Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla frazy: forum lotnictwo





Temat: O co chodziło z Woodstockiem
fuszi napisał:

>> (JagdGeschwader 6 - eskadra mysliwska)
>
> No bracie, rozmawiasz z człowiekiem po germanistyce!

No wiesz ale ludzie po germanistyce i anglistyce tlumacza tez teksty na
Discovery czy innym National Geographic Channel i noz sie czasem otwiera na
jezykowe kfffiatki typu "pocisk rozpryskowy" (czyli pocisk odlamkowy), "piaty
bieg" (w autopilocie), "wiezyczka" (wieza w czolgu) albo Ejdż I Ej Ti (czyli
pocisk podkalibrowy) etc. Nazewnictwo fachowe to nieco inna zabawa - konik
hobbystow ;-)

> > ktorej odwodca byl as hitlerowskiego lotnictwa Gerhard Barkholm >
>
> Choć umiarkowanie interesuję się klimatami spod szyldu "Dłonie pod pachami
> Wołoszańskiego". Mam nadzieję, że nie będzie to przyczyną bojkotu mojej osoby
> na tym forum?

A dlaczego? Ja mam tez kontakt ze swiatem rzeczywistym ;-)





Temat: Paris Air Show kto jedzie?
interesowac to się interesują ale chyba lepiej i szybciej jest popytać na forach związanych z lotnictwem np forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=15318 pozdr





Temat: Błąd kontrolera lotów
aha, jest bardzo ciekawa dyskusja na ten temat (i inne dotyczace lotnictwa) na
www.airliners.com - idz na aviation forum, nastepnie na civil aviation forum i
sprawdz najbardziej popularne dyskusje



Temat: Polska-Ekwador typujemy
moze ktos nam w koncu sfinansuje, jakas linia lotnicza w ramach nagrody i
bezplatnej promocji lotow na naszym forum.




Temat: przedszkole 113 dlaczego???
przedszkole 113 dlaczego???
to przedszkole na Lotniczej.Dlaczego każda pytana mama odradza mi to
przedszkole? Na forum tez czytałam niezby pochlebne opinie.
Podobno kiepska kadra, to prawda????



Temat: witam! i zaraz pytanie
Kiedyś na forum KC były linki do zdjęć lotniczych okolic Cz. Cieszyna, ale już
nie działają :-(

A satelity Googla niestety nasz region traktują z maleńką rozdzielczością...




Temat: Przelot samolotem we własnym zakresie
Tez latam od 20 lat, ale jakos doliczylem sie kilkanascie linii
lotniczych.Dla ciekawosci moze wymienisz przynajmniej 199.Ta Aruba na
forum bulgarskim pachnie troche snobizmem, nikt nie byl zainteresowany
,gdzie wypoczywasz.



Temat: Dolina lotnicza w Małopolsce?
Dolina lotnicza w Małopolsce?

Sława!
Przemysł lotniczy TW Metals w Rzeszowie
Hurtownia dla Doliny Lotniczej
www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040617/ekonomia/ekonomia_a_17.html
Amerykańska firma TW Metals, jeden z głównych dystrybutorów materiałów
metalowych dla potrzeb przemysłu lotniczego, petrochemicznego i
energetycznego, otworzyła wczoraj w Rzeszowie swoją filię.

- Badaliśmy rynek lotniczy na świecie i doszliśmy do wniosku, że rozwój
przemysłu lotniczego w Polsce, szczególnie WSK Rzeszów oraz innych firm
zrzeszonych w Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza, w tej części Polski jest
wyjątkowo perspektywiczny. Chcemy być bliżej naszych partnerów - mówił Jack
Elrod, prezydent TW Metals.

Amerykańska spółka specjalizuje się w dostawach materiałów na potrzeby fabryk
przemysłu lotniczego na całym świecie. Dotychczas polskie przedsiębiorstwa
musiały sprowadzać je z zagranicy. Szczególnie małe firmy miały z tym spore
problemy. Sprowadzenie niewielkich ilości materiałów znacznie zwiększało
koszty produkcji. - Oprócz WSK w okolicy jest wiele średnich i małych firm,
które mogą teraz na miejscu kupić tyle materiału, ile im potrzeba do
produkcji - podkreśla Bogdan Ostrowski, kierownik działu zakupów WSK Rzeszów.

Z amerykańskiej inwestycji szczególnie zadowolony jest prezes WSK Marek
Darecki, a zarazem twórca Stowarzyszenia Dolina Lotnicza. To przedsięwzięcie
zainicjowane w zeszłym roku zrzesza blisko trzydzieści różnej wielkości firm
lotniczych od Świdnika po Bielsko-Białą. - Przygotowujemy plan marketingowy,
by po wakacjach o Dolinie Lotniczej głośno było w całym świecie. Powstaje
specjalny fundusz, by małe firmy na Podkarpaciu, które produkują np. jedną
część do F-16, stać było na zakup nowoczesnej maszyny. Skład celny TW Metals
stanie się zachętą dla innych, by rozpoczęli produkcję na potrzeby przemysłu
lotniczego, który wyjątkowo dynamicznie rozwija się w naszym kraju -
podkreśla Darecki.

TW Metals Polska należy do Grupy TW Metals z siedzibą w Exton w Pensylwanii.
Posiada 20 oddziałów w USA oraz w Wielkiej Brytanii i Singapurze.

Józef Matusz

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
Nad Łaby brzeg wracamy znów po wiekach!
Ignorant
+++



Temat: W zamachu w Iraku zginął kolejny Amerykanin
Gość portalu: A.D. napisał(a):

> >> Peosze Pana, zamieszczajac spora ilosc materialu na ten
> temat, spotkalem sie z bardzo ordynarnymi, osobistymi
atakami.
> Propaganda swoje, a fakty sie nie licza. Jak zwykl mawiac
> Groucho Marx:" Who you are going to believe - us or
your own
> eyes?" Polecam:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=50&w=6966219

Dokumenty "Northwoods", czyli dowod, ze sztab generalny
rzadu USA juz w 1962 r. jednomyslnie uznal za doskonaly
pomysl, by przy pomocy operacji terrorystycznej przeciw
USA (w istocie rzeczy identycznej z przebiegiem wydarzen
z 11 wrzesnia 2001) zmienic bieg historii, sa powaznym
ostrzezeniem dla kazdego z nas.
"Northwoods" to nic innego jak ujawniony po 40-tu latach
spisek sztabu generalnego USA przeciw samym USA, ONZ-owi,
pokojowi na swiecie i przeciw kazdemu czlowiekowi.

Nie mamy wyboru, musimy wyswietlic 911 i to dokladnie,
bo inaczej nasi psychopatyczni reprezentanci zorganizuja
nam nastepna wojne swiatowa - bo chcieli dobrze, jak to
uja byly I sek. PZPR E. Gierek ("zawsze chcialem dobrze").

Czy mozna po fakcie cos wyjasnic? Tak, mozna kupic Boeing
757 i w kontrolowanym eksperymencie rozbic go tak, jak to
sie stalo z ostatnim samolotem - lot Nr. 93. Wowczas sie
okaze, czy jest mozliwym, by po samolocie zostal tylko
lej i drobne szczatki, czy tez musza ocalec takze duze
fragmenty.
Przypomijmy, ze generalowie USA uznali upozorowanie
katastrofy lotniczej za jak najbardziej mozliwe na
poziomie techniki i wiedzy o katastrofach lotniczych z
1962 roku. Przewidzieli podrzucenie fragmentow samolotu
na miejsce upozorowanego wypadku.

Dodaje fragment "Northwoods", w ktorym szab generalny USA
wyluszcza teorie swego spisku:

"(...) the Joint Chiefs of Staff are to indicate (...)
description of pretexts which they consider would provide
justification for US military intervention in Cuba."
"(...) [which] place the United States in the position of
suffering justifiable grievances. World opinion, and the
United Nations forum should be favorable affected by
developing the international image of the Cuban
government as rash and irresponsible, and as an alarming
and unpredictable threat to the peace (...)."
www.gwu.edu/~nsarchiv/news/20010430/

Moj zbor linkow do "Northwoods", USA, Izraela oraz
tragedii statku Liberty:
www.geocities.com/CollegePark/Union/1060/politik/glinkpol.htm#govern




Temat: Ameryka już na Okęciu
kanuk napisał:

> po raz pierwszy pojawiam sie na tym bardzo ciekawym forum.
> i od razu z malym sprostowaniem. Polska jest byc moze pierwszym krajem w
> ktorym amerykanscy urzednicy dokonuja kontroli paszportowej zanim wsiadzie
sie
> na poklad samolotu lecacego do USA. ale tylko w Europie. taka procedura jest
> od lat stosowana w Kanadzie. jej celem bylo przyspieszenie transferu po
> przylocie ale takze zatrzymanie osob niepozadanych. w tym przypadku ,
traktujac
>
> sprawe "lokalnie" i biorac pod uwage ogromy ruch pomiedzy USA i Kanada, moglo
> to byc uznane za rozsadne wyjscie. w Polsce przedstawia sie zainstalowanie
> amerykanskich urzednikow na Okeciu jako sukces, ze udalo sie przekonac USA do
> takiego rozwiazania. to uczy ich jeszcze wiekszej arogancji i zarozumialosci.
i
>
> dalej nie chroni przed odeslaniem do Polski. mozna byc pewnym,ze sankcjonuje
to
>
> sytuacje w ktorej jedna strona korzysta ze swobody wjazdu bez stosowania
zasady
>
> wzajemnosci. krotko po osiedleniu sie w Kanadzie odbywalem podroz lotnicza do
> USA. na terenie torontonskiego lotniska , na kanadyjskiej ziemi, musialem
> wysluchac zlosliwych i nonszalanckich acz przyjaznych uwag amerykanskiego
> urzednika, za ktorym stala flaga jego kraju,ze emigrowac trzeba bylo do jego
> kraju. o tylez przeciez "lepszego" od innych.

Sława!

MIło mi, że uważasz nasze forum za ciekawe.

Bywaj częsciej i częsciej pisuj o zamorskich Słowianach.

A w takim razie dobrze, że jesteśmy pierwszym krajem poza Ameryka, pierwszym
europejskim tak ważnym jak NAFTAowym sąsiad.

PS A teraz wysłuchaj "moich aroganckich uwag" i pytań dlaczego wyemigrowałeś z
kraju najlepszego pod słońcem, który pozatem jest najlepszym krajem do
odsiedlania sie, iwestowania i ma przed sobą świetlana przyszłość...
)))

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: Nowa Deklaracja, nowa Jagiellonia?
bolko_turan napisał:

> Niemcy staraja sie obecnie o stale wlasne miejsce w ONZ, Francuzi popieraja
ich
> w tym przedsiewzienciu.
>
> Grupa wyszehradzka wspolpracujaca ze soba, a moze nawet w innych sprawach
> zjednoczona, mialaby rowniez prawo do wlasnego stalego miejsca w ONZ. Jesli
> francuscy kolaboranci Niemiec po wojnie stale miejsce w ONZ dostali, to czemu
> nie cala grupa + Slowenia ktorzy dzieki UE juz prawie sa jednym panstwem?
Skoro
> Niemcy, Francuzi, Belgowie i Luxemburczycy jakies swoje jadro buduja, to czemu
> nie rowniez my?
>
> Takie wyszehradzkie jadro w innych sprawach mogloby fantastycznie z UK
> wspolpracowac - przeciwko dominacji Francy.

Sława!

Zwróc uwagę iż poszrzony Wyszchrad bedzie miał znacznie więksża pozycję niż
wynikałoby z samej ilosci głosów, a będzie to potencjał prównywalny z Niemcami
i dalszymi naturalnymi tendencjami do dalszego rozszerznia ( Wyszechradu
oczywiście) o Chorwacje Rumunie oraz Bułgarie, i oczywiście wymarzonych
Ukrainie i Białorusi...

Myslę, że na wzór Wyszechradu nalezy zbudować coś podobnego na pólnocy nad
Bałtykiem, jeśliby Kraje Bałtyjskie rzeczywiście zrezygnowały z wałsnego
lotnictwa, to najpodniejsze o podjęcia odpiwedzialności na te strfę będzie
polskie lotnictwo, podobnie jak już to sie dzieje w sprawie Marynarki
Wojennej...

Zatem mamy conajmniej kilka startegicznych kierunków polskiej aktywnosci:
WEnedia i tradycyjny Wyszechrad, wschód czyli Wielkie Księstwo, Pribałtyka oraz
Bałkany, ambitne to bardzo więc potrzebujemy tu sojuszników zewnętzrnych jak
USA i UK oraz w konkretnych sprawach Włoch i Hiszpani ( kierunek jugosowiański).

