnych okresowych).

Bilety czasowe sa na min. godzine. Tymczasem jak sie jedzie 1,2 albo
3 przystanki, to taki bilet nie ma sensu.

A jak jade 1 przystanek i sie przesiadam - to jeszcze gorzej.
Mimo wszystko w Poznaniu lepiej to wymyslili.

:       Brak obwodnicy owszem. Ale trzeba przyznac, ze jest wymierny
: postep. Jak sie wychyle to widze sobie przez okno autostrade do Opatkowic.
: Calkiem duzy ruch przez nia idzie i to glownie ciezki. Tych wozow nie ma
: na Alejach :) Swoja droga, dokad ta autostrada juz jest czynna? Do
: Kurdwanowa czy dalej?

Nie, tylko do Opatkowic. Zreszta w 1997 obwodnica nie byla
finansowana z tzw. "Centralnych inwestycji". Nie predko zostanie
dokonczona. Poza tym w ciagu ostatnich 10 lat ilosc samochodow
wzrosla 2-3 krotnie (rozne zrodla). Na te same drogi.

: Faktem jest, ze korkow w Krakowie predko sie raczej
: nie rozladuje. Sadze jednak, ze to w glownej mierze silny wzrost ruchu
: lokalnego. Aleje moglaby rozladowac tylko nowa trasa polnoc-poludnie, ale
: to chyba niepredko. Autobusom moglyby troche pomoc jeszcze silniejsze
: uprzywilejowania (specjalne pasy) i zdaje sie, ze idzie w tym kierunku
: (vide Limanowskiego-Wielicka).

Owszem, ja bym dodal np. specjalny pas na Rondzie Grunwaldzkim od
Forum pod Muzeum Sztuki Japonskiej. To by zaoszczedzilo jakies 5-8
minut, a nie wymagalo powaznych inwestycji. Pasy dla autobusow mozna
wydzielac kraweznikami (tak np. jest na bulwarach wzdluz Sekwany
kolu Luwru w Paryzu) - autobusy maja tam osobne swiatla itd. itp.

: Co do roweru - przy obecnej pogodzie zadna sila mnie nie zmusi do
: jechacnia rowerem - poza tym nawdychalbym sie spalin za wsze czasy.

Wlasnie. Zwlaszcza ze jak nie da sie jechac inaczej, jak wzdluz
samochodow :-(

:       A. Dlatego, ze mimo duzego szumu, alejek dla rowerow jest
: stanowczo za malo. Rajcy miejscy chyba nie wierza, ze ktos moze chciec
: jezdzic rowerem z Kurdwanowa, czy Prokocimia :)

Rajcy po prostu nie jezdza rowerami. Z perspektywy wlasnego samochodu
inaczej mysla o rowerach i potrzebach rowerzystow.

_/\__/\_/\___           http://mx.irc.pl/~adbartos/
ZHR on-line!    <     http://www.zhr.webmedia.pl/





Temat: Totalna anarchia krakowska


:  To chyba przesada. Mam wrazenie, ze malo korzystasz z komunikacji
: w innych miastach.
Nie. Ostatnio jezdzilem po Warszawie i Poznaniu.
Genialny wynalazek: podwojne przystanki (dwa tramwaje jeden za
drugim), w Krakowie nie istnieje (kiedys tak bylo) - MPK chyba zalezy
na tej sredniej 13 km/h.


        Hm. Nie wiem, czy genialny, musze sie zastanowic. Ale tam, gdzie
tramwaje jezdza najwolniej, to chyba nie takie latwe. Aczkolwiek pod
Dworcem Glownym spokojnie moglyby sie zatrzymywac dwa pociagi naraz.


Aha, ostanio wyslalem list do MPK (e-mail - adres byl podany na
stronie http://www.mpk.krakow.pl) - po 2 h przyszla odpowiedz od...
daemona :-)))  ze nie ma takiego konta, he, he...
Chodzilo mi o to, by zjezdzajace do zajezdni autobusy zabieraly ludzi
z przystankow. MPK moze ma nowoczesny tabor, ale nadal tylko telefony
dzialaja skutecznie.


        Popieram w calej rozciaglosci :) Ale chyba jednak wyslales pod zly
adres. Z tego, co sie orientuje, to MPK zawiera umowe na przewozy z
Miastem. I dopoki miasto nie zaplaci w jakis sposob (czy inaczej
uwarunkuje to w umowach) autobusy zjezdzajace na zajezdnie nie beda
zabieraly ludzi, bo kierowcom to sie nie oplaca (oni sie wtedy spiesza :)
Sa juz precedensy, np. 102 zabiera ludzi kursami zjezdzajacymi na
zajezdnie (co prawda tylko do Cracovii, ale dobre i to ).