Widac od razu, że taka grupa państw powinna mieć znacząca pozycję w świecie

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: Papież o pokoju w orędziu na Boże Narodzenie
Gość portalu: Fredzio54 napisał(a):

> Gość portalu: |v|rowa napisał(a):
>
> > Gość portalu: Fredzio54 napisał(a):
> >
> > > Papiez jest Glochy i Slepy niech poczyta
> > >
> > > <a href="<a href="<a href="www.idf.il/newsite/english/12
> 26-"target="_blan"target="_blank">www.idf.il/newsite/english/1226-
"target="_bla
> n</a>
> > k">www.idf.il/newsite/english/1226-</a>
> > 3.stm"target="_blank">www.idf.i
> > > l/newsite/english/1226-3.stm</a>
> >
> > Fredzio, zdaje sie, ze zadalem CI BARDZO KONKRETNE PYTANIE, czy moglbys
> > laskawie na nie odpowiedziec?
> > <a href="<a href="www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?
> "target="_blank">www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?</a>
> f=50&w=4078888"ta
> > rget="_blank">www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?
> f=50&w=4078888</a>
> > Bo zdaje sie, ze gluchota i slepota, nie tylko Papieza dopada.
> Twoj Link jest do Niczego tak jak Arabska Lotnictwo
> Podaj mi Citaty bo hebrajsku albo Aramejsku i nie jakies Podlo
> gojskie antysemickie.
> w szkole mnire uczyli talmud ale nie byla napisane ze mam Kolwiek jakiegos
> Goja zabic, tutaj nie jest Kkielce czy Jedwabnie !

No widzisz, jak chcesz to potrafisz. Rozumiem, ze Twoim zdaniem nie sa to
cytaty z Talmudu. Dziekuje za odpowiedz.




Temat: Zbroimy Indonezję
Zbroimy Indonezję

Sława!
Indonezja jest zainteresowana zakupami w polskiej zbrojeniówce. Przebywający
z oficjalną wizytą minister obrony Republiki Indonezji marszałek lotnictwa
Suprihadi poinformował, że rozważany jest obecnie zakup jedenastu samolotów
skytruck.
Polska udzieliła Indonezji 75 mln USD kredytu eksportowego na zakupy w
polskim przemyśle. W lutym bieżącego roku w Dżakarcie została podpisana
deklaracja o współpracy wojskowo-technicznej. Dotychczas Indonezja kupiła 11
śmigłowców Mi-2 i 4 samoloty skytruck. Suprihadi, który przebywał w
poniedziałek w zakładach lotniczych w Mielcu i Świdniku, poinformował, że
Indonezja chce dla swojej marynarki wojennej kupić 11 kolejnych skytrucków.
Indonezyjska delegacja odwiedziła również warszawskie zakłady Radwar, gdzie
są produkowane radary.
Po spotkaniu ministrów obrony Polski i Indonezji zapowiedziano również wizyty
ekspertów, którzy przygotują szczegóły współpracy wojskowo-technicznej i w
kształceniu kadr. Indonezyjscy wojskowi mogliby przechodzić szkolenie w
Akademii Obrony Narodowej i Akademii Marynarki Wojennej. Suprihadi
poinformował również, że jego państwo jest zainteresowane udziałem w pracach
badawczo-rozwojowych nad kołowym transporterem opancerzonym oraz nad
bezzałogowym samolotem.
RP
www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20040505&id=po32.txt
Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: Tupolew: kolejny słowiański geniusz awiacji

Sukcesy kolejnych samolotów, zwłaszcza podczas wojny, szybko przywróciły
Tupolewowi pozycję i sławę. Przez całe swe długie i aktywne życie odbierał
prestiżowe nagrody i najważniejsze radzieckie odznaczenia. Uważany jest dziś w
Rosji za najwybitniejszego konstruktora, twórcę ponad stu modeli samolotów
różnego rodzaju. Jego wkład do rozwoju światowego lotnictwa doceniono i na
Zachodzie. Został honorowym członkiem Brytyjskiego Królewskiego Towarzystwa
Lotniczego, Amerykańskiego Instytutu Aeronautyki i Astronautyki, Włoskie
Centrum Rozwoju Transportu Lotniczego przyznało mu zaś nagrodę za Tu-144.

– Pracował niezwykle dużo. Dbał o firmę, jakby to była jego własność. Był
świetnym organizatorem, skutecznie walczył o zamówienia, o które, co dzisiaj
może wywoływać zdziwienie, trzeba było rywalizować, na przykład z Iljuszynem.
Byłby dziś z pewnością znakomitym biznesmenem – mówi Władimir Rigmant,
wieloletni pracownik zakładów, dyrektor Muzeum Tupolewa. Pionier rosyjskiego
lotnictwa zmarł w wieku 84 lat 22 grudnia 1972 r., pełniąc funkcję deputowanego
do Rady Najwyższej ZSRR VII kadencji.

Supersamolot dla supermocarstwa

Tupolew młodszy podjął pracę u ojca już w wieku siedemnastu lat, po ewakuacji
biura do Omska w 1941 r. W 1949 r. ukończył Moskiewski Instytut Lotniczy i
wrócił do biura, gdzie po ośmiu latach został samodzielnym konstruktorem,
powoli wspinając się po stopniach kariery aż do stanowiska generalnego
konstruktora. W odróżnieniu od ojca, który zajmował się projektami przede
wszystkim wojskowymi, Aleksiej projektował głównie samoloty pasażerskie. Na
razie senior powierzył jednak synowi nowy, modny wówczas wydział rakietowy
biura, w którym w latach 1958–63 powstały projekty sześciu systemów. Trzy z
nich, Tu-121, Tu-141 i Tu-143, weszły do seryjnej produkcji.

W 1963 r. ZSRR podjął próbę dogonienia Concorde’a, pracującego nad pasażerskim
samolotem ponaddźwiękowym. Nikita Chruszczow powierzył zadanie 75-letniemu już
Andriejowi Tupolewowi, do końca swych dni dzierżącemu stery biura
konstrukcyjnego. Odpowiedzialnym za realizację projektu został jednakże
Aleksiej.

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Tupolew: kolejny słowiański geniusz awiacji
31 grudnia 1968 r. powstały w pośpiechu Tu-144 wzniósł się w powietrze. Po dziś
dzień Rosjanie spierają się, kto był pierwszy: czy oni, czy Concorde, który
wystartował w marcu następnego roku, a którego stronnicy oskarżają Rosjan o
kradzież know-how. W maju 1970 r. Tu-144 odbył pierwszy lot naddźwiękowy.
Osiągnięty wówczas rekord prędkości, 2150 km na godzinę (przy wysokości ponad
16 km), poprawiony został później do 2,4 tys. km (przy wysokości 17 km). W
grudniu 1975 r. odbył się pierwszy lot pasażerski na trasie Moskwa–Ałma Ata–
Moskwa.

Tempo, w jakim pracowano przy projekcie Tu-144, miało swoją cenę. Maszyna
okazała się wysoce zawodna, bardzo kosztowna i, podobnie zresztą jak wiele
innych współczesnych radzieckich konstrukcji, zużywała ogromne ilości paliwa.
Katastrofy Tu-144 podczas salonu lotniczego w Le Bourget pod Paryżem w 1972 r.
oraz pod Jegoriewskiem oznaczały nie tylko porażkę projektu Tu-144. Zostawiły
też niezatarte piętno na biografii Aleksieja Tupolewa. Mimo sukcesów, za jakie
uznano jego późniejsze przedsięwzięcia (strategiczny bombowiec Tu-160,
pasażerski Tu-204 czy prom kosmiczny Buran), z jego postacią zawsze kojarzyć
się będzie sławny, ale nieudany Tu-144.

W cieniu ojca

– Stanął na czele biura w ciężkich czasach, kiedy zmniejszały się środki na
programy projektowania awioniki – przypominają pracownicy spółki OAO Tupolew,
powstałej na fali zmian w 1989 r. z połączenia biura konstrukcyjnego oraz
przedsiębiorstw lotniczych w Uljanowsku i Samarze.

Rosyjskie media przytoczyły opinie wychwalające Aleksieja Andriejewicza jako
niemającego sobie równych w firmie oraz podkreślające, że zdołał uchronić i
rozwinąć tradycje ojczystej szkoły awiacji, stworzonej przez ojca. – Był dla
nas wielkim nauczycielem, zwłaszcza dla mnie. Prosto ze studenckiej ławy
trafiłem pod jego kierownictwo i od razu zaczęliśmy projekt ponaddźwiękowych
samolotów pasażerskich – wspomina zmarłego Aleksandr Puchow, obecny główny
konstruktor w zakładach Tupolewa.

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Od dowcipow nikt nie umiera...
Linie lotnicze. (cd)
Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia
kwestionariusza n/t. problemow technicznych, napotkanych podczas lotu.
Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich
korekt. Odpowiedzi mechanikow są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by
umożliwić pilotom zapoznanie sie z nimi przed następnym
lotem.
Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia
humoru. Poniżej zamieszczono kilka aktualnych przykładów podanych przez pilotow
linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez mechanikow.
Przy okazji warto zauważyć, ze QUANTAS jest JEDYNĄ z wielkich linii lotniczych,
która nigdy nie miała poważnego wypadku...

P = problem zgłoszony przez pilota
O = Odpowiedź mechanikow

P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany.
O: Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego.

P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie uklad automatycznego lądowania przyziemia
bardzo twardo.
O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania.

P: Coś się obluzowalo w kokpicie.
O: Coś umocowano w kokpicie.

P: Martwe owady na wiatrochronie.
O: Zamówiono żywe.

P: Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokość' obniża lot 200
stóp/minutę.
O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.

P: Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym.
O: Ślady zatarto.

P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.
O: Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.

P: Zaciski blokujące powodują unieruchamianie dźwigni przepustnic.
O: Właśnie po to są.

P: Układ IFF nie działa.
O: Układ IFF zawsze nie działa, kiedy jest wyłączony.

P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta.
O: Przypuszczalnie jest to prawda.

P: Brak silnika nr 3.
O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach.

P: Samolot śmiesznie reaguje na stery.
O: Samolot upomniano, by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie.

P: Radar mruczy.
O: Przeprogramowano radar, by mówił.

P: Mysz w kokpicie.
O: Zainstalowano kota.

(kopia za strony: stare-forum.wp.pl/cgi-bin/roznosci.cgi?read=40448 )




Temat: Uczczeni bohaterowie RAF i USAF
Uczczeni bohaterowie RAF i USAF
Sława!
www.naszdziennik.pl/
Czterech alianckich pilotów niosących w czasie II wojny światowej pomoc Armii
Krajowej, m.in. żołnierzom walczącym w Powstaniu Warszawskim, wzięło wczoraj
udział w uroczystościach oddania hołdu poległym. Na krakowskim cmentarzu
Rakowickim spoczywa ponad 120 aliantów, którzy ponieśli śmierć w boju na
terenie okupowanej przez Niemców Polski.
Kiedy w Warszawie trwało Powstanie, piloci alianccy z powietrza dokonywali
zrzutów niezbędnego w walce ekwipunku. Wielu z nich poległo na polu walki. -
Byliśmy gotowi, ale pogoda i odległość spowodowały, że tylu kolegów jest tu
pochowanych, na tym cmentarzu - mówił por. Józef Zubrzycki z Klubu Seniorów
Lotnictwa.
W uroczystościach uczestniczyli m.in. żołnierze Armii Krajowej,
przedstawiciele środowisk kombatanckich oraz młodzież. Gośćmi honorowymi byli
czterej alianccy weterani z Wielkiej Brytanii, RPA i Stanów Zjednoczonych,
wśród nich sierżant Henry Lloyd Lyne, którego samolot w nocy z 13 na 14
sierpnia 1944 roku dokonywał zrzutu nad Warszawą. Samolot został trafiony,
jednak pilot utrzymał maszynę w powietrzu. W końcu tuż nad mostem
Poniatowskiego samolot został całkowicie zniszczony. Sierżant bez spadochronu
spadł z wysokości 80 metrów, wprost do jedynego w okolicy jeziorka. Jako
jedyny z siedmioosobowej załogi przeżył ten upadek. Dziś upamiętnia to pomnik
w warszawskim parku Skaryszewskim.
Po wspólnej modlitwie za zmarłych i złożeniu kwiatów goście zwiedzili Muzeum
Armii Krajowej.
Marcin Austyn, Kraków

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Pozdrowienia dla Świdnika
Nawet nie wiedziałem, że moje ulubione miasto ma swoje forum dzięki Agorze.
Przyjechałem tu pierwszy raz 40 lat temu projektować rozbudowę PZL nazywanych
wtedy WSK, Zakład nr 47. Przyjechałem jako projektant technologii obróbki
skrawaniem z biura projektów PPiDI z Warszawy. Moi starsi koledzy z Wydziału
Lotniczego już sie tu zadomowili. Ja sam byłem wcześniej związany z WSK Nr 24 w
Rzeszowie. Miałem za zadanie zmodernizować wydziały obróbki mechanicznej pod
kątem uruchomienia produkcji licencyjnej nowego śmigłowca SM-3 konstrukcji
radzieckiej (chyba WK-1). Roboty było tyle że nawet nie zdążyliśmy się spotkać
tym bardziej , że kumple byli konstruktorami a ja technologiem. Setki nowych
ludzi... Serdecznie wspominam mojego opiekuna w tamtych czasach pana inżyniera
Grelę, Gł.Technologa produkcji lotniczej (bo był przecież jeszcze motocykl!),
jego zastępcę pana inżyniera Tatarka.
Kilka uliczek, bar mleczny z codzienną jajecznicą z 2 jajek, restauracja
"Lotnicza" z niezwyciężonym schabowym czy też mielonym, spanie w hotelu
robotniczym, bloki, bloki, bloki, spacery z Wieśką do Adampola. Mijały
miesiące, wyjeżdżaliśmy do Sojuza do fabryki nr 146 w Kazaniu. Obróbka
dźwigarów łopat wirników, "kulowanie", klejenie sekcji ulowych do dźwigara,
budowanie specjalnych maszyn do produkcji elementów plastrów ulowych z blachy
duralowej grubości 0,04 i 0,06 mm. Ogromne frezarki łożowe do dźwigarów, PKFy...
Tyle lat minęło a to wszystko sie w głowie obraca, wracają wspomnienia, twarze,
zdarzenia. Pamiętam wizytę w Zakładzie w stanie wojennym i zdumienie moich
kolegów gdy komendant ochrony po przejrzeniu jakichś dokumentów oświadczył
mi "pan może chodzić swobodnie po zakładzie ale pana koledzy mogą chodzić tylko
z przewodnikiem".
Drodzy Świdniczanie, kocham Wasze miasto, jest mi tak bliskie jak mój Lwów czy
jego "zastępca" Wrocław. Czy jest jeszcze modelarnia lotnicza przy stacji PKP w
Świdniku? Czy fabryka, nasza wspólna fabryka, jeszcze jakoś przędzie? Chciałbym
choć jeszcze raz przed śmiercią ją zobaczyć...
Pozdrawiam
Andrzej Kubrakiewicz



Temat: Lexsus
Dobra, przyjmijmy że nadal pozostaje tajemnicą jakoby wprowadzony do produkcji
w 1989 (czy rok wcześniej) LS400 miał nadwozie spawane, a nie jak MB
ordynarnie zgrzewane. Śmieszne, ale zostawmy już ten temat (oraz kto pierwszy
wprowadził elektroniczne tablice przyrządów), tym bardziej że w głosowaniu
forumowicze uznali Twoje rewelacje z historii techniki za prawdę (na forum
astronomicznym odbywa się głosowanie czy Ziemia jest płaska ). Wola ludu
(niecierpiącego Niemców) :-)
Ale pozwolę sobie poddać w wątpliwość kolejne Twoje twierdzenie:
> Otoz dzisiejsze samochody
> sa tak napakowane elektronika ktorych "centralny computer" najczesciej
> zabudowywany jest wlasnie w okolicy tylu, ze wystepuje cale mnostwo zaklocen
> wywolanych wieloma przyczynami, miedzy innymi klapa bagaznika "pracuje" jako
> atnena co jest elementem niepozadanym.
Temat od lat znany, przebadany i rozwiązany np. w lotnictwie. Gdyby tzw.
komputery nie były ekranowane to np. metalowa klapa bagażnika działałaby dla
fal elektromagnetycznych emitowanych przezeń jak „lustro", powodując
spotęgowanie różnych rezonansów i interferencji, ale dla zakłóceń zewnętrznych
jak ekran (czyli korzystnie). Ponieważ jednak tzw. komputery są w samochodach
(i samolotach) szczelnie ekranowane (każdy może sobie to sprawdzić w swoim
samochodzie) problem nie istnieje. Tak więc coraz szersze wprowadzanie
elementów z tworzyw sztucznych wynika z zupełnie innych przyczyn, dokładnie tak
samo jest w samolotach. O ile wiem zdarzały się problemy z zakłóceniami na
nieekranowanych (z oszczędności, w lotnictwie są przynajmniej częściowo
ekranowane) przewodach instalacji multiplexowej, a przede wszystkim ze stanami
nieustalonymi przy chwilowych b.dużych obciążeniach.
P.S. Do licznych komplementów którymi mnie obdarzyłeś, z dyletantem na czele,
dołączyłeś smarkacza. Wal dalej śmiało, skoro Ci to sprawia przyjemność! Ja
skupię się na stronie merytorycznej i nie licz że uda Ci się wciągnąć mnie w
bazarowe pyskówki.




Temat: Ostatnie posunięcia Saddama komentuje amerykańs...
Bezproblemowe dowody
USA nigdy nie miały problemów z przedstawieniem "światowej
społeczności" dowodów na zbrodnie swych upatrzonych wrogów,
czytaj ofiar. Nie potrzebne im do tego fakty - wystarczy wiara
ogłupionych naiwniaków i cynicznych klakierów, a takich mrowie,
choćby na tym forum, vide Kaczory11, Observer, galaxy2099....
Kilka przykładów:
1. Zmasowane bombardowanie terytorium Demokratycznej Republiki
Wietnamu. poprzedzone zostało ogłoszeniem tzw. "incydentu w
Zatoce Tonkinskiej", że w nocy z 2/3 sierpnia 1964 r. 3 kutry
torpedowe DRW zaatakowały amerykański niszczyciel "Maddox". W
1994 r. po odtajnieniu akt i dokumentów wojskowych,
dotyczących "incydentu", okazało się, że został on całkowicie
wymyślony, jako pretekst propagandowy, gdy wszystko do wojny
buło gotowe i grzano już motory bombowców.
2. W 1995 r. na forum ONZ sekretarz stanu USA p. Albright
pomachała satelitarnym zdjęciem boiska w Srebrenicy, gdzie
Serbowie mieli wg niej zabić i pogrzebać kilka tysięcy
bośniackich Muzułmanów. Na drugi dzień trzech francuskich
reporterów przedstawiło telewizyjną relację z tego boiska,
dokumentując, że nie ma tam żadnych grobów, a tylko prowadzone
są roboty kablowe na jego obrzeżu. Wtedy boisko z prasy i TV
wyparowało, a powodem bombardowań Republiki Serbskiej w Bośni
stał się serbski pocisk dalekosiężnej armaty, który wybuchł na
targu w Sarajewie, zabijając 27 osób. Dopiero po 2 dniach
okazało się, że był to granat z moździerza, który nie mógł być
serbski, bo prawie całe Sarajewo było wówczas bośniackie.
3. Wszyscy wiedzą, że propagandowym powodem rozpoczęcia przez
USA lotniczych bombardowań Jugosławii w marcu 1999 r. były
masowe egzekucje 100 tys. i exodus setek tysięcy Albańczyków z
Kosowa. Ale to oskarżenie o wypędzeniu Albańczyków pojawiło się
dopiero po kilku dniach od rozpoczęcia bombardowań, bo dopiero
wtedy zaistniało ono faktycznie. Zaś tych masowych grobów wiele
komisji szukało potem przez dwa lata, doszukując się ok. 500
ofiar, bez pełnego udokumentowania zabójstw, w tym ofiary
bombardowań itp......




Temat: Rocznica nalotu na Swinoujscie....
Żadnego moral bombing nie było
Sława!

Tu opieram sie na wspomnieniach Największego Bohatera Bombardowań Strefowych
dDowódcę Bomber Comand samego sir Arthura Harrisa wydanych pod znamiennym
tytułem "Ofenzywa Bombowa"

Sam sir Arthur był przeciwny wszelkim działaniom na morale i wielokrotnie
wypowiadał się przeciwko takim dzialanio na łamach ksiązki, którą należy
traktować jak źródło historyczne...

Zadaniem Lotnictwa Bombowego i nalotów strategicznych było:
1. wyniszczanie i dezorganizacja niemieckiego przemysłu, w tym militarnego
2. niszczenie i dezorganizacja transportu: lini, węzłow głowny cel Essen
3. dezorganizacja centrów administracyjnych: głowny cel nalotów na Diusburg
4. niszczenie portów i wszelkich środków inwazyjnych
5. niszczenie celów ściśle militarnych jak bazy rakietowe, morskie,lotnicze
4. paraliżowanie żeglugi wokól portów niemieckich i głównych szlakow
żeglugowych poprzez minowanie z powietrza, głowne cele: porty Bałtyku, droga do
Szwecji i do Hiszpanii, tory podejściowe do baz Uboatów...

Natmomiast zawsze i gorąco będą się przeciwstawiał renegatom, którzy
kwestionują bohaterstwo POLskiego Lotnictwa Bombowego, bo ich czyny były tak
piękne jak cichociemnych, Kedywu, i równie ważne, amoże nawet przyniosły
większy wklad niż najpiekniejsza karta jaką zapisały Dywizjony Mysliwskie, w
tym 303 the best in RAF.

Można z okazji nalotu naŚwinoujście uczcić tych bohaterów budując im pomnik w
tym mieście, może powinien to być wspólny pomnik BRatertwa Lotniczego Polsko-
Brytyjskiego...

A na otwarcie zaprosić córkę sir Harrisa i Lady Tatcher, może kogoś mądrego z
panującej rozdziny ( oczywiście nie Karolka, renegata, co przepraszał
posthitlerowców za spalenie Hamburga)

Pozdrawiam!

Ignorant
+++

PS I ciągle jakies folxdojcze zaśmiecają to forum, żałując że nasi Wspaniali
Lotnicy zabili jakiegoś zbrodniarza...

A swoją drogą żal, że nie powiódł się wspaniały plan zbudowania armady 4 tys
Lancasterów, bo wtedy co pare dni można byłoby palić Drezno, Hamburg czy inne
gniazdo szerszeni kąsających cały cywilizowany świat

Zdecydowanie możemy powiedzieć że gdyby nie Ofenzywa Bombowa, to w Europie
zapanowałoby ludożerstwo!



Temat: Rainbow Tours zmienia linie na Lotus Air
Cudem uniknięto katastrofy lotniczej

Cudem uniknięto kolejnej katastrofy lotniczej z udziałem francuskich turystów,
lecących do Egiptu - twierdzi "Le Parisien".

Według gazety, samolot z poważnymi usterkami technicznymi nie odleciał z
lotniska Roissy pod Paryżem dzięki interwencji żandarmerii i prefektury.

Z samolotu Airbus A320 egipskich linii czarterowych Lotus Air zaczął się po
wylądowaniu na lotniku Roissy wydobywać dym z silnika pomocniczego w ogonie
maszyny.

Pilot nie wiedział o tym, ponieważ urządzenia pokładowe - według niego - nie
pokazywały niczego niepokojącego. Na pasie startowym znaleziono dwie części z
przewodami elektrycznymi a w tyle kadłuba odkryto dziurę długości 40
centymetrów. Pilot mimo tego nalegał, by jak najszybciej odlecieć do Kairu.
Uniemożliwili mu to żandarmi i prefektura.

Francuskie biuro podróży wynajmujące egipskiego przewoźnika powiedziało, że
pasażerowie zaledwie z kilkunastogodzinnym opóźnieniem odlecieli do Egiptu
innymi liniami.

Samolot Airbus A320 jest stosunkowo nowy - ma 3 lata a przewoźnik Lotus Air
uważany jest za dobrą firmę, mimo że na stronach internetowych zajmujących się
bezpieczeństwem lotów można znaleźć również niepochlebne opinie na temat stanu
jego maszyn.

Trwa badanie wymontowanych z samolotu czarnych skrzynek.Wiec jezeli uwazacie ze
Lotus jest OK i ma super samoloty , to napewno inni klamia w gazecie
francuskiej .Co to za linnia jezeli w 4 letnich samolotach maja dziury .Chyba
wiekrzosc osob ktore chwala ta linnie to pracownicy Rainbow Tours i Eximu , bo
oni lataja do egiptu LOTUSEM i dlatego tak bronia tej linni . Napewno jest to
SYF linnia , tak jak to napisala wlascicielka tego watku . Zastanowcie sie i
nie latajcie taka linnia . Bo zycie jest jedno . Nadmieniam ze artykol na temat
linni LOTUS znalazlam na forum www.wakacje.pl



Temat: Dla Łosia czwartego (i nie tylko)
wygrzebane z forum humorum :)
Przypomnij sobie rozmowy pilotów linii Quantas z ich mechanikami:

Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia
kwestionariusza nt. problemów technicznych, napotkanych podczas lotu.
Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania
odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części
kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed
następnym
lotem. Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są
pozbawieni poczucia humoru. Poniżej zamieszczono kilka aktualnych
przykładów
podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez
mechaników.
Przy okazji warto zauważyć, ze QUANTAS jest jedyna z wielkich linii
lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku...
P = problem zgłoszony przez pilota
O = Odpowiedz mechaników

P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany.
O: Niemal wymieniono lewa wewnętrzna opona podwozia głównego.
P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania
przyziemia bardzo twardo.
O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania.
P: Cos się obluzowało w kokpicie.
O: Cos umocowano w kokpicie.

P: Martwe owady na wiatrochronie.
O: Zamówiono żywe.

P: Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokość' obniża lot 200 stóp/minutę.
O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.
P: Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym.
O: Ślady zatarto.
P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.
O: Obniżono DME do bardziej wiarygodnego poziomu.
P: Zaciski blokujące powodują unieruchamianie dzwigni przepustnic.
O: Właśnie po to są.
P: Układ IFF nie działa.
O: Układ IFF zawsze nie działa, kiedy jest wyłączony.
P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta.
O: Przypuszczalnie jest to prawda.
P: Brak silnika nr 3.
O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach.
P: Samolot śmiesznie reaguje na stery.
O: Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się
poważnie.
P: Radar mruczy.
O: Przeprogramowano radar by mówił.

P: Mysz w kokpicie.
O: Zainstalowano kota




Temat: prof. Kołakowski przeciw "WYPĘDZONYM"
coby niy bouo niydomowiyn- pasuje jak ulal!
Gość portalu: ballest napisał(a):

> Tak czy inaczej, za pare lat bedzie sie bez emocji o tym pisalo

To centrum w takiej formie .. to robienie wody z muzgu mlodym pokoleniom.
Wiesz co sie bedzie za pare lat bez emocji pisac?
Ano takie ballesty beda pisac ze nie od parady takie centrum powstalo w
Niemczech bo i wylacznie oni ucierpieli.
Tak jak juz zrobiono wode z muzgu opini swiatowej uparcie forsujac nazwe
"polskie obozy" ..
Jest tu taki na forum Gliwic co twierdzi ze nie od parady Hitler pozakladal je
w zajetej Polsce.

Budowa takiego Centrum jest tylko logiczna konsekwencja (ukoronowaniem)
doskonalej polityki zamazywania histori .
Doskonalej i perfekcyjnie przemyslanej. Niemcy sa narodem myslacym
przyszlosciowo .. a i to co robia ..robia konsekwentnie krok po kroku.
Nie szczedzono wysilkow ( ani kosztow.. bo przyjazn z Izraelem kosztowala
Niemcy wiele mln $$ ) ale osiagnieto wyznaczone cele.
Juz mamy polskie obozy , ..w obozach katowali polscy kapo,wypedzali tez polacy.
Wehrmaht byl jak pupcia niemowlaka. bo mordowalo SS a dokladniej waffenSS
czyli ochotnicy z ukrainy , z Litwy , Norwegi .. bo Niemiec nikogo by nie
skrzywdzil ale za to organizowali zamachy na Hitlera .
Osiagnieto juz tak wiele ze skrzetnie sie omija nazywanie po imieniu kto ..
jako narod ta wojne rozpoczal , prowadzil i przegral.

W muzeum lotnictwa w Dani przy wydobytych szczatkach samolotu RAF satalo
napisane .. "zestrzelony przez wojska inwazyjne" ( Ufoludki?) (No Name?)
ale za to Zydzi Dunscy gineli w "Polish Camps" Tak sie tworzy nowa Historie.
I temu tez bedzie za lat pare sluzyc to Centrum ..pozyjemy zobaczymy .

Co by nie powiedziec jestem pelen podziwu dla strategi i prowadzenia
perfekcyjnej i dlugoplanowej polityki Niemiec. I mowie to szczerze.
Tu nie chodzi o zadne cele humanitarne .. to czysta polityka.
Wielu , wielu zdziwi sie , i ocknie dopiero wtedy ..jak
w dzwiach stanie byly wlasciciel (wypedzony) i w towarzystwie slasko mowiacego
tlumacza ..wreczy nowe warunki czynszowe .
Ironia losu jest juz to ze organizacje tzw "ziomkow/ wypedzonych" pelne sa
ludzi ktorzy zostali wypedzeni na wlasne zyczenie ..i to po wieloletnich
staraniach o mozliwosc wyjazdu. To fakt ..bo sam takich znam!!!!!!

zyczliwy powie ; Coz za determinacja i konsekwencja ,
niezyczliwy powie ; po trupach do celu

Pozdrawiam




Temat: Łączy ich nie USA, ale Kurdowie...
Łączy ich nie USA, ale Kurdowie...
Premier Syrii wzywa kraje regionu do wspólnego "stawienia czoła" USA

(PAP) 28-07-2003, ostatnia aktualizacja 28-07-2003 12:24

28.7.Ankara (PAP/AFP) - Premier Syrii Mohammed Mustafa Miro wezwał w
poniedziałek kraje regionu, by umocniły wzajemne więzy i wspólnie stawiły
czoło próbom USA "przemodelowania" Bliskiego Wschodu. Apel zawarty jest w
wywiadzie, udzielonym tureckiej gazecie "Sabah"

"Całemu światu znana jest amerykańska polityka zmierzająca do zaprowadzenia
nowego porządku na Bliskim Wschodzie. Dlatego uważam, że Turcja, Syria i
Iran, a także inne państwa powinny więcej działać razem, gdyż jeśli
zostaniemy sami, łatwiej będzie zrobić z nami to, co stało się z Irakiem" -
powiedział syryjski premier, który we wtorek rozpoczyna dwudniową wizytę w
Ankarze

Jego zdaniem, Stany Zjednoczone jako obecny administrator Iraku są "sąsiadem
co najmniej tak samo złym, jak Saddam Husajn"

"Naszym wspólnym pragnieniem jest to, by okupacja [Iraku] zakończyła się
możliwie najszybciej oraz by Ameryka opuściła region możliwie najszybciej" -
podkreślił szef rządu syryjskiego

AFP zwraca uwagę, że Turcja, mimo dezaprobaty Waszyngtonu, przygotowuje się
do przyjęcia we wtorek i środę premiera Syrii, którego rozmowom przyświeca
cel umocnienia współpracy regionalnej

W komunikacie tureckiego MSZ podkreśla się, że Ankara "przywiązuje wielką
wagę" do wizyty Mohammeda Miro, pierwszego syryjskiego premiera, który
odwiedza Turcję od 1986 r. Wśród głównych tematów rozmów komunikat wymienia
umocnienie stosunków gospodarczych i politycznych między obu krajami oraz
omówienie sytuacji w regionie

W 1986 r. Wielka Brytania i USA oskarżyły Syrię o udział w zamachu bombowym
na samolot izraelskich linii lotniczych El-Al w Londynie i zerwały z
Damaszkiem stosunki dyplomatyczne

Stosunki między Turcją, Syrią i Iranem, w przeszłości napięte, poprawiły się
od czasu amerykańskiej operacji militarnej w Iraku, z którym wszystkie trzy
kraje graniczą. Tydzień temu prezydent USA George W.Bush ponownie oskarżył
Syrię i Iran o udzielanie schronienia i pomocy terrorystom. Jednocześnie
ostrzegł. że każdy z krajów, które udzielają poparcia terroryzmowi może
zostać "pociągnięty do odpowiedzialności". (PAP) wk/ ro/ itm/ 1164

Wersja do druku Wyślij znajomym Podyskutuj na forum




Temat: jak fajnie ztuningowac silnik Seata Cordoby 1.6i
Aha - pytales o przerobki - dostepne sa nastepujace:
1) wkladka sportowa - efekt psychologiczny, efekt zaden
2) filtr stozkowy - da efekt w polaczeniu z turbo, kompletnym wydechem, wady-
musi byc odpowiednio zamontowany i bedzie glosniej chodzil
3) chiptuning - zaplacisz 3 tys zl a uzyskasz +5% wzrostu mocy, czyli jakies 4
KM, wzrosnie spalanie, oplacalny tylko w silniku z turbo (bo da + 30KM) oraz do
turbodiesli (tutaj racjonalny jest bezpieczny i daje zauwazalna poprawe)
4) sportowy wydech/tlumik - w silniku bez turbiny efekt praktycznie zaden,
jedynie bol glowy od halasliwego buczacego tlumika, zostan przy fabrycznym,
moze najwyzej pozwol sobie zamontowac kolektor wydechowy robiony pod TWOJE auto
na zamowienie (ok 1000 zl)
5) planowanie glowicy - da niewielka poprawe sprawnosci silnika, moc lekko
wzrosnie, uwaga na zawory, tloki, uszczelki itp - koszt - zalezy od tgo ile
wezmie pan Zenek i ile kosztuje nowa uszczelka/rozrzad, zmniejszy zywotnosc
jednostki napedowej
6) magnetyzery - dajcie spokoj.... luuudzie... :D <ROTFL> - za zaoszczedzona
kase zaszalej sobie z Pb98 raz ;)
7) tuning glowicy - poszerzanie kanalow, polerowanie, zaokraglanie itd itp..
tzw wersja GT ;) j.w. w silniku wolnossacym to bardziej tuning psychologiczny
niz rzeczywisty wzrost mocy, a i kosztuje ok 2,5 tys o ile pamietam (nie powiem
gdzie, ale w takiej pewnej firmie - poszukaj na google)
8) strumienice i inne wynalazki - z tego tez juz dawno tuningowcy wyrosli i
nikt sie na to nie nabiera ;) generalnie - zerowa poprawa, czasami pogorszenie,
to urzadzenie do silnikow lotniczych pracujacych w jednym zakresie obrotow sie
sprawdza, w aucie pogarsza osiagi poprawiajac je nieznacznie w malym zakresie
obrotow (o ile wogole), kto twierdzi inaczej znaczy ze odbyl tuning
psychologiczny :D
9) wyciecie kata - elektronika/sonda lambda zaczyna wariowac, nielegalne, nie
polecam (poczytaj forum.tuning.pl)

Mam nadzieje ze przyblizylem troche prawde o tuningu samochodow na tyle na ile
potrafilem. Niestety zabawa w to jest droga i to bardzo. Moc pochodzi z paliwa,
im wiecej paliwa tym wiecej mocy, nie na odwrot, codow nie ma. Nie mozna
poprawic sobie kwota kilkuset zlotych niczego poza samopoczuciem, czy warto...
kto wie... ;) pozdrawiam.



Temat: Jak to jest po czesku?
A to może i ja coś dorzucę, bo od roku co tydzień bywam w Czechach...

"Domaci zabijaczka" -cos jakby domowa ubojnia, można kupić kiełbasy
"detskie dupaczka" -napis w TESCO w Ostravie, coś jakby śpioszki dziecięce
"wyhody cipowych karet" -plakat reklamujący karty chip'owe do bankomatów

jest wyzej na forum wątek lotniczy -to może pojadę tak:
(nie mam krzaczków na "klawesnice" to pisze fonetycznie)

samolot "letadlo" już był, ale jest również letoun.
letec - to lotnik
pilotni prukaz -licencja lotnicza
platny do -ważny do
vrtule -śmigło
czunia -dziób samolotu (i chyba też nos albo pysk)
oczas - ogon
klika -wał (silnika)
waczkowy rzidziel -wałek rozrządu
naboj - piasta smigla
chlastać -pić [wódkę, piwo,tec] mamy na lotnisku puszkę na pieniadze z
napisem "na chlast")

najbardziej mnie smieszą czeskie procedury lotnicze, czasem trudno zachowac
powagę:

-INFO, Zodiak po nachozeni, pojizdżam na wyczkawaci misto drachy dwa osum
-Zodiaku -pokraczuj, dej pozor-na finale wietroń...

(-INFO,[skrót kierownika lotów] Zodiac po uruchomieniu [silnika], kołuję do
miejsca oczekiwania pasa 28
-Zodiaku wykonuj, z uwagą na szybowiec [który jest] na prostej do lądowania)

-INFO Zodiak Hotel Uniform Lima 35, poloha Kravare tisic fitów ground, podminki
pro przistani.
-Zodiaku draha w pouziwani jedna nula, witr trzi knoty w osi drachy, na
letiszte prowoz plachtarzi a parawysadki.
-INFO Zodiak tak zarzidzim se do druhej zataczki lewego drahy 10
-Zodiaku mate schwaleno, ohlaście finale...
-Ano pane.