To byl moj blad. Tak naprawde, to kierowcy ikarusow jezdza czasem
znacznie szybciej niz tych wszystkich neoplanow i scani (bo sie tak
nie pieszcza z autobusami). Poza tym w ikarusach zawsze jest czym
oddychac.


        Jasne. :) Najlepsze do oddychania to sa "trumny" w upalne, letnie
popoludnie (tak kolo 15.30). Dobrze, ze ich juz nie widuje. :)


: wylacznie miasta, gdzie jest tak samo lub drozej (czy ktos wie, gdzie jest
: taniej?).

duzym plecakiem zaplacilem 1,8 zl. W Krakowie za to samo zaplacilbym
3 zl. To prawie 100% roznicy.


        To znaczy jaka maja taryfe w Poznaniu? Bilety 10minutowe?


: Do tego w miare rozsadna polityka biletowa (np. bilety czasowe z
: mozliwoscia przesiadki i masa latwo dostepnych okresowych).
Bilety czasowe sa na min. godzine. Tymczasem jak sie jedzie 1,2 albo
3 przystanki, to taki bilet nie ma sensu.


        Pewnie tak, ale wtedy masz jednorazowke. A gdy wypadam do miasta
do paru punktow rozrzuconych w sporych odleglosciach, godzinowy jest jak
znalazl. W kazdy razie praktycznie wystarcza na odbycie podrozy przez cale
miasto.


A jak jade 1 przystanek i sie przesiadam - to jeszcze gorzej.


        1 przystanek, to albo trzeba miec karte, albo chodzic piechota,
zeby sie oplacilo :)


Mimo wszystko w Poznaniu lepiej to wymyslili.


        Napisz jak, bo ja tam juz bardoz dawno nie bylem.


: na Alejach :) Swoja droga, dokad ta autostrada juz jest czynna? Do
: Kurdwanowa czy dalej?
Nie, tylko do Opatkowic. Zreszta w 1997 obwodnica nie byla


        Ale ostatnio jadac zakopianka widzialem samochody na pasach w
strone Kurdwanowa. Dokad sie da dojechac?


dokonczona. Poza tym w ciagu ostatnich 10 lat ilosc samochodow
wzrosla 2-3 krotnie (rozne zrodla). Na te same drogi.


        To chyba ostrozne szacunki :)


Owszem, ja bym dodal np. specjalny pas na Rondzie Grunwaldzkim od
Forum pod Muzeum Sztuki Japonskiej. To by zaoszczedzilo jakies 5-8


        To znaczy, jak konkretnie go sobie wyobrazasz?


minut, a nie wymagalo powaznych inwestycji. Pasy dla autobusow mozna
wydzielac kraweznikami (tak np. jest na bulwarach wzdluz Sekwany
kolu Luwru w Paryzu) - autobusy maja tam osobne swiatla itd. itp.


        Tak we Francji to standard. Staram sie propagowac takie
uprzywilejowanie komunikacji publicznej w Polsce.

Tomasz





Temat: Gdansk-co ciekawego można zobaczyć?

Witam.


Cześć


W najbliższych dniach wybieram się do Trójmiasta. Chciałbym dowiedzieć
się,
na co zwrócić tam uwagę.Chodzi mi oczywiście o ciekawe linie, busy itp.
Będę
tam w dniach 15-18 sierpnia.


Ja bym przeznaczył jeden dzień na tramy, dwa na busy, SKMkę, etc.
Do wyboru do koloru.

Zacznij gdzieś tak koło 10:00. Wybierz się najpierw spod dworca PKP
w Gdańsku linią 8/13/63 (obojętne) na pętlę Stogi Plaża. Zobaczysz
co jest w niej takiego magicznego - że gdy pierwszy raz tam dawno temu
byłem to mi dech odebrało... Niezły klimat !

Później wróć w stronę Gdańska i wysiądź na przystanku Łąkowa (czy jak się on
tam nazywa). Pytaj o szpital na Łąkowej i gdzie wysiąść. Jak wysiadziesz idź
wzdłuż starych szyn do nieczynnej już :-(( zajezdni na Łąkowej.  Po prostu
odbiera dech jak się idzie tym kawałkiem szyn - klimat zupełnie jakby to był
nadal czas II WŚ lub coś podobnego...