(-INFO Zodiak HUA35, pozycja Kraware, 1000 feet ground [wysokość 1000 stóp od
ziemi, poproszę] warunki do lądowania.
-Zodiaku pas w użyciu 10, wiatr 3 wezły w osi pasa. Na lotnisku [odbywają się]
loty szybowcowe i skoki spadohronowe.
-INFO Zodiak, skieruję się do drugiego zakrętu lewego [okręgu] pasa 10
-Zodiaku masz zezwolenie zgłoś prosta do lądowania
-Tak prosze pana.)

pozdrawia

K

PS A zaczarowany flet to nie żadna zachlastana swistulka tylko "kouzena fletna"



Temat: Amerykański senator Lieberman wzywa do ataku na...
Co wynika, a co nie ;)
Wynika na pewno to, że rozsądne odpowiedzi zawsze są milej widziane
niż "chodzenie w zaparte" :))
Zacznę od orbit - moja pomyłka, podałem orbity Milstar-a (gdzieś była o nich
mowa) a nie Navstar's - przepraszam.

Nie miałem do czynienia z systemami transakcyjnymi dużych instytucji
finansowych, więc nie będę się wypowiadał. W systemach bankowych operacje
zagraniczne nie mają aż tak dużego rygoru - nie ma to najmniejszego sensu, gdyż
większość operacji wykonuje się wsadowo i ich czas wykonania zależy od ilości
przetwarzanych danych oraz ilości operacji do wykonania (decyduje data waluty).
Natomiast z pewnością taki reżim czasowy da się uzyskać za pomocą
profesjonalnych zegarów kwarcowych, okresowo synchronizowanych sygnałami z
radiowych wzorców częstotliwości. W Europie są przynajmniej dwa bardzo znane
takie wzorce (Niemcy, W. Brytania). Jako wzorca częstotliwości w Polsce
wykorzystywano (wykorzystuje się?) w celach przemysłowych falę nośną 225 kHz
nadajnika Programu I PR.

Czy "strzelanie do satelitów" jest efektywne? Na pewno dosyć problematyczne,
gdyż te geostacjonarne wprawdzie się nie ruszają, ale też nie "wlecą" wszystkie
same w chmurę śmieci wyrzuconą z niszczycielskiej rakiety. No i byłoby trudno
zniszczyć większość satelitów unieruchamiając wszystkie systemy komunikacyjne
oraz wojskowe - choćby z uwagi na liczbę systemów, nie można by stezelac i
strzelac bez końca bez doczekania się błyskawicznego odwetu. A na pewno nie
zniszczyłoby to możliwości wojsk choćby NATO czy USA, gdyż są w użyciu naziemne
radiowe systemy śledzące, umożliwiające bardzo dokładną lokalizację
pojedynczego żołnierza na polu walki. Takie systemy produkuje np. Rhode-
Schwartz, a ceny idą w miliony euro za urządzenie. Co ciekawe, mnóstwo takiego
sprzętu kupują państwa na tzw. Bliskim Wschodzie (i nie mam na myśli Izraela).
Tak samo nawigacja morska i lotnicza może bez problemu obywać się bez udziału
GPS, więc nie demonizowałbym znaczenia tego systemu zarówno dla zastosowań
wojskowych (wspomaganie naprowadzania broni inteligentnej), jak i cywilnych.

Temat jest "nośny" i można by tak gadać bez końca - ale chyba nie na tym
forum ;)

Pozdrawiam,
Spark5719




Temat: Hej !
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=253&w=54822097
Jeżeli nie zdarzy się cud ja wyjeżdzam pod koniec października.
Jestem w tej komfortowej sytuacji że prowadząc działalność jest mnie stać na
zamknięcie.
Lądowisko i duposchron załatwiony pomimo kulawego języka.
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=253&w=56700348
Pozwoliłem sobie na taką wersje niedalekiej przyszłości.
Rzecz dzieje się za 5 lat:
Wersja optymistyczna:
Wszyscy żyją długo i szczęśliwie.
Wersja druga:
Największy za czarnej komuny produkcyjny zakład miasta zatrudnia w tej chwili aż
150 osób.
Nazwa Cementownia na spalarni śmieci jest przewrotna jak napis „Arbeit macht
....”nad pewną inną bramą.
Inne zakłady wytwórcze dzięki wysokiej automatyzacji i zaawansowanej technologii
zatrudniają mniejszą ilość osób.
Dzięki nareszcie zakończonej budowie drogi ekspresowej do Dorohuska trzydziestu
pracowników zatrudnionych jest w firmie naprawiającej samochody ciężarowe -nie
udało się znaleźć w Chełmie personelu tak wysoko kwalifikowanego i dlatego
załoga stacji dojeżdża.
Z powodu braku odpowiednich rąk do pracy niedawno zamknięto ostatni warsztat
naprawy samochodów osobowych przy Rejowieckiej.
Drobnymi naprawami zajmują się byli taksówkarze w uroczo nazwanym stowarzyszeniu
"Złota rączka w garażu za winiarnią lub za wino".
Blisko 10 % mieszkańców postanowiła podjąć pracę w sieci sklepów "wszystko od 4
zł.".Dzięki istnieniu niedrogich sklepów wydatnie zmniejszyły się wydatki
ludności na artykuły pierwszej potrzeby.
Najwięcej współobywateli zajmuje się naszym zdrowiem.
Niespełna za 10 lat zakończy się budowa zaniedbywanego do tej pory
tzw."Nowego"szpitala gdzie na najwyższych czterech piętrach powstanie prywatna
klinika geriatryczna "U Zochy".
Dwa kluczowe programy unijne umożliwiają dorobienie sobie do skromnych jeszcze
ciągle rent i emerytur..
Pierwszy program nazywa się "Staruszkowie-starcom".Jest to program wzajemnego
wsparcia sąsiedzkiego i jako wolontariat w klinice.
Drugi -edukacyjno turystyczny -nazywa się "Sztatełe". Kilka godzin dziennie
mieszkańcy w różnym wieku przechadzają się po mieście przebrani za ludność
żydowską dając się fotografować jeszcze nielicznym turystom.
Spodziwana w przyszłości inwestycja linii lotniczych El Al w Świdniku zwiększy
ruch turystyczny w naszym regionie.Zakończy się może tym samym spór z
mieszkańcami Piask,którzy są bardziej zdeterninowani w poszukiwaniu wsparcia
europejskiego przez fakt odcięcia od przejezdnych kilka lat temu po wybudowaniu
tzw.Obwodnicy
Wypożyczalnia odzieży i rekwizytów etnicznych jest oczywiście na Górce(uwaga
chętni do tych zajęć powinni uprzednio przejść szkolenie w macierzystej swojej
parafii i uzyskać stosowne zaświadczenie).
Właśnie księża zwrócili uwagę na szczególną strukturę społeczną w naszym mieście.
W mieście jest sporo ludzi młodych -do 18 lat,osoby w wieku do lat 45 nie będące
rencistami prawie nie występują z powodu pracy na zachodzie,przedział wiekowy
45-65 zagrożony zdegenerowaniem z powodu rzekomo"zmarnowanego życia".
Zdarzają sie nieprzyjemne ekscesy wywołane przez rozwydrzonych niedopilnowanych
przez rodziny młodych ludzi ,ale dzięki wszechobecnemu monitoringowi udaje się
szybko wystawiać mandaty nieodpowiedzialnym wyrostkom lub ich opiekunom.
Mamy ciągle nadzieje,że dorabiający się na zachodzie ziomkowie niebawem wróca do
prężnie rozwijającego się miasta.




Temat: Nasi nowi sojusznicy

Przestrzeń powietrzna pod kontrolą sojuszu
Parasol nad Litwą

Dzisiejszy ranek Litwa wita jako pełnoprawny członek NATO. Już wczorajszą nocą
przestrzeń powietrzną Litwy patrolowały myśliwce F-16 z sojuszniczej Belgii.

Litwę na wczorajszej ceremonii w Waszyngtonie reprezentował premier Algirdas
Brazauskas, który w 1994 roku, będąc prezydentem, wystosował oficjalną prośbę
do ówczesnego sekretarza NATO Manfreda W?rnera, wnioskując o przyjęcie tej
byłej republiki radzieckiej do sojuszu północnoatlantyckiego. Tuż po
zakończeniu ceremonii w Waszyngtonie przestrzeń powietrzną Litwy, Łotwy i
Estonii, krajów posiadających wyjątkowo skromne lotnictwo wojskowe i systemy
ochrony przeciwlotniczej, wzięły pod swoją kontrolę belgijskie myśliwce typu F-
16. Na zasadzie rotacji przestrzeń powietrzną krajów bałtyckich będą patrolować
również samoloty Wielkiej Brytanii, Danii i Norwegii.

Wacław Stankiewicz, przewodniczący Komisji ds. NATO w litewskim Sejmie
powiedział "Rz": - Przez wiele lat Litwa była na skrzyżowaniu dróg między
Wschodem i Zachodem. Dzisiaj stajemy po zachodniej części świata. NATO daje nam
wszystkim zwłaszcza poczucie stabilności i możliwość pewniejszego planowania
swej przyszłości. To nowa karta w historii Litwy.

Najnowsze badania opinii społecznej pokazują, że członkostwo Litwy w NATO
popiera 76,7 proc. mieszkańców kraju, a 15,5 proc. jest przeciwnych.

R.MIC.

Czy zestrzeliwać samoloty sojuszu, które naruszą granicę?
Nerwowość w Moskwie

Rozszerzenie sojuszu północnoatlantyckiego o 7 krajów (w tym trzy byłe
republiki sowieckiego imperium) wywołuje lodowate komentarze w Moskwie.
Politycy domagają się zwiększenia liczby wojsk w obwodzie kaliningradzkim. Były
szef wojsk powietrznych wzywa do zestrzeliwania samolotów NATO, które naruszą
granicę.

- W ostatnim czasie NATO podejmuje nieprzyjazne działania wobec Rosji - mówił
na specjalnej konferencji prasowej Konstantin Kosaczew, przewodniczący Komisji
Spraw Zagranicznych rosyjskiej Dumy. Powiedział, że parlament wystąpi do
prezydenta o zwołanie posiedzenia Rady Bezpieczeństwa, by przedyskutować
sytuację po rozszerzeniu NATO. - Jeśli u granic Rosji pojawi się znacząca siła
militarna NATO, to powinniśmy rozpatrzyć poczynienie odpowiednich kroków tak,
by równowaga wojskowa nie była zachwiana - mówił.

Jeszcze ostrzej wypowiedział się były szef wojsk lotniczych, generał armii
Anatolij Kornukow (obecnie jest doradcą ministra obrony). Stwierdził, że
samoloty sojuszu, które naruszą granicę, należy zestrzeliwać. - Samolot
wojskowy to samolot wojskowy - oświadczył. Kornukow będąc szefem obrony
powietrznej półwyspu Sachalin, wydał w1983 r. rozkaz zestrzelenia koreańskiego
samolotu pasażerskiego, który naruszył granicę Związku Radzieckiego - zginęło
wtedy 269 osób.

Dmitrij Rogozin, lider parlamentarnej frakcji Rodina (Ojczyzna) i były
przedstawiciel prezydenta ds. Kaliningradu, nie ma wątpliwości, że Rosja
powinna zwiększyć liczbę wojsk w nadbałtyckiej enklawie. - Należy zająć się nie
specjalną strefą ekonomiczną w tym rejonie, a specjalną strefą wojskową -
powiedział. Rogozin, znany z wystąpień pełnych nacjonalistycznych haseł,
przypuszcza, że wraz z rozszerzeniem sojuszu można się spodziewać wzrostu
aktywności zachodnich służb wywiadowczych skierowanej przeciw Rosji.
Przypomniał ostatnie, fatalnie zakończone ćwiczenia floty rosyjskiej, podczas
których marynarze nie byli w stanie odpalić rakiet. - Należy wyjaśnić, czy nie
było to efektem określonych działań dywersyjnych z użyciem broni
elektromagnetycznej i elektrycznej w celu zakłócenia systemu naprowadzania
naszych pocisków - mówił.

Paweł Reszka z Moskwy

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++
Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: Czy polubimy Rosję? Oni tego chca bardzo...
lacietis napisał:

> ++Oczywiście! Nie ma, żadnego "narodu (ogólno-)słowiańskiego". Każdy
Słowianin
> jest przede wszystkiem: Słowakiem, Serbem, Słoweńcem, Polakiem, Białorusinem,
> czy Macedończykiem. I budowanie tego rodzaju panslawizmu, jest: szkodliwe,
> niesłuszne i nie przysparza idei współpracy Słowian zwolenników! Powinniśmy
się
>
> czuć:
> 1.Polakami [lub kim tam jesteśmy]
> 2.Słowianami
> 3.Europejczykami [ludźmi Zachodu]
> To są kolejne kręgi naszej przynależności [od najwęższego-najbliższego - do
> najszerszego] i tak powinna być stopniowana nasza identyfikacja. Myślę, że
dla
> Polaków najbliżsi - nawet wśród innych Słowian - powinni być Ukraińcy i
> Białorusini - ze względu na kilkusetletnią wspólnotę losów i przemieszanie
krwi
>
> [w obu kierunkach], oraz Czesi i Słowacy - ze względu na bliskość
> pokrewieństwa. Oczywiście Słowianie południowi bedąnam nieco dalsi - a
> Rosjanie, gdzieś tak po środku.
> Idea Jagielloni, jest najlepsza - bo uwzględnia tak wspólną historię, jak
> pokrewieństwo i sąsiedztwo - ale pod warunkiem, że bedzie realizowana na
sposób
>
> Piłsudskiego - z poszanowaniem, a nawet popieraniem odrębności językowo-
> kulturowych naszych braci-sąsiadów - i nienarzucaniem na siłę niczego w
swerze
> pollitycznej.
> ja wyżej bym sobie cenił: częśte koncerty, dużo muzyki w radiu, filmy i
> programy, orza posiadanie znajomych, uczenie się, żenienie się i spędzanie
> wakacji: na Ukrainie i Białorusi, w Czechach, Rosji i na Słowacji - niż
jakieś
> sojusze czysto polityczne.
> Żeby dźwięki bratniej słowiańskiej mowy budziły w Polakach entuzjazm, a
> stwierdzenie, że ktoś spędził wakacje na Krymie, lub w Dubrowniku
nobilitowało
> -
> podczas gdy wyjazd na Kanary, albo do Paryża był sprawą lekko wstydliwą...

Sława!

Do tej listy dodałbym jeszcze biznes i ekonomie, bo najszczytniejsze idee i
porjekty rozpływały z braku kasy lub wspólnego ineteresu.

Ale takie interesy są!

To wąłsnie Słowacy ostanio na forum Wyszechradu domagali sie dostepu do Baltyku
przez Polskę ( spokojnie: oni postulowali autrostardy i koleje N-S) dalej gaz,
ropa Orlen, Mol, miltaria jak choćby koprodukcja sprzetu słowiańska dywizja w
Iraku, może ze względów praktycznych byłoby najlepiej aby sektory dla patroli
lotniczych były wybierane inaczej niż formalne granice polityczne...

Były tez projekty wspólnego szkolenia lotnikow u nas w Deblinie...

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: PRZETARG NA SAMOLOT - SKANDAL !
Gość portalu: wojciech j. napisał(a):

> Gość portalu: wikul napisał(a):

> > Zanim zaczniesz innym wymyślać od jełopów sam zastanów się nad swoją mizer
> ią
> > intelektualną .Piszesz o kontrakcie o którym nie masz pojęcia . Polska nie
>
> ma
> > tych pieniędzy . Są to na razie pieniadze wirtualne .
>
> To nie sa pieniadze wirtualne. to sa pieniadze jak najbardziej realne. Po
> prostu kredyt ktory trzeba bedzie splacac.

Powtarzam co napisałem .To są na razie pieniądze wirtualne . Jeszcze nawet nie
ma rostrzygnięcia przetargu .

> Jeżeli kontrakt dojdzie
> > do skutku to będzie to kontrakt WYŁĄCZNIE na budowę w POLSCE samolotów
>
> blad ! Te samoloty nie beda produkowane czy tez montowane w Polsce.

Skąd ta pewność i wiedza skoro nawet nie wiadomo jaki samolot wygra
(przynajmniej teoretycznie) przetarg .

> > określonego typu oraz to co w tzw.offsecie uda się wynegocjować więc może
> na
> > wyrób elementów lub produktów finalnych w tymże offsecie zawartych .
> > A więc jest to kredyt na wjatkowo korzystnych warunkach , z długoletnim
> > odłożeniem spłaty , z niewielkimi odsetkami , z gwarancjami rządowymi .
>
> Gwarancje rzadowe sa dla banku ktory udziela kredytu, a nie kredytobiorcy .
> jest on wiec atrakcyjny dla banku udzielajacego kredytu.

A dla kredytobiorcy nie ?

> > Normalnie o takich kredytach można tylko pomarzyć . Znaczna część tych
> > pieniędzy dotrze do Polski w naturze (dokumentacja konstrukcyjna i
> > technologiczna itp.) a więc nie można tego przeznaczyć na sieroty , na
> oświatę
> > czy kulturę . Natomiast da to niesamowity impuls fabrykom w ten kontrakt
> > zaangażowanym . Dostęp do najnowocześniejszych technologii i ogromny wzros
> t
> > zatrudnienia to najważniejsze z nich .
>
> juz powiedzialem. te samoloty dotra do polski w calosci. caly ten wywod nie
ma
> wiec sensu.

Pożyjemy , zobaczymy . Znajdę cie za jakiś czas na forum i to ja będę miał
rację .

> > O mądrości Czechów możemy podyskutoweć na innym wątku . Zerwanie przez
> Czechów
> > (już zawartego kontraktu) wiąże się tylko i wyłącznie z katastrofalną
> powodzią
> > 2002 . Nie znam uzbrojenia w lotnictwie czeskim ale obiło mi sie o uszy że
> w
> > spadku po Układzie Warszawskim mają jeszcze sporo stosunkowo nowych
> samolotów
> > sowieckich i jak na taki mały kraj (mniej wiecej 1/4 Polski) musi im to na
>
> > razie wystarczyć . Z całą pewnością w najbliższych latach będą zmuszeni do
>
> > unowocześniania swojego lotnictwa . Sojusz to sojusz , nikt nikogo na siłę
>
> tam
> > nie ciągnie a szlachectwo zobowiązuje . Do NATO dobija się wiele państw al
> e
> nie
> >
> > wszyscy zostaną tam przyjęci .
> > P.S. Przedstaw swoje pomysły np. w WSK Mielec , tylko raczej nie osobiście .
>
> >
> Czeskie lotnictwo jest chyba w jeszcze gorszym stanie niz polskie.
> WSK Mielec gowno z tego bedzie mialo, albo bardzo niwiele. Sam zemke mowil
> publicznie ze zaden offset nie spelnia warunkow postawionych w kontrakcie.
> A na koniec wypada zawolac. BOSO ALE W OSTROGACH.

Mylisz sie co do oceny czeskiego lotnictwa i to też postaram ci sie udowodnić .
Jaki będzie offset dopiero sie dowiemy . To ostatnie zawołanie pasuje jak ulał
do twoich poglądów i autora watku , nie do moich .




Temat: A 25 narodów tak bardzo chce "umierać za Gdańsk"?
A 25 narodów tak bardzo chce "umierać za Gdańsk"?
Sława!
NATO przyjęło siedem nowych państw

Bartosz Węglarczyk, Waszyngton 29-03-2004, ostatnia aktualizacja 29-03-2004
20:06

NATO powiększyło się w poniedziałek o siedem nowych państw, a lotnictwo
Sojuszu po raz pierwszy w historii patroluje niebo nad terytorium dawnego
ZSRR. Jednak feta w Waszyngtonie była niepomierne mniejsza od tej w 1999 r.,
gdy przyjmowano Polskę, Czechy i Węgry.

Podczas ceremonii w Białym Domu szefowie dyplomacji Litwy, Łotwy, Estonii,
Bułgarii, Rumunii, Słowacji i Słowenii podpisali protokoły o akcesji. Tym
samym liczba członków NATO wzrosła do 26. Niemal jednocześnie samoloty
Sojuszu rozpoczęły patrolowanie nieba nad republikami bałtyckimi, bo ich
własne lotnictwo jest na to za słabe. Cztery belgijskie F-16 regularnie
latają nad Litwą, startując z litewskiej bazy Zokniaj; w czerwcu ich miejsce
zajmą samoloty z Danii. Z kolei nad Słowenią loty patrolowe zaczęły samoloty
włoskie.

Dla prezydenta Busha ceremonia miała wielkie znaczenie nie tylko polityczne,
ale i osobiste. Wraz z przyjęciem nowych członków do NATO spełnia się idea
Europy całej i wolnej, idea przedstawiona po raz pierwszy po upadku muru
berlińskiego przez prezydenta Busha seniora - przypomina w "Washington Post"
historyk NATO James Goldgeier.

W Białym Domu byli też premierzy Chorwacji, Albanii i Macedonii, które
zabiegają o przyjęcie do Sojuszu. Ale - jak mówią doradcy Busha - kolejnej
fali rozszerzenia NATO można się spodziewać najwcześniej na początku
następnej dekady.

Druga po upadku komunizmu fala rozszerzenia Sojuszu przeszła w USA niemal bez
publicznej debaty. Ci sami eksperci i politycy, którzy w drugiej połowie lat
90. gorąco sprzeciwiali się przyjęciu Polski, Czech i Węgier, tym razem
milczeli. Senat - który tak jak poprzednim razem musiał ratyfikować przyjęcie
nowych członków - w praktyce nie dyskutował tej kwestii. Również ceremonia w
Białym Domu nie spotkała się z tak dużym zainteresowaniem mediów, jak pięć
lat temu.

Dzieje się tak, ponieważ NATO przeżywa najgłębszy kryzys w historii. W
Kongresie są i tacy, którzy domagają się likwidacji Sojuszu jako instytucji
nieprzystającej do realiów świata po 11 września. Wśród wrogów NATO jest
m.in. sekretarz obrony Donald Rumsfeld, którzy sam pracował w Sojuszu w
latach 70. Dziś Rumsfeld uważa, że skomplikowana procedura decyzyjna w NATO -
wymagająca znalezienia kompromisu pomiędzy wszystkimi członkami - jest
niewydolna i nie pozwala na podejmowanie szybkich i często kontrowersyjnych
decyzji.

Rumsfeld i Pentagon od lat naciskają na członków Sojuszu, by zwiększyli
wydatki na obronę i zaczęli modernizować armie. Siły zbrojne większości
krajów NATO są mało mobilne, słabo wyposażone i często fatalnie wyszkolone.
To dlatego wystawienie nawet niewielkich kontyngentów do służby w
Afganistanie, Iraku lub na Bałkanach często staje się dla Sojuszu i jego
członków gigantycznym wysiłkiem.

Eksperci w Pentagonie naciskają więc na Biały Dom, by obchodzić NATO i
porozumiewać się bezpośrednio z sojusznikami. Sprzeciwia się temu Departament
Stanu, który tradycyjnie wspiera Sojusz i chce jego wzmocnienia.

Aby zachować sens swego istnienia - mówią krytycy Sojuszu w Kongresie - NATO
musi przeobrazić się w organizację reagującą na największe zagrożenia XXI
wieku: terroryzm, waśnie etniczne i rozprzestrzenianie broni masowego
znaczenia. Według dowódcy sił NATO w Europie amerykańskiego generała Jamesa
Jonesa Sojusz będzie ewoluował w tym właśnie kierunku. - Nowi członkowie
wnoszą nową perspektywę - powiedział Jones reporterom w przeddzień
rozszerzenia NATO.

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: Polska-Niderlandy
Polska-Niderlandy
Sława!
Dziękujemy Wam, Polacy

Polscy żołnierze walczący na wszystkich frontach II wojny światowej nieśli
wolność podbitym przez Niemców narodom Europy. Jednym z miast wyzwolonych
przez Polaków - 1. Dywizję Pancerną gen. Stanisława Maczka - była Breda w
południowej Holandii. Stało się to 29 października 1944 roku. Do dziś
mieszkańcy tego miasta pamiętają, że dzięki polskiemu natarciu Breda została
uchroniona od ogromnych zniszczeń, jakie nastąpiłyby w czasie szturmu
lotnictwa i artylerii alianckiej.
Po walkach we Francji i Belgii, w drugiej połowie października 1944 roku, 1.
Dywizja Pancerna gen. Stanisława Maczka dotarła do południowej Holandii.
Dywizja otrzymała zadanie zdobycia Bredy, miasta w północnej Brabancji. W
czasie czterodniowych walk Polacy toczyli zaciekłe walki w trudnych warunkach
terenowych. Kanały, podmokłe lasy i liczne obiekty przemysłowe sprzyjały
obronie wojsk niemieckich.
"Kiedy po raz pierwszy o szarym świcie zobaczyłem Bredę, to poczułem ukucie w
sercu. Panorama Bredy przypominała mi Warszawę, widzianą ze wschodniego
brzegu Wisły... Na horyzoncie sylwetka długiego miasta, spośród domów tu i
ówdzie wystrzelały wieże kościołów. Brakowało tylko kolumny Zygmunta" -
wspomina jeden z polskich oficerów biorący udział w walkach o miasto.
Bredy nie spotkał los naszej stolicy. Znalazła się pod lufami artylerii, ale
gen. Maczek wydał rozkaz: "Bredy nie ostrzeliwać artylerią i nie bombardować
lotnictwem. Zdobywać dom po domu". Dzięki temu zachowały się wspaniałe
zabytki kultury i architektury - gotycka katedra, XVI-wieczny zamek, klasztor
z XVII w., liczne stare kamieniczki oraz wiele zakładów przemysłowych.
Radość i wdzięczność, jaką okazali mieszkańcy wyzwolonego miasta
pancerniakom, była ogromna. W witrynach sklepowych, w oknach domów i wielu
miejscach pojawiło się spontaniczne hasło: "Dziękujemy Wam, Polacy". Żadne
inne miasto wyzwolone przez polską dywizję nie okazało tyle wdzięczności.
Jedna z mieszkanek Bredy tak opisała pierwsze spotkanie z żołnierzami, na
których rękawach widniały naszywki z napisem "Poland": "Szlochając, krzycząc
i tańcząc, rzuciliśmy się każdemu z naszych oswobodzicieli na szyję. Dla nas
byli to nie tylko odważni, ale i hojni oswobodziciele, bo w jednej chwili
zostaliśmy zarzuceni czekoladą. Polscy żołnierze natychmiast stali się
naszymi przyjaciółmi. Pełni troski ostrzegali, że wróg nie odszedł jeszcze
zupełnie, jeszcze cały ten teren musi zostać oczyszczony i dopiero wtedy
będzie prawdziwy powód do radości".
"Jako mały chłopiec chodziłem do polskich żołnierzy. Dzielili się ze mną
obiadem, pokazywali wnętrze czołgu. Zastanawialiśmy się, skąd Polacy przyszli
aż tu. Myśleliśmy, że wyzwolą nas Anglicy albo Amerykanie" - wspomina Jos Van
Alphen.
Dziś w Bredzie znajduje się jeden z ładniejszych pomników wdzięczności, który
przedstawia polskiego orła pokonującego niemieckiego. Jedna z głównych ulic
miasta otrzymała imię gen. Stanisława Maczka, a na jednym ze skwerów w
dziesiątą rocznicę wyzwolenia Bredy wzniesiono polską kaplicę, w której
umieszczono wizerunek Matki Bożej Częstochowskiej. W mieście znajdują się
trzy cmentarze, gdzie spoczęło około 200 żołnierzy polskich poległych w
czasie walk o Bredę i w jej okolicach. Generał Maczek, który dożył 102 lat,
zgodnie z ostatnią wolą został pochowany wśród swoich żołnierzy na Polskim
Wojskowym Cmentarzu Honorowym przy Ettensebaan w Bredzie.
W latach 70. dwóch Holendrów Kees Coenders i Jos Van Alphen założyło muzeum,
które gromadzi eksponaty poświęcone historii pancernej dywizji. Z czasem
przyjęło ono imię gen. Maczka. Początkowo znajdowało się w domu jednego z
założycieli. Od 1998 r. ma swoją siedzibę w koszarach armii holenderskiej w
Bredzie.
W końcu października każdego roku na grobach polskich żołnierzy i pod
pomnikiem wdzięczności w Bredzie składane są kwiaty i płoną znicze. Dobrze,
że Breda pamięta o swoich wyzwolicielach w polskich mundurach, którzy niosąc
autentyczną wolność innym, sami po zakończeniu wojny nie mogli powrócić do
swojej zniewolonej Ojczyzny.
Tekst i zdjęcia Andrzej Kulesza
www.naszdziennik.pl/index.php?typ=my&dat=20031029&id=my21.txt

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: Tupolew: kolejny słowiański geniusz awiacji
Tupolew: kolejny słowiański geniusz awiacji
Sława!
Przerwany lot
polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1033951&MP=1

Ród Tupolewów-konstruktorów wygasł tuż po zapowiedzi kolejnej reformy
rosyjskiego przemysłu lotniczego

12 maja zmarł w Moskwie Aleksiej Tupolew, współtwórca ponaddźwiękowego Tu-
144 – sławnego, choć niespełnionego konkurenta Concorde’a. Status czołowego
konstruktora kraju zawdzięczał w dużej mierze osiągnięciom ojca, Andrieja,
pioniera radzieckiej awiacji, po którym odziedziczył kierownictwo w sławnym
biurze konstrukcyjnym. Kariery Tupolewów nie były jednak usłane wyłącznie
różami, podobnie jak historia państwa, z którym były związane.

Andriej Nikołajewicz Tupolew, twórca sławnej marki samolotów, urodził się w
1888 r. we wsi Pustomazowie w guberni Twerskiej. Przez dziesięć lat studiował
na imperatorskiej moskiewskiej politechnice, ale tytuł inżyniera-mechanika
uzyskał już nie w państwie carów, lecz – bolszewików, w 1918 r. Mógł teraz
wybierać pomiędzy emigracją, na którą nie bez „pomocy” nowej władzy
decydowała się znaczna część rosyjskiej inteligencji, a niepewnym losem w
pierwszym w świecie kraju robotników i chłopów.

Już pierwsze lata pracy zawodowej pokazały, że Tupolew jest niezbędny nowej
ojczyźnie, a ojczyzna – Tupolewowi. Rozpoczyna wspaniałą karierę w stworzonym
w grudniu 1918 r. Centralnym Instytucie Aerohydrodynamiki (Centralnyj
Aerogidrodynamiczeskij Institut – CAGI), stając się – obok kierownika CAGI,
ojca radzieckiej awiacji Nikołaja Żukowskiego – jednym z jego filarów. Jako
kierownik wydziału awiacji z podwydziałem hydroawiacji w istocie, jak pisze
Maksymilian Saukke w wydanej w 1993 r. książce „Nieizwiestnyj Tupolew”
(„Tupolew Nieznany” , staje się odpowiedzialny za rozwój krajowej produkcji
samolotów. Znaczenie i odpowiedzialność Tupolewa rosną wraz z otrzymywanymi
kolejnymi funkcjami w strukturach rozrastającego się sektora badawczo-
rozwojowego. W 1930 r. zostaje głównym konstruktorem CAGI.

Stworzone przez niego na początku lat 20. biuro konstrukcyjne skupiło grono
wybitnych specjalistów, współtworzących wielką radziecką szkołę lotniczą.
Członkowie tego zespołu stworzą w przyszłości własne, znane biura
konstruktorskie, które będą czasem konkurowały ze sobą o państwowe
zamówienia. W biurze Tupolewa pracowali tej klasy specjaliści co Władimir
Michaiłowicz Miasyszczew czy Paweł Osipowicz Suchoj. Z utworzonego przez
Suchoja biura konstrukcyjnego pochodzi główny dziś towar eksportowy
rosyjskiego przemysłu lotniczego, wielozadaniowy samolot bojowy Su-27.

Tupolew projektował jednak nie tylko samoloty, ale i sanie z napędem
śmigłowym, przydatne zimą do pokonywania ogromnych rosyjskich pustkowi,
sterowce, ścigacze i kutry torpedowe, służące radzieckiej marynarce wojennej
na frontach drugiej wojny światowej. Zasłużył się dla rozwoju jeszcze innych
działów gospodarki, choćby metalurgii lekkich stopów, niezbędnych do
produkcji maszyn o konstrukcji wyłącznie metalowej. W latach 20. w ZSRR w
produkcji samolotów wciąż dominowały bowiem konstrukcje z drewna. Lobby
mietallistow, do którego Tupolew należał, musiało toczyć ciężkie boje z
konserwatywnymi zwolennikami starej technologii o względy władzy, decydującej
o wyborze danego kierunku rozwoju.

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Tupolew: kolejny słowiański geniusz awiacji
Tupolew był konsekwentny, choć nie był uparty. W kilku przypadkach poparł
konstrukcje maszyn zbudowanych według starej technologii, mimo iż jego
autorytet w sporach z dieriewianszczikami był niepodważalny. O pozycji Tupolewa
i jego Doświadczalnego Biura Konstrukcyjnego w tamtych latach świadczyć może
prestiżowe zamówienie na wykonanie... pierwszych gwiazd na kremlowskie wieże.

Inżynier od Boga, wróg ludu

W imperium robotników i chłopów żadne gwiazdy nie miały jednak gwarancji, że
utrzymają swoją wysoką pozycję. Nawet wielce zasłużony, odznaczony w 1933 r.
Orderem Lenina, główny inżynier GUAP (Gławnoje Uprawlenije Awiacyjonnoj
Promyszlennostiu – Główny Zarząd Przemysłu Lotniczego, branżowe quasi-
ministerstwo) Andriej Tupolew.

„Była druga połowa 1937 roku – wspomina w swej książce Saukke (syn Borysa
Saukke, konstruktora i współpracownika Tupolewa, również represjonowanego).
Tupolew pełen był twórczych pomysłów. Jego sława dotarła za granicę. Naturalny
lider, inżynier od Boga (...) zdołał zjednoczyć w swym biurze utalentowanych
inżynierów i konstruktorów. (...) Przechodził testy TB-7 (ANT-42) – bombowiec
nowego pokolenia. Miał bronić kraju już nie w latach 30. (jak TB-3), ale w 40.
Wiedziało o nim niewielu, był tajnym projektem. (...) Z niecierpliwością
oczekiwano go w Wojskach Lotniczych. Takie sukcesy można było osiągnąć jedynie
dzięki racjonalnej organizacji pracy całego biura konstrukcyjnego”.

21 października 1937 r., wieczorem, do gabinetu Tupolewa w budynku GUAP weszli
ludzie w cywilnych ubraniach. Rozpętana w 1937 r. przez Stalina i NKWD czystka
skierowana przeciwko „zdrajcom narodu” w siłach zbrojnych nie mogła też ominąć
środowiska konstruktorów, podporządkowanych, jak cała gospodarka, strategicznej
produkcji wojskowej.

Pisze Saukke: „Nad krajem rozbrzmiał niesłyszalny dla ludzi i tym straszniejszy
dla ich losów żałosny dźwięk nocnych dzwonków. Wkrótce okazało się, że w ZSRR
jakby nie było samolotów znanych milionom ludzi, oznaczonych symbolem ANT (od
pierwszych liter Andriej Nikołajewicz Tupolew; dopiero w czasie wojny
nazewnictwo nowych serii samolotów związano z biurami konstrukcyjnymi i
pojawiły się Tupolewy – Tu – czy Antonowy – An – produkowane przez zakłady
lotnicze Antonowa pod Kijowem – przyp. red.). Zamiast nich zaczęto mówić o
samolotach z symbolami CAGI: CAGI-25, CAGI-4... Wkrótce fala bezprawia lat 1937–
1938 zmiotła nie tylko Tupolewa, ale praktycznie cały przemysł lotniczy”.
Państwu przyszło zapłacić za to szaleństwo hekatombą ofiar w wojnie fińskiej i
ojczyźnianej.

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Tupolew: kolejny słowiański geniusz awiacji
Tymczasem prawda jest taka, że na pozycję marki i biura konstrukcyjnego
zapracował przede wszystkim Tupolew starszy, a Aleksiej Andriejewicz niejako
zmuszony był żyć sławą biura, w cieniu swego ojca. Czasem, jak to w życiu,
pomaga to karierze. Czasem to duży ciężar. A czasem – i jedno, i drugie. –
Aleksiej Andriejewicz był zupełnie innym człowiekiem niż ojciec, zamkniętym w
sobie. Był utalentowanym inżynierem, ale za to słabszym, powiedzielibyśmy dziś,
organizatorem i menedżerem. To się też, niestety, odbijało na sytuacji firmy –
przekonuje Władimir Rigmant.

Tupolew młodszy zmarł wieczorem tego samego dnia, w którym wicepremier Ilja
Klebanow zapowiedział kolejny program reform w sektorze lotniczym. Oznajmił to –
jak z przekąsem odnotowały media – co specjaliści wiedzieli już na początku
lat 90.: że w Rosji nie ma miejsca dla dziesiątek samodzielnie funkcjonujących
zakładów. Rozbudowywany przez lata przemysł, pracujący na rzecz nieistniejącego
już imperium, okazał się po prostu nieprzystający do nowych wymogów.

– Sytuacja na świecie zmieniła się i jesteśmy troszkę spóźnieni –
dyplomatycznie, ale po imieniu, nazwał rzecz wicepremier. Rosyjski rząd
chciałby, aby do 2004 r. część istniejących do dziś firm skupiło się w dwóch
holdingach, w pierwszym z których znalazłoby się między innymi miejsce dla
zasłużonych zakładów Tupolewa oraz nie mniej znanych, a lepiej prosperujących
dziś zakładów MiG.

Czy reforma ma jednak szanse? Rząd twierdzi, że tak, i uspokaja, że nie będzie
odgórnej presji. – Integracja MiG i Tupolewa postępuje od dawna – przekonuje
Klebanow – odkąd MiG zaczął finansować prace nad Tu-334. Dziś same
przedsiębiorstwa rozumieją, że bez integracji, w warunkach niedostatecznego
finansowania, nie przetrwają.

Jesienią 2000 r. udało się, po raz pierwszy, sprzedać za granicę jeden
z „radzieckich concorde’ów”, pozostałych w zakładach Tupolewa po latach
świetności. – Chociaż samolot ten nie jest już zdolny do lotu, ma dużą wartość
historyczną i naukową – wyjaśnił Siergiej Rajewski, rzecznik prasowy zakładów.
Maszynę kupiło niemieckie muzeum lotnicze, jak podała rosyjska prasa,
wszystkiego za pół miliona dolarów.

Śmierć Aleksieja Tupolewa młodszego oczywiście w niczym nie zmienia sytuacji
rosyjskiego lotnictwa, które już dawno uniezależniło się od rozwoju kariery
Tupolewów. Tak się jednak symbolicznie złożyło, że wygaśnięcie jednej z
najważniejszych dynastii rosyjskich konstruktorów przypadło na okres trwającego
właściwie po dziś kryzysu, niegdyś potężnego radzieckiego przemysłu lotniczego.
Tworzonego również siłami Tupolewów, sztandarowych tego przemysłu postaci.

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Jeszcze im mało? Dokopmy im jeszcze raz...
Jeszcze im mało? Dokopmy im jeszcze raz...
Sława!

Dam to na wstepie: " a pozatem uważam iż Niemcy powinny pozostac podzielone i
upokorzone na zawsze"
A o reszcie poczytajcie najmilsi Słowianie:

Niemiecka trauma
NOWY JORK/OLDENBURG (Relacja wlasna) - Niemiecka ekspansja na Wschodzie i jej
konsekwencje zostaja stopniowo przedefiniowywane przez niemieckich
historyków. W centrum zainteresowania znajduje sie rzekoma ,,historia
cierpienia" Niemców. Kleska w drugiej wojnie swiatowej spowodowac miala
traumatyczne urazy wsród ludnosci niemieckiej, twierdza zgodnie uczestnicy
cyklu imprez organizowanych przez Cornell University w Nowym Jorku.
Równolegle niemieckie uczelnie wyzsze staraja sie dowiesc niemieckiej
dzialalnosci kulturalnej na wschodzie. Berlinski rzad wzywa do
zhierarchizowania zycia kulturalnego Polski, Czech i Wegier.

Zakrojona na szeroka skale seria imprez organizowanych przez German Studies
Department przy Cornell University w Nowym Jorku zajela sie ,,pelnymi
cierpienia przezyciami ofiar bombardowan i ataków lotniczych, ewakuowanych i
wypedzonych z ziem ojczystych".1) Konferencja otwarta zostala pokazem dziela
sztuki. Zaprezentowana rzezba przedstawia ofiare wypedzen, ,,Niemca
sudeckiego podczas ucieczki, stojacego z zawiniatkiem na plecach na rozstaju
dróg".

Indywidualizacja
Pomimo czesciowo krytycznego podejscia do pojedynczych ,,grup ofiar" u
podstaw imprezy lezal pomysl indywidualizacji spolecznych wydarzen i ich
historycznych skutków. Przezycia ,,ofiar bombardowan" i ,,ewakuowanych"
zostaja przy tym pozbawione kontekstu kolektywnych przyczyn, pomimo ze
dotknieci tymi wydarzeniami sami mieli w nich swój udzial. Po tym zabiegu
indywidualizacji pozostaje jedynie (osobiste) doswiadczenie cierpienia, które
ostatecznie zostaje socjopsychologicznie uznane i dodatkowo znacjonalizowane
(,,historia cierpienia Niemców").

Slascy mecenasi
O odpowiednie wykorzystanie podobnych teorii dba niemiecka polityka
kulturalna i zagraniczna. Znany ,,Niemiecki Instytut Kultury i Historii
Niemców w Europie Wschodniej" (,,Bundesinstitut fuer Kultur und Geschichte
der Deutschen im oestlichen Europa") w Oldenburgu organizuje we wspólpracy z
Uniwersytetem Carla von Ossietzky'ego serie wykladów
poswieconych ,,Niemieckie krajobrazy literackie Europy Wschodniej". W
programie umieszczony zostal np. antysemicki literat Gustav Freytag (,,Gustav
Freytag i Slazacy") oraz analiza germanskich osiagniec kulturalnych na
Wschodzie (,,Doszedl rycerz Lancelot az do Odry? Slascy ksiazeta przelomu
XIII-XIV wieku jako poeci i mecenasi").

Prosze sie wycofac
Zaktualizowana wersje niemieckiej hegemonii kulturalnej propaguje
socjaldemokratyczna pani minister Christina Weiss. Zdaniem pani Weiss Europa
przezywa ,,powrót do wspólnoty kulturowej, która isnieje od dlugiego czasu"2)
i ,,kiedys obejmowala Frankfurt nad Menem, Talin, Berlin i Lebork". Upadek
wschodnio-niemieckiego ,,obszaru kulturowego" (,,Lipsk, Zgorzelec, Praga i
Ryga") w XIX wieku nalezy zlozyc na karb ,,kulturowego przebudzenia" Polaków,
Czechów i Wegrów. Zdaniem pani Weiss, ta samodzielnosc kultur narodowych tych
krajów (które zbuntowaly sie przeciw germanizacji) powinna byc dla
nas ,,przestroga". ,,Kultura narodowa" krajów Unii Europejskiej musi
sie ,,wycofac", by zrobic miejsce ,,wspólnej, byc moze bardziej politycznej
kulturze".

Przekazanie
Kto definiuje to, co mialoby byc rzekomo wspólne, pokazuje Berlin na
przykladzie niemieckich ,,wypedzonych". Powstanie ,,Sieci", która ma za
zadanie zajmowac sie ,,trauma historii" (Weiss)3) w skali europejskiej,
zostalo postanowione w urzedzie kanclerskim i przekazane do usluznego
wcielenia w zycie do Warszawy.

1) zob. Raport z obrad: German Suffering/Deutsches Leid: Re(-)presentations;
hsozkult.geschichte.hu-berlin.de
2) zob. ,,Offene Netzwerke sollen entsteh za zadanie zajmowac sie ,,trauma
historii" (Weiss)3) w skali europejskiej, zostalo postanowione w urzedzie
kanclerskim i przekazane do usluznego wcielenia w zycie do Warszawy.

1) zob. Raport z obrad: German Suffering/Deutsches Leid: Re(-)presentations;
hsozkult.geschichte.hu-berlin.de
2) zob. ,,Offene Netzwerke sollen entstehen"; tageszeitung 04.05.2004
3) zob. Wschodnia przestrzeń życiowa

Gore!!!!!!!!!!!!!!!!!
Krwi germańskiej pragnę coraz bardziej...

I swądu spalonych ich trupów wrażych, bo "nic nie cieszy nie raduje bardziej
mojego serca niż pola zasłane wrażymi trupami Gotów" jak mówia wielkie ksiegi
Ed!
Spalmy Drezno jeszcze raz!

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
nakarm dziecko, kliknij w pajacyka TERAZ:
www.pajacyk.pl
Ignorant
+++



Temat: JAK ZOSTAC ANTYSEMITA?
JAK ZOSTAC ANTYSEMITA?
Moje oburzenie nie znalo granic, gdy okolo 10 lat temu znajomy, starszy
Niemiec, wyrazil opinie, ze Zydzi to bardzo "niebezpieczny narod". Doszlo do
ostrego starcia, w ktorym to ja bylem ta glosniejsza strona. Od tego czasu
nie rozmawialismy ze soba.
Gdyby do tej dyskusji doszlo dzisiaj, prawdopodobnie przyznalbym mu racje.

Nie tylko po doswiadczeniach na tym forum, gdzie czlonkowie diaspory
zydowskiej bija wszelkie rekordy w uprawianiu najprymitywniejszej, skrajnie
rasistowskiej nagonki na muzulmanow ale rowniez w skutek codziennych
doniesien z Bliskiego Wschodu.

"Ta ziemia nalezy do nas, Arabowie musza wreszcie to zrozumiec" mozna
przeczytac w ostatnim wydaniu STERNA, ktory opisuje zycie w dwoch osiedlach
zydowskich w poblizu Hebronu "Ale oni nie chca. Przy tym probowano juz
wszystkiego; wysadzania ich domow w powietrze, niszczenia gaji oliwnych i
plantacji winorosli, zamykania ich w wiezieniach, ciagniecia losow o to,
ktore kosci im nastepnie lamano, mordowania ich, przeksztalcania ich drog w
waly nie do pokonania. I mimo to wiekszosc z nich nie ustapila. - oni po
prostu tego jeszcze nie zrozumieli - mowi spokojnie Ben Yitzhak"

Ludzie, ktorzy to mowia, to nie jacys psychpaci lecz przecietni mieszkancy
Izraela, jak i wiekszosc ludzi z tej diaspory na tym forum.
Zaden z nich z pewnoscia nie mialby zastrezen co do dalszych opinii osadnikow
takie jak te:

"- To przeciez zwierzeta (Arabowie)- stwierdza starsza dama. - Nie, to nie
zwierzeta - poprawia ja inna - ale tez nie ludzie, cos posredniego" TO MOWIA
STARSZE ZYDOWKI!!!!!!

"Mamy takie wspaniale wojsko, mamy takie wspaniale lotnictwo! I co one robia?
Konieczne sa bombardowania calych miast! CHCEMY TOTALNEJ WOJNY (ktoz nie zna
przemowienia Goebbelsa w palacu sportu?) tak zabojczej, ze nasi wrogowie beda
sie wic w bolu i blagac o to, zebysmy zaprzestali"

"- Miusimy zakonczyc to ciagle zabijanie - jak? (pyta reporter Sterna)-
musimy ich wszystkich zabic, transfer niczego nie da - ilu, 3,5 miliona? -
wszystkich"

"Zawsze pokonalismy Arabow, i zawsze ich pokonamy bo przewyzszamy ich RASOWO
(!)"

I tu absolutny szczyt obledu: "Kim byli dawniej w Niemczech w wiekszosci
lekarze, adwokaci? Zydami. Hitler prawdopodobnie dlatego chcial ich zgladzic,
bo rozpoznal, ze Zydzi PRZEWYZSZALI RASOWO NIEMCOW" !!!!!!!

Czy w bliczu takich opinii przecietnych Izraelczykow powinny jeszcze dziwic
wypowiedzi wiekszosci Zydow na tym forum, ktore przeciez niewiele odbiegaja
od nich w tonie?

Czy to w ogole normalny narod? Czy oni znaja, widza jakiekolwiek granice
przyzwoitowsci, czlowieczenstwa? Czy takie opinie, jak i te o spisku
muzulmanow i piecioletnich mordercach sa do pomyslenia w jakimkolwiek
europejskim kraju?

No coz. Stalem sie antysemita. Ten narod swoim bezprzykladnym brakiem
respektu przed jakimikolwiek wyzszymi, uniwersalnymi wartosciami i polaczonym
z tym bezgranicznym zaklamaniem stanowi rzeczywiscie zagrozenie nr. 1 dla
pokoju swiatowego. Taka jest moja opinia, ktora uksztaltowala sie na
przestrzeni ostatnich lat, z pozycji bezkompromisowego obroncy tego narodu.

Nienawisc arabskich desperatow (zwanymi tez terrorystami) nie bez powodu
zwrocila sie nie przeciw bylym potegom kolonialnym, ktore przysporzyly im
nieporownywalnie wiecej cierpien, lecz przeciw temu krajowi, ktory umozliwil
Izraelowi powstanie i realizacje jego polityki: USA.

www.stern.de/politik/ausland/index.html?id=514637&p=3&nv=ct_cb
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amed.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 143 wypowiedzi • 1, 2, 3