Zaraz koło samej zajezdni poszukaj busa 121 do Dworca - nie wracaj już na
tramwa - po co pedałować dwa razy na piechtę. Na dworcu przesiądź się na
linię 32 - a nuż trafisz na Citadisa ? Dojedź na koniec na pętlę Zaspa.
Jak dojedziesz do Zaspy to wysiądź i pofoć sobie składy - a nuż trafisz na
Citadisy (NGd 99) ? Wczoraj widziałem 2 wozu na linii 32, więc i dziś
i przez kilka dni może będą jeździć.

Później z pętli Zaspa pojedź lub przejdź się w kierunku Gdańska (to tam,
gdzie teraz jeżdżą tramy, druga strona to świat Kalem'owskich robót)
i przesiądź się na zatramwaje. Głównie są przeguby Ikarusy, ale zdarza
się też już dość regularnie jeden Neoplan (długi), a wczoraj widziałem
też i nowego MANa :-)) Wsiądź w autobus i jazda na koniec. Tam bus
zakręca a ty wysiadasz i idziesz na tramwaj. Linia - nieważna. Może
być i 6 jak i 12. Jedziesz aż do Dworca PKP (12) lub PKS (6).
Jak wsiądziesz to po 13 minutach jazdy (może być przyspieszenie jak
,mały ruch) wysil swą uwagę na prawą stroną tramu - tą, gdzie są drzwi.
Powinieneś wypatrzeć zajezdnię na WIta Stwosza. Po zajezdni 2 przystanki
dalej głowa w lewo. Tram wjedzie na Grunwaldzką i już do Gdańska
będzie nią jechał (no, późmniej to już al. Zwycięstwa, ale droga ta sama).
Zaraz po tym jak wjedziesz na Grunwaldzką po lewej stronie zobaczysz
starą zajezdnię techniczną, gdzie stopją same eNki (chyba, że mam słaby
wzrok, ale raczej nie).

Jak dojedziesz do Gdańska tramem to będziesz jechał albo pod mostem
"6" lub na moście "12". Jadąć pod/na moście wysiadasz na przystanku zaraz
za mostem. W przypadku "12" - Dworzec PKP. W przypadku "6" - PKS.
Jak "6" to schodzisz w dół tunele (ruchomne schody :-)) i jesteś pod Dworcem
PKP, skąd zaczynałeś podróż :-)) Teraz czekasz na linię 10 w kierunku Nowego
Portu (przystanek NIE od strony Dworca tylko z drugiej strony - od strony
City Forum (centrum handlowe). Jedziesz "10" (lub 14 - 14 to linia
szczytowa,
któa jeździ od Centrum do Nowego Portu więc Ci pasuje). Wysiadasz w Nowym
Porcie (po drodze, na Klinicznej -= tam gdzoie jest dużo wiaduktów
drogowych -
moęsz wysiąć i podziwiać stary dowrzec tramwajowy. Robi wrażenie !)
Zapytaj się ludzi, gdzie jest zajezdnia. Jest cool - zaj,. robi wrażenie,
a jeśli trafisz na wyjazdy tramów i manewry na ulicy razem z manewrowym
to już w ogołe klimat. Jak Ci się uda to patrz przez pierwszą bramę - tą
nieużywaną
liniowol. Mi się otstanio udało zauważyć zabytkowego Bergmanna w hali, ale
ma on zakaz jazdy po Gdańsku (złe tory ?!? Nie wiem :-((

Zwiedź Nowy Port. Tu możesz obaczyć jak się powinno kłaść tory w całym
Gdańsku a także - na niektórych uliczkach - jak one wyglądały przedtem :-))
Teraz ewakuuj się linią 15 do końca trasy na pętlę Oliwa (znów mijana
zajezdnia techniczna i zajezdnia Wita Stwosza). W Oliwie na pętli
możesz spotkać choppera (1273+1274, 1226+1227, 1300+1299+1309). Dość
często je tam widuję, także 114Na (5001+5002) oraz Mercedesa Citaro
(choć nie widziałem go ostatnio), ale w zamian jest przegub niska(średnia)
podłoga Jelcz (?).
Jak CI starczy sił, czasu i chęci to wal na Siedlce linią "12" i masz całą
sieć w 95%
zaliczoną :-)

Bilet of cource całodzienny 3.10 ulgowy 6.20 normalny. Uważaj ! Karnety
w tramwach są po 3 i 6 zł więc TO NIE SĄ całodzienne.

Enjoy !

Pzdr
Łukasz Bartnik

Powinno Ci to zająć cały dzień :-)
Spis tramów znajdziesz u Krystiana na www.zkmgdansk.glt.pl a parę fotek
u mnie na www.gdanskietramwaje.glt.pl
Powodzenia

PS. 15 sierpnia mogę Ci nawet pomóc zwiedzać - tel. masz na priva

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl